به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه١٤ درباره جزئیات ثبت و پیگیری پیامهای شهروندی در جهت افزایش میزان رضایت شهروندان از عملکرد خدمتگزاران شهر گفت: «فعالیت سامانههای نظارتی در راستای رسیدگی به پیامهای شهروندان و برطرف شدن مشکلات شهروندان در محلههای مختلف است. از ابتدای سالجاری تاکنون روزانه به طور میانگین ۱۷۵ پیام در سامانه نظارتی این منطقه ثبت و با دقت و سرعت مناسب رسیدگی شده است.»
سالاریپور درباره مهمترین مطالبات و درخواست شهروندان در حوزههای شهری گفت: «حوزه خدمات شهری با بیش از۷۴درصد و موضوعات عمرانی با ۱۳ درصد بیشترین، همچنین موضوعات ترافیکی و اجتماعی کمترین پیامها را شامل شده است.»
او با بیان اینکه تعداد و موضوعات پیامها با توجه به شرایط فصلی تغییر میکند، افزود: «به صورت کلی و در نمودار آمار، از ابتدای سال تاکنون ۲۴هزار پیام از طرف شهروندان به ثبت رسیده و رسیدگی به نظافت معابر، لایروبی، فضای سبز و ساختوساز غیرمجاز بیشترین درخواست شهروندان بوده و بیش از ۷۰ درصد پیامها بازخورد لازم را گرفتهاند.»
به گفته شهردار منطقه١٤، تعداد پیامهای شهروندی به ثبت رسیده در ناحیه۶با توجه به بافت جفرافیایی این بخش از منطقه با یک درصد کمترین و ناحیه۲ در ابتدای سال و ناحیهیک در شهریور ماه به سبب تراکم جمعیتی و بافت دارای بیشترین آمار به ثبت رسیدهاند.
سالاریپور با بیان اینکه افزایش تعداد پیام در هر محله بستگی به شرایط مختلف محیطی و زمانی نیز دارد، گفت: «در ماه جاری روزانه بیش از۱۷۳پیام در سامانه نظارتی ثبت شده که سهم حوزه خدمات شهری با ۷۰درصد بیشترین است.»
او درباره فعالیت ۲۴ساعته سامانههای نظارتی و ارجاع پیامها به معاونتها و شهردارن نواحی ششگانه منطقه۱۴ افزود: «پس از مرحله ثبت پیام در سامانه نظارتی، پردازش آن توسط همکاران سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی این منطقه بهمنظور اثرگذاری در رسیدگی انجام میشود. بنابراین شهروندان میتوانند از طریق راههای ارتباطی، حوزههای اجرایی را برای اقدامات لازم در حوزه نگهداشت شهر یاری کنند.»