دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

لیسبون: طبق گفته پزشکان مصرف بیش از حد نمک می‌تواند زمینه لازم برای بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون را فراهم کند

به همین منظور نمایندگان مجلس پرتغال به دنبال تصویب قانونی هستند که بر اساس آن استفاده از نمک در پخت نان ممنوع می‌شود.این در حالی است که پرتغالی‌ها تقریبا با هر وعده غذایی خود نان مصرف می‌کنند و نحوه پخت نان در نانوایی‌ها به‌گونه‌ای است که نان‌ها شور‌تر هستند.

از سوی دیگر مصرف زیاد نمک در این کشور موجب شده است که مردم آن یکی از بالاترین رکورد‌های سکته را داشته باشند. گفتنی است، انتظار می‌رود این قانون با رای اکثریت به تصویب برسد و نانوایی‌های متخلف تا 5 هزار یورو جریمه شوند.

سارق بدشانس

سیدنی:  سارقی که پس از سرقت کیف پول یک پیرزن با خودرو‌اش به دیوار برخورد کرده بود به دام پلیس افتاد. این پسر جوان کیف پول پیر زن را از سبد خریدش سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. اما پیرزن 74 ساله به تعقیب او پرداخت و اتفاقا زمانی که خودروی سارق با دیوار برخورد کرد، توانست کیف پولش را از او پس بگیرد. البته با وجود تلاش سارق برای فرار، او به دام پلیس افتاد.

تبریک با نیم قرن تأخیر

اوهایو: کارت تبریک سال نو که برای کارمند یک شرکت ارسال شده بود با نیم قرن تاخیر به دستش رسید. مدیر این شرکت 47 سال قبل در آستانه سال نو برای همه کارمندانش کارت‌پستال ارسال کرد اما کارت این کارمند که هم‌اکنون نزدیک به 70 سال دارد هیچگاه به‌ دستش نرسید. مقامات اداره پست می‌گویند اشتباه پستچی موجب این تاخیر طولانی مدت شده است.

درخواست عجیب متهم

مسکو: متهمی که به 40 سال حبس در زندان مینه‌سوتا محکوم شده است با یک درخواست عجیب قاضی دادگاه را غافلگیر کرد. این مرد که اصلیت روسی دارد از قاضی خواست اجازه دهد او دوره محکومیتش را در یکی از زندان‌های کشورش سپری کند. این متهم برای رسیدن به آرزوی خود وکیل ماهری استخدام کرد اما در پایان، قاضی این درخواست عجیب را نپذیرفت.

میمون‌های مبادی آداب

جاکارتا: نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان نشان می‌دهد که میمون‌ها به سلامتی دندان‌هایشان اهمیت زیادی می‌دهند. میمون‌ها به فرزندان خود نحوه تمیز کردن فضای بین دندان‌ها را آموزش می‌دهند. گفتنی است، آنها به جای نخ دندان از موی انسان استفاده می‌کنند. این در حالی است که کارشناسان این رفتار میمون‌ها را بسیار شگفت‌انگیز توصیف می‌کنند.

فروش تخم‌مرغ مایع

لندن: یکی از شرکت‌های انگلیسی اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد محصول جدیدی را به منظور رفاه حال مشتریان روانه بازار کند. از این پس متقاضیان می‌توانند علاوه بر تخم‌مرغ‌های معمولی، تخم‌مرغ مایع را هم خریداری کنند که ابتکاری منحصر به‌فرد توسط این شرکت به‌شمار می‌‌آید.

مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که هدف از این ابتکار عمل، کمک به آشپزی آسان است، زیرا با خرید تخم‌مرغ‌های مایع وقت برای شکستن پوسته تخم‌مرغ تلف نمی‌شود. به گفته آنها در این صورت افرادی که به بهانه کمبود وقت آشپزخانه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند با آشپزی آشتی می‌کنند.

گفتنی است بسته‌های تخم‌مرغ مایع در صورتی که باز نشوند تا 3 هفته و در صورت باز شدن تا 3 روز قابل نگهداری هستند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از شرکت‌ها از ورود تخم‌مرغ‌های پخته شده به بازار خبر داد.

کد خبر 77377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز