دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت تهران در 2 عملیات جداگانه، 18 عضو یک شرکت هرمی را که با فریب جوانان شهرستانی آنها را به پایتخت کشانده و به کلاهبرداری از آنها دست می‌زدند، دستگیر کردند.

خدمتکار رستوران سرشاخه شد

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای نخستین باند زمانی آغاز شد که مرد جوانی با مراجعه به پلیس مدعی شد فریب سرشاخه‌های شرکت هرمی گلدکوئیست را خورده‌ است.

این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: مدتی قبل از طریق یکی از همکارانم با مرد جوانی به نام حسن که مدعی بود در فروش تورهای مسافرتی فعالیت می‌کند آشنا شدم. او می‌گفت که این کار سود زیادی دارد و با سرمایه‌گذاری در آن می‌توانم به همه آرزوهایم برسم.

من هم وسوسه شدم و 2 میلیون تومان به او دادم اما بعد از مدتی متوجه شدم حسن یکی از سرشاخه‌های گلدکوئیست است و من فریب این شرکت هرمی را خورده‌‌ام.

با اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری اعضای این شرکت هرمی آغاز شد و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت تهران بعد از بررسی‌های تخصصی دریافتند محل فعالیت متهمان آپارتمانی در شهرکی در غرب تهران است.

به این ترتیب گروه‌های ویژه پلیس با دریافت دستور قضائی عازم این محل شدند و بعد از ورود به آپارتمان، 4 دختر و 5 پسر جوان را در آنجا دستگیر کردند.

درحالی‌که متهمان ادعا می‌کردند از ماجرای شرکت‌ هرمی بی‌خبرند و فقط در فروش تورهای مسافرتی فعالیت‌ دارند، ماموران دست‌نوشته‌هایی کشف کردند که در آنها هر یک از متهمان از آرزو و هدف خود برای عضویت در شرکت هرمی گلدکوئیست نوشته بودند.

به این ترتیب بازجویی از آنها آغاز شد و اعضای این شرکت هرمی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به عضویت در این شرکت اعتراف کردند. حسن، یکی از سرشاخه‌های دستگیر شده در اعترافات خود گفت: چندسال قبل وقتی به عضویت این شرکت هرمی درآمدم، موفق نشدم سرمایه‌ای به دست آورم، به همین خاطر این کار را رها کردم و در یک رستوران به‌عنوان گارسون مشغول به کار شدم.

اما چون در آنجا هم موفقیتی به دست نیاوردم، دوباره تصمیم گرفتم به عضویت شرکت هرمی درآیم و به این ترتیب بود بقیه متهمان را هم با نیرنگ و فریب به دام این شرکت کشاندم.

بعد از اظهارات متهمان، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شد و پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

دستگیری در غرب تهران

دومین عملیات دستگیری نیز بعد از ظهر یکشنبه گذشته و در غرب تهران صورت گرفت. ماموران که از مدتی قبل در جریان رفت‌وآمدهای مشکوک تعداد زیادی پسر و دختر جوان به آپارتمانی در غرب تهران قرار گرفته بودند، در جریان بررسی‌های انجام شده دریافتند این آپارتمان در اختیار اعضای شرکت هرمی گلدکوئیست است که تحت عنوان فروش تورهای مسافرتی در آنجا فعالیت می‌کنند.

با گزارش این ماجرا به قاضی محمدزاده- بازپرس شعبه اول دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران - دستور بازداشت اعضای این شرکت هرمی صادر و ماموران در یک عملیات ضربتی وارد آپارتمان شدند و 9 نفر از اعضای این شرکت را در آنجا دستگیر کردند.

با کشف تعدادی کیس رایانه و جزوه‌های آموزشی از متهمان، تمامی آنها بازداشت و صبح دیروز مقابل بازپرس محمدزاده قرار گرفتند.

«همسرم مریض است و به‌خاطر تامین هزینه درمان او به عضویت این شرکت هرمی درآمدم. اما بعد از مدتی فهمیدم فریب حرف‌های سرشاخه‌های این شرکت را خورده‌ام و همه وعده‌های آنها دروغ بوده است.»

یکی از متهمان در حالی این جملات را به بازپرس پرونده می‌گفت که مدعی بود تنها چند روز است که به عضویت این شرکت هرمی درآمده است. وی در ادامه گفت: اهل یکی از شهرهای شمالی کشور هستم اما مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم که مدعی بود کار خوبی در تهران سراغ دارد، با سرشاخه‌های این شرکت آشنا شدم.

وقتی از زبان آنها شنیدم که با فعالیت در این شرکت هرمی می‌شود یک شبه راه صدساله را طی کرد، همه سرمایه‌ام را به آنها دادم و به عضویت شرکت درآمدم اما بعد از مدتی فهمیدم همه وعده‌های آنها پوچ و توخالی بوده و من فریب چند مرد کلاهبردار را خورده‌ام.

بعد از اظهارات این مرد در حالی که بقیه متهمان هم مدعی بودند چند ماهی است که از شهرهای شمالی کشور به تهران آمده و در این شرکت هرمی فعالیت‌ می‌کنند، بازپرس پرونده برای تمامی آنها قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 73959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز