مجسمه چوبی مولانا با هدف زیباسازی منظر شهری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در طبیعت بر تنه خشک بر جای مانده از درخت چنار باغ فردوس نقش بست.

به گزارش همشهری آنلاین، منطقه یک از بافت‌های کوچه‌باغی و قدیمی برخوردار است که در برخی معابر آن درختان قدیمی خشک‌شده بسیاری  وجود دارند.  تنه خشکیده این درختان نه تنها چهره‌ای نامناسب به شهر بخشیده‌اند، بلکه خطر سقوط تنه و شاخه‌های خشکیده آنها سلامت عابران را نیز تهدید می‌کند. خوشبختانه مدیریت شهری منطقه یک گام موثری برای تبدیل این تهدید به فرصت برداشته و به‌تازگی یکی از درختان خشکیده محدوده باغ فردوس تبدیل به یک مجسمه حجمی ماندگار شده است.

«حمید مهری سرپرست»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک، در این‌ باره گفت: «تبدیل این تنه‌های خشک به یک اثر هنری و ماندگار طرحی است که اداره زیباسازی منطقه در طرح بهاران خدمت بر آن متمرکز شده و با استفاده از فکر و ایده هنرمندان و متناسب با محیط در معابر شمال تهران در حال اجراست.»

او افزود: «یکی از این تنه‌های خشکیده درختان، چنار ۳۵۰ساله‌ای با قطر ۳ متر در محدوده باغ فردوس بود که توسط هنرمندی چوب‌تراش  تبدیل به مجسمه‌ای حجمی از مولانا شده است.»