موهیتو هلو یکی از گواراترین انواع موهیتو رستورانی است که هم ظاهر چشمگیر و شیکی دارد و هم درست کرد این موهیتو میوه‌ای بسیار آسان است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌موهیتو هلو یکی از گواراترین انواع موهیتو رستورانی است که هم ظاهر چشمگیر و شیکی دارد و هم درست کرد این موهیتو میوه‌ای بسیار آسان است. با ما در این مقاله همراه باشید تا طرز تهیه موهیتو هلو به روش کافی شاپی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه موهیتو هلو

هلو: ۵ عدد

شکر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

لیموترش: ۲ عدد

برگ نعنا خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب گازدار: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان لازم برای تهیه موهیتو هلو: ۱۵ دقیقه

میزان کالری موجود در یک لیوان موهیتو هلو: حدود ۱۶۴ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه موهیتو هلو

مراحل طرز تهیه موهیتو هلو را دنبال کرده و روزهای گرم تابستان را با این موهیتو میوه به روش رستورانی خنک کنید.

مرحله اول: هلو را آماده کنید

در اولین مرحله از این طرز تهیه موهیتو میوه‌ای خانگی ساده با هلو، باید هلوها را به‌خوبی بشویید. سپس، پوست آن‌ها را بگیرید و قطعه قطعه‌شان کنید.

مرحله دوم: مواد موهیتو را با هم ترکیب کنید

حالا، قطعات هلوی پوست‌کنده را همراه با شکر و آب لیموترش تازه در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید. این مواد را تا جایی هم بزنید که به‌خوبی با یکدیگر ترکیب و یکدست شوند. همان‌طور که می‌بینید، روش درست کردن موهیتو هلو هم درست مشابه طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا خانگی است؛ فقط باید به‌جای قطعات لیمو در آن از هلو استفاده کنید.

مرحله سوم: نعنای تازه را هم اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه موهیتو هلو نوبت به اضافه کردن برگ‌های تر و تازه نعنا می‌رسد. بنابراین، مقدار قابل توجهی از نعنا را هم داخل مخلوط کن بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا عطر و طعم نعنا هم به ترکیب قبلی اضافه شود. باقی برگ‌ها را برای تزیین موهیتو نگهدارید.

مرحله چهارم: آب گازدار را اضافه کنید

در این بخش از طرز تهیه این موهیتو میوه‌ای کافی شاپی و پس از آماده شدن ترکیب اصلی، لازم است آب گازدار را هم به آن اضافه کنید و این مخلوط را کاملا هم بزنید.

مرحله پنجم: موهیتو هلو را سرو کنید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه موهیتو هلو را بدون مشکل دنبال کرده باشید. حالا، زمان آن است که داخل هر یک از لیوان‌های مورد نظرتان مقداری یخ خرد شده بریزید. سپس، نوشیدنی را به لیوان اضافه کرده و آن را با چند برگ نعنای تازه، قطعات هلو و اسلایس‌های باریک لیموترش تزیین کنید.

طرز تهیه موهیتو هلو به روش‌های دیگر

روش تهیه موهیتو هلو با اسپرایت

مراحل طرز تهیه موهیتو هلو با اسپرایت هم درست مانند دستور بالاست. با این تفاوت که به‌جای آب گازدار و شکر باید از نوشابه اسپرایت استفاده کنید.

روش تهیه موهیتو هلو با سیروپ

طرز تهیه موهیتو هلو با سیروپ هم عینا مانند همان چیزی است که در بالا به آن اشاره کردیم. تنها فرقشان این است که به‌ جای شکر باید از سیروپ استفاده کنید. سیروپ همان شربت غلیظ است که می‌توان آن را به‌صورت آماده خریداری کرده یا با استفاده از آب و شکر و جوشاندن و قوام آوردن آن‌ها در منزل تهیه کرد.

در ضمن برای اضافه کردن سیروپ موهیتو به ازای هر ۳۰۰ سی سی نوشیدنی باید ۳۰ سی سی سیروپ اضافه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه موهیتو هلو

در صورت تمایل و بسته به ذائقه، به‌جای آب گازدار و شکر می‌توانید از اسپرایت استفاده کنید.

بسته به ذائقه، می‌توانید مقداری زست لیمو (پوست سبز لیموترش به صورت رنده شده) یا حتی یکی دو قطعه لیموترش تازه را هم همراه با سایر مواد در مخلوط‌کن بریزید.

در صورت تمایل، به‌ جای شکر می‌توانید از شربت غلیظ (سیروپ) در موهیتو استفاده کنید.

در صورت تمایل، به‌ جای آب گازدار می‌توانید از عرق نعنا یا حتی آب خالص یا ترکیب این دو استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن موهیتو هلو

آیا موهیتو هلو را می‌توانم بدون آب گازدار تهیه کنم؟

بله. طرز تهیه موهیتو خانگی بدون آب گازدار هم درست مانند دستور بالاست. با این تفاوت که بسته به ذائقه و میل‌تان به‌جای آب گازدار باید از آب خالص، عرق نعنا یا اسپرایت استفاده کنید. توجه داشته باشید، اسپرایت یک نوشیدنی شیرین و حاوی قند است. بنابراین، اگر برای درست کردن موهیتو از این نوشیدنی استفاده می‌کنید لازم است شکر را هم حذف کنید.

چطور می‌توانم موهیتو هلو را به‌صورت دو رنگ درست کنم؟

طرز تهیه موهیتو دو رنگ بسیار آسان است. کافی است ابتدا ترکیب هلو، شکر، برگ نعنا و آب لیموترش را در مخلوط کن آماده کنید. سپس، این ترکیب را به نسبت مساوی داخل لیوان‌های حاوی یخ بریزید. پس از آن، مقدار مورد نیاز از آب گازدار را به لیوان‌ها اضافه کنید.

در این باره :

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان در ۲ مرحله؛ نوشیدنی خنک و پرطرفدار کافه‌ها

طرز تهیه موهیتو انار | ترفند حل کردن برگ‌های نعناع در موهیتو

منبع: ایرنا