تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷

پیونگ‌یانگ: نخستین پیتزافروشی در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی که به تازگی افتتاح شده است، مشتریان زیادی جذب کرده که همه آنها برای نخستین بار طعم غذا‌های ایتالیایی نظیر پیتزا و اسپاگتی را می‌چشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این پیتزافروشی برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به مشتریانش، کارکنان و سر‌آشپزهای خود را به ایتالیا اعزام کرده تا بهترین نحوه پخت پیتزا را بیاموزند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، افراد زیادی به ویژه نسل جوان علاقه خاصی به حضور در این پیتزا فروشی دارند. گفتنی است این رستوران همه مواد مورد نیاز خود برای تهیه پیتزا از جمله خمیر پیتزا را از ایتالیا وارد می‌کند.

روزهای طلایی مغز

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که زوال عقل از 27 سالگی آغاز می‌شود و این در حالی است که دانشمندان روز‌های طلایی مغز را در 22 سالگی تخمین می‌زنند. این در حالی است که در گذشته تصور بر این بود که زوال عقل در سنین بالا اتفاق می‌افتد.

اما نتیجه بررسی‌ها حاکی از آن است که در فاصله 20 تا 30 سالگی برخی از توانایی‌های مغز کاهش می‌یابد. البته باید گفت که این به معنای کاهش محسوس عملکرد مغز نیست، بلکه در این سال‌ها روند زوال مغز به تدریج آغاز شده و با گذر زمان محسوس‌تر می‌شود.

کارشناسان می‌گویند با بررسی هرچه دقیق‌تر این روند امکان ساخت و تولید دارو‌هایی برای درمان بیماری‌هایی نظیر آلزایمر بیشتر خواهد شد. هرچند آلزایمر معمولا پس از 65 سالگی افراد را درگیر می‌کند اما با توجه به یافته‌های جدید، شاید سن ابتلا به آلزایمر هم پایین‌تر از تصور کنونی باشد.

پیر‌ترین به‌طور غیر رسمی

پکن: کمبود امکانات در یکی از دهکده‌های چین موجب شده است که یکی از پیرترین اشخاص جهان نتواند این موضوع را ثابت کند. این زن به تازگی تولد 118 سالگی خود را جشن گرفته است اما خانواده‌اش می گویند او نمی‌تواند نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت برساند.

به گفته آنها، کتاب گینس برای ثبت رکورد‌ها به آزمایش DNA نیاز دارد و از آنجایی که محل زندگی این پیرزن در دهکده‌ای دورافتاده واقع شده، امکان انجام این آزمایش برای او وجود ندارد. به هرترتیب در جشن تولد او همه دوستان و خویشاوندانش حضور داشتند و این پیرزن در حالی که بینایی خود را بر اثر کهولت سن از دست داده، شمع‌های روی کیکش را فوت کرد.

البته او از لحاظ جسمی و بیماری‌هایی نظیر فشارخون سالم به نظر می‌رسد. فرزندان این پیرزن امیدوارند سرانجام بتوانند نام او را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت برسانند.

سرقت با نقشه اینترنتی

لندن: گوگل ارث نام یک پایگاه اینترنتی مشهور است که از طریق آن می‌توان آدرس‌ها و نقشه‌های مختلف در کشور‌های جهان را به وسیله تصاویر دریافت شده توسط ماهواره رصد کرد. این در حالی است که با وجود همه مزیت‌های این سیستم، بالاخره تبهکاران راهی برای سوء استفاده از آن پیدا کردند.

سارقی که از پشت‌بام ساختمان‌ها مقداری وسایل سرقت کرده، می‌گوید با کمک گوگل ارث اهداف خود را برای سرقت شناسایی کرده است.

به گفته وی، این سیستم به او امکان داده است که وسایل ارزشمند و قابل حمل روی پشت‌بام‌ها را شناسایی کرده و آنها را سرقت کند.

دادگاه می‌گوید با وجود اینکه ارزش اجناس سرقت شده زیاد نیست اما این جوان 27 ساله در صورت اثبات جرم به 8 ماه حبس و 100 ساعت کار اجباری در موسسه‌های خدماتی محکوم خواهد شد.