قدم گذاشتن به ۴۰ سالگی یک لحظه به یاد ماندنی در زندگی یک زن است. این زمان فرصتی برای خوداندیشی، رشد و مهمتر از همه، بالا بردن اعتماد به نفس است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، برخی از رفتارها می توانند مانع از درخشش اعتماد به نفس ما شوند. اینها عاداتی هستند که ما در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی به آن چسبیده ایم و دیگر در ۴۰ سالگی و بعد از آن به ما کمک نمی کند.

برای اینکه اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، رفتارهای خاصی وجود دارد که باید با آنها خداحافظی کنید.

در این مطلب به رفتارهایی اشاره می‌کنیم که زنان اگر می خواهند در دهه ۴۰ و بالاتر از آن با اعتماد به نفس بالا باشند، باید با آنها خداحافظی کنند.

۱) عذرخواهی بی مورد
همه ما اهمیت عذرخواهی را زمانی که کار اشتباهی انجام داده ایم می دانیم. این یک بخش اساسی از یک انسان شایسته بودن است. با این حال، ما به عنوان یک زن، اغلب برای چیزهایی که تقصیر ما یا حتی تحت کنترل ما نیست، عذرخواهی می کنیم. اما این می تواند اعتماد به نفس ما را تضعیف کند، به خصوص زمانی که در دهه ۴۰ و بالاتر از آن هستیم.

مهم است بدانید که نیازی به عذرخواهی برای حضور در دنیا، داشتن نظرات یا اشغال کردن فضا ندارید. اینها چیزهایی نیستند که برای آنها متاسف باشید. بنابراین، اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، با خداحافظی با عذرخواهی های غیر ضروری شروع کنید.

۲) مقایسه خود با دیگران
حقیقت این است که همه ما مسیرهای متفاوت، نقاط قوت و چالش های متفاوتی داریم. چیزی که ممکن است در بیرون عالی به نظر برسد، ممکن است پشت درهای بسته واقعی نباشد.

پس با مقایسه های مداوم خداحافظی کنید. این معیار ارزش یا موفقیت شما نیست. روی زندگی، رشد و شادی خود تمرکز کنید. این رهایی بخش و تقویت کننده واقعی اعتماد به نفس است.

۳) بی توجهی به مراقبت از خود
غفلت از خودمراقبتی می تواند بر سلامت روحی و جسمی ما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که استرس می تواند پیری را تسریع کند و خطر ابتلا به مشکلات متعدد سلامتی مانند بیماری قلبی و افسردگی را افزایش دهد.

با این حال، اقدامات ساده مراقبت از خود مانند ورزش، مدیتیشن، و حتی یک حمام آب گرم می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

در ۴۰ سالگی و بعد از آن، زمان آن است که مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. با رفتاری که نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می دهید خداحافظی کنید. اولویت دادن به سلامتی‌تان خودخواهانه نیست - برای سلامت و اعتماد به نفس کلی شما ضروری است.

۴) نادیده گرفتن احساسات درونی خود
احساس درونی ما ابزار قدرتمندی است که اغلب از آن غافل می شویم. این همان قطب نمای داخلی است که وقتی منطق به تنهایی کافی نیست ما را راهنمایی می کند. با این حال، بسیاری از ما تصمیم می‌گیریم آن را نادیده بگیریم، که منجر به تصمیماتی می‌شود که بعداً پشیمان می‌شویم.

همانطور که به ۴۰ سالگی می‌رسیم،‌ ضروری است که با شهود خود هماهنگ شویم و به آن اعتماد کنیم. این نقطه اوج تجربیات زندگی، دانش و خرد ماست.

اعتماد به خود می تواند به طور قابل توجهی اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و شما را به سمت انتخاب های رضایت بخش تر هدایت کند.

۵) ترس از شکست
ترس از شکست می تواند فلج کننده باشد. ما را از دنبال کردن رویاهایمان، امتحان کردن چیزهای جدید و خروج از منطقه آسایش باز می دارد. اما نکته اینجاست - شکست بخشی از زندگی است. این نحوه یادگیری، رشد و در نهایت موفقیت است.

همانطور که به ۴۰ سالگی و فراتر از آن قدم می گذاریم، زمان آن فرا رسیده است که دیدگاه خود را نسبت به شکست دوباره تنظیم کنیم. به جای ترس از آن، بیایید آن را به عنوان پله ای برای موفقیت در آغوش بگیریم. هر شکست فرصتی برای بازگشت است. احتمال شکست را به عنوان بخشی از مسیر به سمت موفقیت بپذیرید.

این تغییر در طرز فکر می تواند به طور قابل توجهی اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و شما را برای برداشتن گام های شجاعانه به جلو توانمند کند.

۶) خود را دست‌کم گرفتن
همه ما این تجربه را داشته‌ایم. آن لحظاتی که خودمان را کوچک می‌کنیم، دستاوردهایمان را کم‌اهمیت می‌شماریم، یا به شدت از کاستی‌هایمان انتقاد می‌کنیم. این اقدامات ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما به آرامی عزت نفس ما را از بین می برند.

در ۴۰ سالگی و بعد از آن، ما شایسته آن هستیم که با همان مهربانی و احترامی که نسبت به دیگران قائل هستیم، با خود رفتار کنیم. وقت آن است که با رفتار تحقیر آمیز خداحافظی کنید.

هر زنی منحصر به فرد است، سزاوار عشق و احترام است - به خصوص از طرف خودش. بنابراین، بیایید آن اظهارات منفی خود را با تأیید قدرت، توانایی و ارزش جایگزین کنیم. بیایید پیروزی های خود را جشن بگیریم، هر چند کوچک به نظر برسند.

به یاد داشته باشید، نحوه صحبت ما با خود مهم است. کمی مهربانی بیشتر نسبت به خودمان می تواند کمک زیادی به افزایش اعتماد به نفس کند.

۷) تلاش برای راضی نگه داشتن همه
تلاش مداوم برای راضی کردن همه نه تنها خسته کننده است بلکه می تواند اعتماد به نفس شما را نیز از بین ببرد. شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید و این اشکالی ندارد.

در ۴۰ سالگی و بعد از آن، درک این نکته مهم است که وقتی چیزی با اولویت‌ها یا ارزش‌های شما همخوانی ندارد، نه بگویید. لازم نیست با همه موافق باشید یا همه را خوشحال کنید.

نیازهای خود را اولویت بندی کنید، حد و مرزها را تعیین کنید و به یاد داشته باشید - اشکالی ندارد که گاهی اوقات خود را در اولویت قرار دهید. اعتماد شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

۸) کمال طلبی
کمال. به نظر یک هدف ایده آل است. اما در واقع، این یک استاندارد دست نیافتنی است که می تواند منجر به استرس، اضطراب و ضربه به اعتماد به نفس ما شود.

پذیرفتن نواقص موجود در خود و زندگی مان در واقع می تواند منجر به پذیرش و اعتماد به نفس بیشتر شود.

خود ناقص زیبای خود را در آغوش بگیرید. این خصلت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شما هستند که شما را می‌سازند. و این چیزی است که باید در مورد آن اطمینان داشت.

۹) اجتناب از تجربیات جدید
زندگی مملو از فرصت‌هایی برای تجربه‌های جدید است، اما اغلب ما با آنچه آشنا و راحت است سر می‌کنیم. این مساله می تواند محدود کننده باشد و رشد و اعتماد به نفس ما را خفه کند.

پذیرش تجربیات جدید ذهن ما را باز می کند، دیدگاه های ما را گسترده می کند و درس های ارزشمندی به ما می آموزد. همچنین به ما اجازه می دهد تا نقاط قوت و توانایی های جدیدی را کشف کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.

در ۴۰ سالگی و بعد از آن، وقت آن است که با عادت اجتناب از موقعیت‌های ناآشنا خداحافظی کنید. تجربیات جدید را با ذهنی باز و قلبی مشتاق در آغوش بگیرید. چه یادگیری یک مهارت جدید، چه سفر به یک مکان جدید یا امتحان کردن یک غذای جدید. هرچه بیشتر چیزهای جدید را کشف و امتحان کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

۱۰) غفلت از علایق
علایق ما چیزهایی هستند که به ما انرژی می دهند و ما را شاد می کنند. با این حال، ما اغلب در شلوغی زندگی، این احساسات را کنار می‌زنیم. غفلت از علایق می تواند نور درونی ما را کمرنگ کند و بر شادی و اعتماد به نفس کلی ما تأثیر بگذارد.

بنابراین، زمانی که به ۴۰ سالگی و بعد از آن قدم می گذارید، زمان آن فرا رسیده است که این احساسات را دوباره شعله ور کنید. چه نقاشی، رقص، نوشتن، پیاده‌روی یا هر چیز دیگری که قلب شما را به تپش بیندازد - برای آن وقت بگذارید.

احساسات خود را در آغوش بگیرید و اجازه دهید اعتماد به نفس شما را تقویت کنند. آنها بخشی از شخصیت شما هستند و این چیزی است که باید به آن افتخار کرد.

منبع: همشهری آنلاین