برای آشنایی با اهمیت نان در وعده غذایی مردم تهران قدیم و همچنین فرهنگ مصرف و احترام به نان در سبک زندگی اهالی طهران، دوزادهمین نشست مرکز تهران‌شناسی همشهری با عنوان «نان آن سال‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین: در فرهنگ غذایی ایرانی‌ها نان رکن اصلی و مهم سفره هر خانواده ایرانی محسوب می‌شده و همچنان نیز از جایگاه و حرمت ممتازی برخوردار است.

بر این اساس و برای آشنایی بیشتر با نشیب و فراز زمینه تاریخی-فرهنگی مصرف نان در تهران قدیم و بررسی تاریخچه، وقایع اجتماعی و سیاسی حول و حوش این رکن اساسی سفره تهرانی‌ها، دوزادهمین نشست مرکز تهران‌شناسی همشهری به این موضوع اختصاص یافته است.

در این نشست که با حضور «صبا کار خیران» محقق و نویسنده، «اردشیر آل عوض» محقق فرهنگ عامه و «محمود منیعی» تهران‌پژوه برگزار می‌شود، بررسی ابعاد معنوی نان و تاثیرات اجتماعی آن در تهران قدیم، انواع نان و روش‌های پخت آن در محله‌های تهران قدیم، ترکیبات خاص و غلات متداول در پخت نان، روایت‌هایی درباره قحطی نان در پایتخت و ... مد نظر قرار دارد.  

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز سه‌شنبه ۷ شهریور، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به نشانی :خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، کوچه شهید قریشی (تورج)، روزنامه همشهری مراجعه کنند.