دیدن و شنیدن «ترین» ها در جهان، همواره یکی از بخش‌های جذاب زندگی است که معمولا در کتاب رکورهای جهانی گینس، ثبت و منتشر می‌شود.

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اخیرا گروهی سرآشپز و دانشجوی اهل کشور بولیوی هم تلاش کردند تا بتوانند بزرگ‌ترین ساندویچ گرد جهان را تهیه و آن را در کتاب گینس ثبت کنند.

بیش‌تر بخوانید:

صف بلند حلال‌خوری در نیویورک | چرا شهروندان و توریست ها مدت ها برای غذای حلال انتظار می کشند؟

این ساندویچ، بیش از ۲ متر قطر دارد و برای تهیه آن ۲ روز زمان صرف شده است. به همین بهانه، هم به این ساندویچ و هم به تعدادی از خوردنی‌های رکورددار جهان می‌پردازیم.

قطورترین ساندویچ گرد

ساندویچ آشپزهای بولیویایی، از ۳۰۰ کیلو آرد، یک گونی پیاز و ۳۸۰ کیلوگرم گوشت تشکیل شده و روز سه‌شنبه هفته گذشته، دوازدهم تیر در مقابل ده‌ها نفر آماده شده و این گروه امیدوارند ساندویچ‌شان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

گران‌ترین همبرگر

این همبرگر گرانقیمت، با خاویار و گوشت شاه‌میگو تزئین و با ورق طلا پوشیده شده. قیمت آن حدود ۵۰۰۰ یورو است و یک آشپز هلندی آن را در روزهای کرونا درست کرده و حالا به‌عنوان گران‌ترین ساندویچ ثبت شده است.

سنگین‌ترین وعده نودل سرخ شده جهان

ضرب‌المثل «آشپز اگر دو تا بشه، ‌آش یا شور می‌شه یا بی‌نمک» را ۸۶ آشپز در مالزی نقض کردند؛ چون در مسابقه‌ای توانستند ۵۰۰ کیلوگرم نودل سرخ‌شده را با هم درست کنند و علاوه بر برنده شدن، رکوردی هم از خودشان به جای بگذارند.

بزرگ‌ترین پیتزا

این پیتزای غول‌پیکر، ۱۲۹۶ مترمربع مساحت دارد که ۳۴ مترمربع از رکورد قبلی خود بزرگ‌تر است. این پیتزا را یک یوتیوبر به نام اریک دکر با همکاری رستوران مورد علاقه‌اش پخته است.

رکورد بیشترین انواع طعم

در این پیتزا، تنوع در طعم بیداد می‌کند زیرا آشپزهای فرانسوی، برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس، ۱۰۰۱پنیر گوناگون را برای طبخ این پیتزا به‌کار بردند.