برای حفظ محیط‌زیست و بهینه‌سازی مصرف آب، تفاهمنامه‌ای برای اتصال ١٠ هزار انشعاب خانگی میان شرکت‌های فاضلاب و آبفای منطقه ۵ با شهرداری منطقه١٠ به امضا رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه١٠ درباره پیشرفت ۹۷‌درصدی اجرای شبکه فاضلاب شهری در منطقه گفت: «منطقه ۱۰ وسعتی حدودا ۸هزار مترمربع دارد که قرار است ۲۱۷ کیلومتر در آن، طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری اجرا شود. بر این اساس، با پیگیری‌های انجام شده، ۲۱۰. ۵ کیلومتر از این طرح هم‌اکنون اجرا و حدود ۳۹ هزار انشعاب نیز در طول ۱۶ سال گذشته به این شبکه متصل شده‌ است.»

«مهدی اخ الصنایع» افزود: «بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، باقی که حدود ۱۰ هزار انشعاب است تا سه ماه آینده متصل می‌شود.»

او درباره بخش‌های باقیمانده اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری گفت: «بر این اساس، ۶. ۵ کیلومتر از طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری منطقه در محله جی و بخشی از محله هاشمی باقی مانده است که مسئله اساسی آن، مربوط به اتصال به شبکه اصلی فاضلاب شهری و انشعابات خانگی است.»
شهردار منطقه۱۰ تکمیل پروژه‌های زیرساختی و حیاتی از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: «بر اساس تفاهم‌های به‌عمل‌ آمده و همکاری‌ میان مدیریت شهری و شرکت‌های فاضلاب و آبفای منطقه ۵، علاوه بر تکمیل شبکه فاضلاب شهری، تمام انشعابات خانگی نیز ۱۰۰‌درصد به شبکه فاضلاب شهری متصل خواهند شد.»