گروه حوادث: 6 مرد افغانی که با فریب شهروندان تهرانی آنها را به شرکت هرمی گلدکوئیست می‌کشاندند و با دریافت مبالغ هنگفتی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری‌ می‌کردند، دستگیر شدند

مدتی قبل مرد جوانی به کلانتری 127 نارمک رفت و از یک تبعه افغانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.  این مرد به ماموران گفت: مدتی قبل درحالی‌که به‌دنبال کار می‌گشتم، با یک مؤسسه کاریابی که یک جوان افغانی آن را اداره می‌کرد، آشنا شدم.

این جوان افغانی مدعی بود در شرکتی کار می‌کند که یک مرد آمریکایی مسئول آن است و در صورت عضویت در این شرکت می‌توانم به سود زیادی دست پیدا کنم.

من که فریب وعده‌های این مرد را خورده بودم، یک میلیون و 500 هزار تومان برای عضویت در این شرکت به او پرداخت کردم اما بعد از مدتی متوجه شدم فریب اعضای یک شرکت هرمی را خورده‌ام و از سودی که جوان افغانی وعده داده بود، خبری نیست.

با اظهارات مرد شاکی، ماجرا به قاضی محمدزاده - بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز تهران - گزارش شد و به دستور او، ماموران جست‌وجو برای دستگیری سرشاخه‌های این شرکت هرمی را آغاز کردند.

مدتی بعد ماموران دریافتند اعضای اصلی این شرکت هرمی 6 مرد افغانی و 3جوان ایرانی هستند که با راه‌اندازی دفتری در شرق تهران، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند و به شرکت هرمی گلدکوئیست می‌کشانند.

به این ترتیب دستور بازداشت متهمان صادر شد و ماموران با ورود به دفتر آنها، تمامی متهمان را دستگیر و در بازرسی از این محل، تعدادی رایانه‌ و جزوه‌های آموزشی مربوط به شرکت هرمی گلدکوئیست کشف و ضبط کردند.

صبح دیروز وقتی متهمان مقابل بازپرس محمدزاده قرار گرفتند، سرشاخه اصلی این شرکت هرمی که یک جوان افغانی است با اعتراف به عضو‌گیری و فریب افراد جویای کار گفت:6 ماه است که در این شرکت هرمی فعالیت دارم، مسئول اصلی این شرکت هرمی یک تبعه آمریکایی است که با فروش اجناسی از قبیل گوشی ماهواره‌ای، سکه‌طلا، ساعت و تور مسافرتی، جوانان جویای کار را به این شرکت می‌کشاند.

تحقیقات ادامه دارد

بازپرس محمدزاده با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تمامی اتباع افغانی که اعضای اصلی این شرکت هرمی هستند، مجوز اقامتشان باطل شده و آنها به‌صورت غیرقانونی در کشور فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 4 متهم اصلی این پرونده راهی زندان شده‌اند، افزود: بررسی‌های تخصصی درخصوص این ماجرا ادامه دارد.