جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

اوهایو: یک دانشجوی جوان با شکایت علیه یک شرکت هواپیمایی قصد دارد از این شرکت یک میلیون دلار غرامت بگیرد.

 گفتنی است، دلیل این دانشجو برای شکایت این است که او ادعا می‌کند یک بازی ویدئویی که در چمدانش بوده در جریان سفر با هواپیما به سرقت رفته است.

البته این ادعایی است که این دانشجو مطرح می‌کند اما شرکت هواپیمایی آن را قبول ندارد. مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که حتی در صورت اثبات ادعای این جوان آنها بیش از 3 هزار و 300 دلار به عنوان غرامت به وی پرداخت نخواهند کرد. اما این پسر جوان می‌گوید که بازی رایانه‌ای برایش خیلی مهم بوده و با استخدام یک وکیل ماهر قصد دارد بیشترین میزان غرامت را از این شرکت بگیرد.

ادعای عجیب پزشک

توکیو: پزشکی که چندی پیش یک ادعای عجیب و غریب را مطرح کرده بود به طور رسمی از مردم عذرخواهی کرد. در حالی که هر روز اخبار تازه‌ای در مورد مضرات سیگار برای سلامتی منتشر می‌شود، این پزشک به مردم توصیه کرده بود در سنین جوانی سیگاربکشند تا زودتر فوت کنند و به این ترتیب هزینه‌هایی که بابت درمان سالمندان به دولت تحمیل می‌شود کاهش یابد.

این مرد در مصاحبه با رسانه ها ادعا کرده بود در صورتی که تعداد افراد غیرسیگاری افزایش پیدا کند، این به معنای کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های ناشی از استعمال سیگار خواهد بود و دولت ناچار می‌شود هزینه زیادی بابت خدمات درمانی سالمندان متحمل شود.

این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد افراد سیگاری در ژاپن رو به کاهش است. با وجود این به دنبال اظهارات این پزشک، موجی از انتقاد‌ها علیه وی به راه افتاد و او بابت این توصیه‌ از مردم پوزش خواست.

ارسال نامه برای متوفی

برلین: گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود گذشت 450 سال از مرگ یک ریاضی‌دان آلمانی، برای او یک اخطاریه ارسال شده است. ساکنان خانه‌ای که در گذشته متعلق به این مرد بوده است می‌گویند اخیرا نامه‌ای را از پست دریافت کرده‌اند که برای این ریاضی‌دان ارسال شده است.

در این نامه از وی خواسته شده مالیات استفاده از تلویزیون را بپردازد و این در حالی است که اصلا در زمانی که او زنده بود، تلویزیون اختراع نشده بود. این در حالی است که به گفته مقامات، این نخستین باری نیست که این شرکت رادیویی و تلویزیونی مرتکب چنین اشتباهی می‌شود.

این شرکت در گذشته برای یکی از شاعران قدیمی که هیچگاه از تلویزیون و رادیو استفاده نکرده بود نیز صورت‌حساب مشابهی ارسال کرد. مقامات این شرکت در توجیه اقدام خود آن را تنها یک اشتباه تایپی توصیف کرده‌اند.

استفاده از ناخن‌گیر برای فرار

کانبرا: به گزارش پلیس 6 متهم خطرناک موفق شدند با استفاده از ناخن‌گیر از زندان فرار کنند. بنا بر این گزارش، زندانیان 4 ماه وقت گذاشتند تا با استفاده از ناخن‌گیر یک راه فرار به خارج از زندان ایجاد کنند.

آنها که در فهرست قاتلان خطرناک قرار دارند با استفاده از ناخن‌گیر اجاق گاز آشپزخانه زندان را به تدریج از جای خود حرکت داده و با خراب کردن دیوار پشت آن یک راه فرار ایجاد کردند.

نکته جالب اینکه در تمام این مدت چند زندانی دیگر به نوعی سر ماموران و نگهبانان زندان را گرم می‌کردند تا آنها متوجه سر و صدا و تلاش این متهمان برای فرار نشوند.

به عنوان مثال چند تن از زندانیان در هنگامی که هم‌بندی‌هایشان برای فرار تلاش می‌کردند با سر و صدای زیاد منچ بازی می‌کردند تا شک ماموران برانگیخته نشود. پس از این اقدام، دولت در صدد است تا ساختمانی ایمن‌تر برای نگهداری متهمان خطرناک بسازد.

کد خبر 77152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز