تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲

همشهری آنلاین: ژاپن روز یکشنبه 17 مه (27 اردیبهشت) 20 مورد جدید آنفلوآنزای خوکی را در غرب این کشور گزارش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه موارد آنفلوآنزای خوکی در ایالت اوزاکا در غرب ژاپن و شهر کوبه در ایالت مجاور هیوگو گزارش شد که قبلا هشت دانش‌آموز در آنجا به آنفلوآنزا مبتلا شده بودند.

ماساتو تاشیرو،‌ ویروس‌شناس ژاپنی به تلویزیون عمومی NHK ژاپن گفت: "من از موارد جدبد ابتلای بیماری در ژاپن خبر ندارم. اما با توجه به موارد ثابت‌شده عفونت در کشور احتمال دارد ویروس بیماری به صدها نفر گسترش یابد."

تاشیرو از ژنو صحبت می‌کرد که قرار  است اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت         (WHO) دوشنبه 18 مه (28 اردیبهشت)‌ در آن برگزار شود،‌ سخن می‌گفت که نگرانی در مورد شیوع جهانی آنفلوآنزای خوکی بر آن سایه افکنده است.

 بر اساس آخرین ارقام سازمان جهانی بهداشت، تقریبا 8500 نفر در بیش از  35 کشور به ویروس آ (H1N1) مبتلا شده‌‌اند. البته موارد جدید ابتلا به آنفلوانزای خوکی در هند و ترکیه در این آمار محسوب نشده است.

تا به حال بیش از  70 نفر در نتیجه ابتلا به آنفلوآنزای خوکی درگذشته‌اند- که همه ابن موارد در قاره امریکا- تقریبا همه آنها در مکزیک- بوده است.

پیشنهاد شده است مدت اجلاس 10 روزه سازمان جهانی بهداشت به 5 روز کاهش یابد تا مقامات ارشد بهداشتی کشورها از انجام وظایف‌شان بازنمانند.

برچسب‌ها