گروه حوادث: مرد کلاهبرداری که بعد از آزادی از زندان یک مؤسسه توریستی راه‌اندازی کرده و به بهانه تورهای مسافرتی ارزان قیمت به اروپا و آسیا، دست به کلاهبرداری میلیونی از 40 نفر زده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت

مدتی قبل مرد جوانی به دادسرای ناحیه 2 تهران رفت و مدعی شد هنگامی که قصد داشته به یک کشور اروپایی سفر کند، در دام مرد کلاهبرداری افتاده است.

این مرد به قاضی مومنی، بازپرس شعبه 7 دادسرا گفت: مدتی قبل من و همسرم تصمیم گرفتیم برای ماه عسل به یک کشور اروپایی سفر کنیم و به همین خاطر برای تهیه بلیت به یک آژانس مسافرتی در غرب تهران رفتیم.

در آنجا با مرد جوانی به نام بهرام آشنا شدیم که مدعی بود مدیر آژانس مسافرتی است.

وقتی او متوجه شد قصد سفر به اروپا را داریم مدعی شد می‌تواند با هزینه کم و در کمترین زمان مقدمات سفرمان را فراهم کند و ما را همراه یک تور مسافرتی به اروپا بفرستد.

او بعد از گرفتن مدارک شناسایی و دو و نیم میلیون تومان وجه نقد، گفت که ظرف چند روز مقدمات سفرمان آماده می‌شود و ما هم با خیال راحت دفتر او را ترک کردیم.

مرد جوان افزود: بعد از گذشت چند روز وقتی دیدم از تور مسافرتی خبری نیست با بهرام تماس گرفتم و وی مدعی شد مشکلی برای برخی از مسافران پیش آمده و ما ظرف چند روز دیگر می‌توانیم راهی اروپا شویم. اما چند روز دیگر هم گذشت و خبری از تور نشد.

به همین خاطر برای پس گرفتن مدارک و پولم راهی مؤسسه توریستی شدم اما وقتی به آنجا رسیدم ، متوجه شدم بهرام این دفتر را تخلیه کرده و ناپدید شده است.

بعد از اظهارات این مرد، در حالی که افراد دیگری نیز با مراجعه به پلیس از مؤسسه توریستی مورد نظر شکایت کرده بودند، به دستور بازپرس پرونده تحقیقات کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این مؤسسه توریستی هیچگونه مجوزی ندارد و مردی که خود را مدیر آنجا معرفی کرده یک مجرم سابقه دار است که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بود.

کارآگاهان همچنین متوجه شدند مرد کلاهبردار بعد از آزادی از زندان با اجاره دفتری، مؤسسه توریستی قلابی خود را راه‌اندازی کرده و با چاپ آگهی تورهای مسافرتی ارزان قیمت به اروپا و آسیا طعمه‌هایش را شناسایی کرده است.

وی سپس با دریافت مبالغ میلیونی از این افراد در حالی که به آنها وعده داده بود به‌زودی راهی سفر خواهند شد، دست به کلاهبرداری از بیش از 40 نفر زده است.

بازپرس مؤمنی، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد علاوه بر کلاهبرداری از مسافران آسیا و اروپا، به بهانه استخدام پسر جوانی در مؤسسه توریستی‌اش 10 میلیون تومان از وی نیز کلاهبرداری کرده و پا به فرار گذاشته است. 

بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم تحت‌تعقیب،  از کسانی که از مخفیگاه این مرد اطلاعی دارند خواست موضوع را با شماره تلفن 51055514 به پلیس آگاهی تهران- اداره14 - اطلاع دهند.