برای داشتن پوستی بدون چین‌وچروک لازم است اقدامات ساده‌ای انجام دهید؛ برای نمونه، پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. در ادامه به معرفی و بررسی میوه‌های مفید برای بهبود سلامت پوست می‌پردازیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، پیری پوست یک فرایند طبیعی است که به‌دلایل مختلف رخ می‌دهد، برای داشتن پوستی بدون چین‌وچروک لازم است اقدامات ساده‌ای انجام دهید؛ برای نمونه، پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد، میوه‌های سرشار از ویتامین‌، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی به آب‌رسانی پوست کمک می‌کنند، از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند، از تولید کلاژن حمایت می‌کنند و به‌طور کلی سلامت پوست را بهبود: می‌بخشند، در ادامه به معرفی و بررسی میوه‌های مفید برای بهبود سلامت پوست می‌پردازیم.

انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون ویتامین C و پلی‌فنول‌ها است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و تقویت تولید کلاژن کمک می‌کند، رنگ و بافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

انبه

انبه سرشار از ویتامین A، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف همچون بتاکاروتن و لوتئین است که به افزایش تولید کلاژن، محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه فرابنفش و بهبود کلی بافت پوست کمک می‌کند.

نارگیل

نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که پوست را از درون تغذیه می‌کند، همچنین دارای خواص ضدمیکروبی است که برای سلامت پوست مفید است؛ استفاده موضعی از روغن نارگیل نیز می‌تواند به آبرسانی بیشتر پوست کمک کند و بافت آن را بهبود ببخشد.

موز

موز سرشار از ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است، بنابراین به آبرسانی پوست کمک می‌کند، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد و موجب کاهش چین‌وچروک‌های پوست می‌‎شود.

هندوانه

هندوانه بسیار آب‌رسان است و سرشار از ویتامین‌های B6، A و C به همراه اسیدهای آمینه است، بنابراین به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند و موجب بهبود سلامت آن می‌‎شود.