گروه شهری: مرحله دوم طرح مسکن نوسازان بین 12 تا 25 بهمن آغاز می‌شود.

فریدون درویش‌زاده، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این خبر در نشست خبری گردهمایی آغاز گام سوم از طرح‌های منظر شهری بافت فرسوده، گفت: شهروندان از طریق تعاونی اعتباری شهر و چند بانک دیگر می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: مطالعات 1000 هکتار بافت فرسوده در قالب 35 محله را آغاز می‌کنیم و وسعت مطالعه قبلا 800هکتار بوده است. وی  یادآور شد: قرار است دفتر نوسازی محله را با استقرار نیروهای واجد شرایط تشکیل دهیم تا مردم و مالکان و ساکنان بافت فرسوده از آن استفاده کنند. 

درویش‌زاده افزود: نیمه اول سال آینده طرح و مطالعه نوسازی همه مناطق بافت فرسوده مصوب، نوسازی می‌شود. یکی از مشکلاتی که شهروندان از آن گلایه داشتند، این بود که در محلات طرح مصوب وجود ندارد و با این اقدام این مشکل برطرف می‌شود و زمینه نوسازی توسط انبوه‌سازان و مردم فراهم می‌شود. به گفته درویش زاده، نوسازی بافت فرسوده شدت و رونق پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به مرحله اول این طرح که از چند ماه پیش آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار نفر در این مرحله شرکت کرده‌اند و بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان از اقشار کم درآمد جامعه بودند و میزان مشارکت آنها همان حداقل 5 متر مربع بود.

درویش‌زاده گفت: این کار مشارکت در ساخت است و مقیاس مشارکت حداقل 5 متر مربع است و مجوز کار از بانک مرکزی گرفته شده است. اساس حقوقی در این کار مشارکت در ساخت است. وی با بیان اینکه قیمت هر متر مربع 900 هزار تومان است، گفت: مردم با حداقل 5/4 میلیون تومان می‌توانند در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند و اگر تا پایان طرح صبر کنند و بخواهند مسکن تهیه کنند از تخفیف 36 درصدی استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: هر کس در این طرح مشارکت کند و بخواهد از کار انصراف دهد با نرخ 18 درصد سود پول خود را دریافت می‌کند.  درویش‌زاده با بیان اینکه 900 هزار تومان برای هر متر مربع علی‌الحساب دریافت می‌شود، افزود: وقتی کار تمام شود قیمت‌گذاری می‌شود و بعد مسکن در اختیار فرد قرار داده می‌شود و سرمایه‌گذار از تخفیف 36 درصد استفاده می‌کند. 

وی درخصوص فروش اوراق مشارکت نوسازی بیان داشت: منتظر صدور مجوز در این زمینه هستیم. به گفته درویش زاده، بیش از 4 هزار نفر در مرحله اول طرح شرکت کرده ومردم نزدیک به 70 میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کردند.