کمتر کسی است که راهی شمال ایران شده باشد و علاوه بر همه غذاهای خوشمزه این خطه، میرزاقاسمی را امتحان نکرده باشد. یک غذای ساده شمالی با عطر و بوی بادمجان کبابی و سیر که عاشقان فراوانی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، حساب اینستاگرام اطلس‌مزه که یک سایت مرجع و تخصصی غذا در دنیاست، میرزا قاسمی را به‌عنوان یک غذای ایرانی از استان گیلان معرفی کرده و از ۵ ستاره، به آن ۴ ستاره داده است.

در پست معرفی این غذا نوشته شده: «میرزا قاسمی، غذایی از استان گیلان است. این غذا با بادمجان‌هایی تهیه می‌شود که ابتدا روی شعله کبابی یا زغالی می‌شوند، سپس ریز خرد شده و با گوجه فرنگی، سیر و زردچوبه ترکیب می‌شوند. در نهایت تخم‌مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند. این غذای ساده اما خوش‌طعم را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا و معمولاً همراه با نان تخت یا با برنج میل کرد.»

بیشتر بخوانید:

جالب اینجاست که این پست اینستاگرامی اطلس‌مزه حسابی مورد توجه قرار گرفته و کاربران زیادی از دیگر نقاط جهان به آن توجه نشان داده و گفته‌اند غذاهای مشابهی شبیه به میرزا قاسمی در کشورشان دارند. یکی از این کاربران گفته: «این غذا را ما هم در فیلیپین داریم که اسمش Tortang Talong و مورد علاقه من است». کاربر دیگری گفته: «ما هم این غذا را در شمال ایتالیا می‌پزیم، اما بدون بادمجان».

البته کاربران ایرانی زیادی زیر این پست غوغا کرده‌اند و تا توانسته‌اند از لذیذ بودن میرزاقاسمی و دیگر غذاهای ایرانی نوشته‌اند. این پست، حسابی مورد توجه قرار گرفته و شهرتی جهانی برای میرزاقاسمی به همراه داشته است.