تزیین غذا با لیمو ساده و آسان است و برای انواع غذاهای دریایی، دسرها، نوشیدنی‌ها کاربرد دارد. لیمو رنگ بسیار پر جنب و جوشی دارد و با عطر دلپذیرش بشقاب غذا را جذاب‌تر می‌کند. در این گزارش دو ایده جدید برای تزئین با لیمو آموزش داد شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، لیمو یکی از خوراکی‌های محبوب تابستانی است و علاوه بر خواص زیادی که دارد، استفاده از انواع لیمو و آب لیمو در نوشیدنی‌ها، غذاها و دسرها عطر و رنگ را به سفره وارد می‌کند. در اینجا دو ایده جالب و جدید برای تزئین و گارنیش غذا با کمک لیمو داریم:

ایده اول؛ ساختن شکل ماهی با لیمو

۱- برای شروع یک لیموی نسبتا درشت انتخاب کنید و خوب بشویید تا مواد شیمیایی از پوست لیمو پاک شود. پوست اکثر لیموها برای ماندگاری طولانی‌تر با پوششی خاص روکش می‌شود.

۲- یک برش طولی و نازک بزنید. هرچه برش شما به مرکز لیمو نزدیک‌تر باشد نتیجه کار مرتب‌تر خواهد بود.

۳- در این مرحله این حلقه لیمویی را از وسط نصف کنید.

۴- حالا یک برش به موازات پوست لیمو از داخل یکی از نیمه‌ها بزنید و نیمه دیگر را از داخل آن برش رد کنید و شکل ماهی ایجاد کنید.

ایده دوم؛‌ پیچ دادن لیمو

یکی از روش‌های ساده و فانتزی بریدن لیمو، پیچ دادن آن است، به خصوص وقتی زمانی برای انجام تزئینات پیچیده ندارید:

۱- یک برش لیمو یا لیموترش را که به شکل حلقه است تا نیمه برش دهید.

۲- حالا دو طرف برش را در دو جهت مختلف بچرخانید و تزیین شما آماده است تا در بشقاب قرار گیرد.

نکته: ترکیب لیموترش سبز و زرد به دلیل تفاوت رنگ‌ها زیباتر خواهد شد.

گارنیش چیست؟

گارنیش ماده‌ای است که به عنوان دکوراسیون یا تزئیناتی که روی یک نوشیدنی و یا به همراه یک ظرف غذا آماده می‌شود. درواقع تزئین یک ماده غذایی که با آن سرو می‌شود به عنوان گارنیش (اصطلاح فرانسوی به معنای گارینه) توصیف می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین