مدیر بیمارستان کویت با فاجعه‌بار خواندن وضعیت بهداشت و درمان در غزه گفته تقریبا اغلب بیمارستان‌ها از دسترس خارج شده‌اند.

گروه دیپلماتیک - هشمهری آنلاین: یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس با بازنشر فیلمی درباره ویرانی بیمارستان‌ها در غزه نوشته: «وقتی اسرائیل اولین بیمارستان غزه را بمباران کرد، جهان باور نمی کرد و اسرائیل انگشت اتهام خود را به سوی حماس گرفت و فلسطینی‌ها را متهم کرد... اسرائیل در حال حاضر تمام 36 بیمارستان غزه از جمله بزرگترین مرکز پزشکی خود یعنی بیمارستان شفا را ویران کرده است. این جنگ نیست، نسل‎کشی است!»

به‌ گزارش خبرگزاری آناتولی، صهیب الحمص مدیر بیمارستان کویت در شهر رفح در نوار غزه با فاجعه‌بار خواندن وضعیت بهداشت و درمان در این منطقه گفته تقریبا اغلب بیمارستان‌های رفح به دلیل تداوم حملات نظامی از دسترس خارج شده‌اند. الحمص با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مستقیما بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و آنها را از خدمت خارج می‌کند از جامعه بین‌المللی خواسته تا به مسئولیت‌های خود در قبال جنایات اسرائیل در رفح عمل‌کنند و فوراً جنگ نسل‌کشی جاری علیه نوار غزه را متوقف کرده و سوخت کمک‌های پزشکی را برای بیمارستان‌ها تامین کنند.