انجمن آلزایمر ایران در محله اکباتان نخستین کتاب جامع راهنمای فعالیت‌های توان‌بخشی ذهنی و جسمی بیماران مبتلا به آلزایمر را چاپ کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، این کتاب برای مراقبان و خانواده‌های افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر بسیار کاربردی و مفید است.

معصومه صالحی، مدیر انجمن آلزایمر ایران، که ۲۱ سال پیش با کمک تعدادی از خیرین محله اکباتان این انجمن را راه‌اندازی کرده‌اند می‌گوید: «بار مراقبت و توان‌بخشی از افراد مبتلا به انواع دمانس، به‌ویژه بیماری آلزایمر، بسیار سنگین است. از سوی دیگر، افزایش آگاهی مراقبین خانواده و سایر افرادی که به نحوی با این عزیزان در ارتباط هستند تا حد زیادی موجب کاهش این بار سنگین خواهد شد.»

او می‌افزاید: «مجموعه فعالیت‌های ذهنی و جسمی (در این کتاب) پس از تلاش‌های بسیار و باهمت هیئت‌علمی و کارشناسان انجمن برای راهنمایی و مساعدت خانواده‌ها چاپ شده است. خانواده‌ها و مراقبان می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ با بخش روابط عمومی انجمن به شماره ۴۴۶۳۰۶۵۲-۰۲۱ داخلی ۱۱۷ تماس بگیرند و برای تهیه کتاب راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.»
 

خانه بیماران آلزایمر در اکباتان

جمعیت سالمند شهرک اکباتان و معضلات ناشی از بیماری‌ها و نگهداری آن‌ها باعث شد تا سال ۱۳۸۰ معصومه صالحی و جمعی از خیرین شهرک نخستین انجمن آلزایمر کشور را تأسیس کنند. این انجمن به‌عنوان اولین تشکل غیردولتی آموزشی، درمانی، مراقبتی و توان‌بخشی ویژه افراد مبتلابه دمانس و بیماری آلزایمر در کشور به ثبت رسیده است. انجمن توانسته است با ایجاد ارتباط و فراهم کردن زمینه همکاری با سازمان‌های مختلف و با بهره‌گیری از اعتماد و حمایت‌های مردم و سخت‌کوشی اعضای داوطلب، خدمات مؤثر و شایسته‌ای را به افراد مبتلا و خانواده آنان ارائه کند و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مبتلا را تحت حمایت قرار داده است.