سایت گیاهان دارویی با هدف توسعه فضاهای سبز شهری و آموزش شهروندان در منطقه ۲۰ افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ٢٠ با اعلام این خبر گفت : «این سایت آموزشی در محله دولت آباد و در بوستان شهیده «مریم فراهانیان» فعالیت می‌کند. »

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

«محمدرضا بیانی» برپایی نمایشگاه دستاوردهای فضای سبز و غرفه آموزش گل و گیاه را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست عنوان کرد و ادامه داد : «تولید انبوه نشاهای کشت بافتی از جمله فعالیت‌های مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز است که در راستای خودکفایی ملی، توسعه کشاورزی و تولید گلخانه‌ای انجام می‌شود. »
بیانی افزود : «در این مرکز نحوه کاشت و خواص گیاهان دارویی و گونه‌های مختلف گیاهی مانند رزماری، اسطوخودوس، زیتون، گل محمدی و ختمی آموزش داده می‌شود و شهروندان با روش‌های مصرف بهینه منابع آبی آشنا می‌شوند. »


وی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کشاورزی و فضای سبز را از جمله فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت : «دوره‌های آموزشی «پرورش قارچ خوراکی»، «کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی»، «اصول باغبانی» و «گیاه پزشکی» در مرکز گل و گیاه منطقه برگزار می‌شود. »
بیانی کاشت نهال در مدارس و مساجد، اهدای قلمه گیاهان آپارتمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محصولات خانگی ارگانیک و بازدید دانش‌آموزان از آزمایشگاه تحقیقاتی و گلخانه مرکز تحقیقات را از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد.


او اظهار داشت : «عملیات کاهش سطوح چمن‌کاری و جایگزینی با گیاهان مقاوم با نیاز آبی کمتر و متناسب با شرایط اقلیمی در فضاهای سبز شهری در حال اجراست. این طرح با هدف حفاظت از محیط‌زیست و کاهش مصرف آب اجرا می‌شود.»
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه توسعه شبکه‌های آبرسانی و استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری منطقه عنوان کرد.