چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: مرد کلاهبردار برای آنکه هنگام اجرای نقشه‌های کلاهبرداری خود، طعمه‌هایش به وی اعتماد کنند، همسر و 2 کودک خردسالش را همراه می‌برد.

کلاهبرداری میلیونی

ماجرای فعالیت‌های تبهکارانه این زوج زمانی فاش شد که کارآگاهان پایگاه نهم اداره آگاهی تهران با شکایت چند مالباخته مواجه شدند که مدعی بودند هنگامی که در مراکز خرید و فروش خودرو، قصد فروختن خودروی خود را داشته‌اند، زوج جوانی آنها را فریب داده و خودرویشان را به سرقت برده‌اند.

یکی از شاکیان با مراجعه به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران به ماموران گفت: صبح روز جمعه وقتی به مرکز خرید و فروش عبدل‌آباد رفته و قصد فروش خودروی زانتیایم را داشتم، زوج جوانی که 2 کودک خردسال به همراه داشتند، به‌عنوان مشتری به سراغم آمدند.

وقتی که آنها خودرو را پسندیدند قرار شد آن را به قیمت 25 میلیون تومان معامله کنیم و در این هنگام مرد جوان با نوشتن وکالت نامه‌ای به نام همسرش 10 میلیون تومان پول به من داد و قرار شد فردای آن روز در محضر، بقیه پول را به من پرداخت کند و من خودرو را به نام همسر وی سند بزنم.

زوج جوان که لهجه‌ شهرستانی داشتند، با چرب زبانی توانستند اعتماد مرا جلب کنند و از من خواستند برای آنکه هنگام بازگشت‌ به هتل، 2 کودک خردسالشان‌ مریض نشوند خودرویم را به آنها بدهم و من هم پذیرفتم اما وقتی فردای آن روز برای سند زدن خودرو به محضر رفتم از آنها خبری نشد و آن وقت بود که متوجه شدم فریب زوج کلاهبردار را خورده‌ام.

یک عکس، تنها سرنخ پرونده

در جریان تحقیقات درباره این پرونده، کارآگاهان با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند اما در تمام موارد، زوج کلاهبردار نشانی و مشخصات دروغینی را به طعمه‌های خود داده و بدون برجای گذاشتن ردی متواری شده بودند.

در حالی که تحقیقات به بن بست رسیده بود، یکی از شاکیان پرونده، عکسی را از مرد کلاهبردار و کودکانش در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم اداره آگاهی تهران قرار داد که لحظاتی بعد از آشنایی‌شان با این مرد، با تلفن همراهش از وی گرفته بود.

با این سرنخ، ماموران پلیس، عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری متهمان آغاز کردند و تصویر مرد کلاهبردار را در اختیار واحدهای گشت پلیس قرار دادند و سرانجام صبح 30 آذرماه، زوج جوان و 2 کودک همراه آنها مقابل مرکز خرید عبدل‌آباد در حالی که قصد فروش یک خودرو پرشیای سرقتی را داشتند، دستگیر شدند.

این زوج جوان که احمد و فهیمه نام دارند با انتقال به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران به کلاهبرداری 100 میلیون تومانی از چندین فروشنده خودرو اعتراف کردند.

همدستی با همسر در سرقت‌ها

احمد که نقشه این کلاهبرداری را از 4 ماه قبل با همدستی همسرش به اجرا گذاشته بود، در اعترافات خود به ماموران گفت: مدتی قبل وقتی کارم را در شهرستان از دست دادم، تصمیم به کلاهبرداری گرفتم. به همین خاطر با همسرم ماجرا را در میان گذاشتم و از آنجایی که احتمال می‌دادم فروشندگان خودرو با دیدن زن و بچه‌ام به من اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد، آنها را با خود می‌بردم.

شگرد کارم به این صورت بود که پس از شناسایی طعمه‌هایم، وانمود می‌کردم که قصد خرید خودرویشان را دارم، بعد از تنظیم وکالت به نام همسرم، مقداری از قیمت خودرو را می‌پرداختم و سپس با اغفال و جلب اعتماد فروشنده دست به سرقت خودرواش می‌زدیم و متواری می‌شدیم.

شاکیان بیایند

سرهنگ علیرضا خزائی- رئیس پایگاه نهم اداره آگاهی تهران- با اعلام این خبر گفت: این پرونده تا‌کنون 6شاکی دارد و دادیار شعبه 7 دادسرای شهرری با دستور چاپ عکس این زوج در روزنامه‌ها درخواست کرده درصورت شناسایی این زوج، مالباختگان برای شکایت به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران یا دادسرای شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 72026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز