شهرداری برای توسعه فضای سبز و مشارکت شهروندان در کاشت نهال، این روزها شرایط کاشت رایگان درخت در منازل شهروندان را تا روز درختکاری یعنی 15 اسفند فراهم کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اگرچه در اقلیم آب و هوایی کشور ما، نیمه اسفند بهترین زمان برای کاشت انواع مختلف نهال‌ها در زمین است، اما امکان کاشت نهال در روزهای دی و بهمن هم وجود دارد. به همین دلیل شهرداری برای شهروندان علاقه‌مند به فضای سبز و کاشت و نگهداری از درختان، شرایطی فراهم کرده است تا در کمترین زمان و به صورت رایگان منازل خود را با کاشت نهال و گل و گیاه زیباتر کنند.

هریک از شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷، کلینیک‌های گل و گیاهی که در مناطق ۲۲ گانه وجود دارند و همچنین از طریق مرکز مشاوره گل و گیاه به شهرداری درخواست کاشت گل و گیاه مثمر یا غیرمثمر بدهند.

کاشت درخت رایگان در منازل شهروندان از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری ادامه دارد. بنابراین اگر به توسعه فضای سبز محل زندگی خود و زیباتر کردن ساختمان‌تان به ویژه در بهار پیش‌رو علاقه دارید، می‌توانید با درخواست گونه‌های گیاهی که در تولید اکسیژن و تلطیف هوا مؤثر باشند و نیز گیاهان بومی و مقاوم به کم آبی با همکاری شهرداری از همین روزهای زمستان برای بهاری سبزتر اقدام کنید.