گروه حوادث- آزاده مختاری: خانم دکتر قلابی، نقشه عجیبی برای کلاهبرداری اینترنتی از طعمه‌هایش داشت.

این زن از طریق چت کردن با طعمه‌هایش، طرح دوستی می‌ریخت اما زمانی که طعمه‌ فریب خورده‌اش تصور می‌‌کرد به‌زودی با یک خانم دکتر ثروتمند ازدواج می‌کند، نقشه‌ کلاهبرداری از ‌آنها را عملی می‌کرد.

راز کلاهبرداری این زن، زمانی فاش شد که مرد جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد یک زن جوان ایرانی میلیون‌ها تومان از وی کلاهبرداری کرده است.

این مرد به سلیمانی، قاضی دادسرای جنایی پایتخت گفت: مدتی قبل هنگامی که سرگرم جست‌وجو در پایگاه‌های اینترنتی بودم، با زن جوانی که خود را ایرانی و دانشجوی پزشکی در یکی از دانشگاه‌های ترکیه معرفی می‌کرد، آشنا شدم.

وی ادامه داد: وقتی به پیشنهاد گفت‌وگوی اینترنتی این زن، جواب مثبت دادم، وی سر صحبت را باز کرد و از خودش و شرایط کاری و زندگی‌اش در ترکیه گفت.

حرف‌های او باعث شد به او اعتماد کنم و از آنجا که هنگام گفت‌وگو با او علامت تلفن خارجی روی صفحه رایانه‌ام می‌افتاد، باورم شد که این زن واقعا دانشجوی رشته پزشکی است و در یکی از بیمارستان‌های استانبول کار می‌کند.

مدتی بعد در حالی که ارتباط اینترنتی ما ادامه داشت، به او علاقه‌مند شدم و به وی پیشنهاد ازدواج دادم. او هم قبول کرد و برای آنکه بیشتر از قبل اعتماد مرا جلب کند 2 شماره تلفن از خوابگاه و بیمارستانی که مدعی بود در آنجا کار می‌کند به من داد.

مدتی بعد در حالی که تصور می‌کردم این زن همان کسی است که با ازدواج با او خوشبخت می‌شوم، وی با من تماس گرفت و گفت دانشگاه به او بورسیه تحصیلی داده ولی به خاطر قول ازدواجی که به من داده می‌خواهد همه چیز را رها کند و به ایران برگردد.

مرد جوان افزود: حرف‌های او بدجوری روی من تاثیر گذاشت و کاملا فریب حرف‌هایش را خوردم، به همین خاطر از او خواستم به تحصیلش ادامه بدهد اما وی گفت برای این کار نیاز به پول دارد.

من که فکر می‌کردم به‌زودی با این زن ازدواج می‌کنم قبول کردم چند میلیون تومان برایش بفرستم، بعد از اینکه این مبلغ را فراهم کردم او با من تماس گرفت و از من خواست برای اینکه در ارسال پول مشکلی پیش نیاید با یکی از اقوامش که در غرب کشور زندگی می‌کرد تماس بگیرم تا وی این مبلغ را به دست دختر مورد علاقه‌ام برساند.

مرد جوان که در این ماجرا میلیون‌ها تومان خود را از دست داده بود در ادامه اظهار داشت: برای آنکه درخواست دختر مورد علاقه‌ام را برآورده کنم، با این مرد تماس گرفتم و همه پول‌هایم را به حساب او واریز کردم اما از آن روز به بعد دیگر از خانم دکتر خبری نشد.

او نه در اینترنت پیدا می‌شد و نه به تماس‌های تلفنی من جواب می‌داد. بنابراین با شماره تلفن‌هایی که به من داده بود تماس گرفتم اما هیچ‌کس خبر یا نشانه‌ای از او نداشت.

آنجا بود که فهمیدم در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌ام و همه حرف‌های این زن دروغ بوده است.

بعد از اظهارات این مرد، به دستور قاضی سلیمانی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خانم دکتر قلابی آغاز شد و ماموران از طریق شماره حساب مردی که پول‌ها به آن واریز شده بود موفق شدند وی را دستگیر کنند.

این مرد در جریان بازجویی‌ها مدعی شد: «من فقط یک واسطه هستم و خبری از زن جوان و نقشه‌اش نداشتم، او از من خواست پولی که به حسابم واریز می‌شود را به حسابی دیگر واریز کنم من هم در ازای دریافت مبلغی این کار را انجام دادم اما خبری از ماجرای کلاهبرداری نداشتم.»

متهم با بیان این جملات سعی داشت خود را بی‌خبر از نقشه کلاهبرداری زن جوان نشان دهد ولی با ادامه بازجویی‌ها سرنخ‌هایی از همدستی وی با زن کلاهبردار به دست آمد.

تحقیقات ادامه دارد

قاضی سلیمانی:تحقیقات نشان می‌دهد که  متهم  وظیفه داشته پول‌هایی را که طعمه‌های دکتر قلابی برایش واریز می‌کردند از حساب خود بردارد و به زن کلاهبردار بدهد.

در حال حاضر با دستور، جست‌وجوی پلیس برای شناسایی مخفیگاه زن کلاهبردار آغاز شده است.

کد خبر 66924

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز