شهرداری منطقه۷ با اجرای طرح ساخت تندیس حیوانات روی درختان خشکیده، جلوه بصری زیبایی در معابر شهری ایجاد کرده است.

پیکر تراشی روی درخت خشکیده

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: درختان بنابه دلایلی از جمله تغییر شرایط آب و هوایی و همچنین آفت های «چوب خوار» خشک می شوند و از بین می روند. این درختان برای اینکه به فضای سبز همجوار یا سایر درختان آسیب نرسانند، باید قطع شوند. مدیران شهری منطقه ۷ در طرحی خلاقانه تلاش کرده اند از تنه های باقی مانده درختان خشکیده در راستای زیباسازی معابر استفاده کنند.

به گفته «سمیه حاجوی» شهردار منطقه، این کار با مشارکت هنرمندان انجام شده است. وی می گوید: «برخی از تنه درختان خشکیده، سالم بودند و به همین دلیل پس از انجام کارهای مربوط به آفت کشی آنها را در اختیار هنرمندان خلاق قرار دادیم.»

او ادامه داد: «تعدادی از این درختان در معابر پرتردد منطقه قرار داشتند و پیکر تراشی انواع حیوانات روی آنها مناظر زیبایی ایجاد کرده که مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است.»

حمایت مردم از طرح

تماشای تندیس حیوانات، زیبایی بصری منطقه را افزایش داده است. «احمد رمضانی» یکی از ساکنان منطقه با تأیید این موضوع گفت: «درختان خشکیده هیچ زیبایی نداشتند و از تماشای آنها غصه می خوردیم. امروز همین درختان بی روح موجب زیبایی منطقه شده اند.»

«حمیده صفازاده» هم از طرح پیکر تراشی روی درختان خشکیده ابراز رضایت کرده و می گوید: «دیدن پیکره حیوانات روی درختان خشکیده نشان دهنده خلاقیت هنرمندان است. این طرح با حمایت مدیران شهری منطقه اجرا شده و باید به آنها خسته نباشید گفت. امیدوارم در سال جدید نیز شاهد افزایش زیبایی های بصری منطقه از طریق شکوفایی خلاقیت هنرمندان و تحصیلکرده های جوان باشیم.»

کد خبر 488537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha