چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

اینکه رهبران غربی پس از 7 ماه قتل‌عام همچنان به کشتارهای اشتباهی اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند آنان را احمق جلوه نمی‌دهد؟

رفح

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «برای مقابله با قحطی که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه ایجاد کرده کمک‌های غذایی به این منطقه ارسال می‎کنند و همزمان زمینه ادامه این وضعیت را برای صهیونیست‌ها فراهم می‌کنند و به آنان بمب می‌دهند تا کودکان فلسطینی گرسنه را زنده زنده در آتش بسوزانند.» این یک مورد واضح از تناقض شناختی است که قدرت‏های غربی گرفتارش هستند.

غزه و سرنوشت تمدن غرب

جمال کانج نویسنده کتاب‎های «کودکان فاجعه» و «سفر از اردوگاه پناهندگان فلسطینی به آمریکا» در روزنامه اینترنتی فلسطینی کرونیکل می‌نویسد:‌ فضا را دودی سیاه پوشانده، آتش ناشی از بمباران یکی پس از دیگری به چادرها سرایت می‌کند آنهم در جایی که اسرائیل منطقه امن برای غیرنظامیان معرفی کرده است. جسد آتش گرفته کودکی از آوار بیرون کشیده می‌شود که همچنان در حال سوختن است. این همان هولوکاستی است که متان ویلنای، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۸ در غزه وعده داده بود. در همان صحنه، 3کودک به مادرشان کمک می‎کنند تا تشک‎های نیمه سوخته را روی گاری بگذارد. زن میانسال تکیده به نظر می‎رسد. الاغ لاغری که به گاری بسته شده با مشقت تلاش می‎کند تا گاری را بکشد. حیوان بی‌زبان هم گرسنه و تشنه است. همانطور که زن به الاغ دستور می‎دهد تا به سمت مرکز غزه حرکت کند، الاغ گیج به نظر می‌رسد. این حیوان بدبخت به همان مکانی هدایت می‎شود که چند روز قبل خانواده را از آنجا جابجا کرده بود. حافظه الاغ‎های غزه درباره اتفاقات غزه خیلی بهتر از از رهبران غربی است. بار گاری این بار سبک‎تر است، شاید به‎خاطر از دست رفتن همسر یا یکی از فرزندان باشد. این خانواده به تازگی از یک مکان امن به مکان امن دیگری آمده بودند که گرفتار فاجعه شدند!

حیوان چهارپا به آرامی حرکت می‌کند چون نسبت به امنیت مکان جدیدی که صهیونیست‌ها امن معرفی کرده‌اند عمیقا تردید دارد. حتی الاغ چیزی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هنوز به رسمیت نشناخته را متوجه شده است: اینکه در غزه هیچ جای امنی وجود ندارد. جمال کانج در ادامه می‌نویسد: اما فقط این نیست. الاغ‌ها در موارد دیگر نیز برتری قابل توجهی نسبت به رهبران غربی دارند. این حیوان بی‌آزار بمب 900 کیلویی نمی‌سازد و آن را بر فراز متراکم‌ترین منطقه جهان چون اردوگاه جبالیا رها نمی‌کند. الاغ همچنین ظرفیت ذهنی برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی به‌عنوان ماشین کشتار جمعی را ندارد. مهمتر از همه، الاغ نژادپرستی ذاتی سفیدپوستان غربی نسبت به فرهنگ‎های غیر سفید را درک نمی‌کند.

مقامات آمریکایی معمولا هیچ وقت در محکوم کردن کشتار اسرائیلی ها تعلل نمی‌کنند اما در قبال قتل انسان‎هایی که از نظر آنان ارزش کمتری دارند محتاطانه عمل می‎کنند. همین رویکرد مضحک آمریکایی است که باعث شده تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، بی‌پرواتر از همیشه رفتار کرده و تمام خطوط قرمز را نادیده بگیرد. تانک‎های اسرائیلی به مرکز رفح رسیده‎اند، سازمان‌های بین‌المللی فعالیت‌شان در غزه متوقف شده و اجساد سوخته غیرنظامیان فلسطینی همه جا رفح دیده می‎شود با این حال به گفته مقام‌های آمریکایی تل‌آویو هنوز از خطوط قرمز بایدن عبور نکرده است.

رژیم صهیونیستی در توضیح قتل کارمندان سازمان ملل و نیروهای امدادی عنوان می‌کند که از سر حادثه یا اشتباه بوده است؛ قتل 140 خبرنگار، 225 نیروی امدادی و 700 کادر بهداشتی و رژیم صهیونیستی در همه این موارد از خود رفع مسئولیت کرده یا قربانیان را مقصر مرگ خود دانسته است. با این حال، اگر ادعاهای تل‌آویو را بپذیریم و بپذیریم که همه این کشتارها از سر اشتباه بوده است، این پرسش مطرح می‌شود که صهیونیست‎ها چه تعداد اشتباه باید انجام دهند تا رهبران غربی به این نتیجه برسند که آنان دروغ می‌گویند؟ اینکه رهبران غربی پس از 7 ماه قتل‌عام همچنان به اشتباهات اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند آنان را احمق جلوه نمی‌دهد؟

کد خبر 857494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha