تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

لیگ فوتبال اسپانیا امشب در حالی زودتر از بزرگان آغاز می‌شود که بعد از رفتن ستاره‌های بزرگ دیگر جذابیت سال‌های گذشته را ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین لالیگا بعد از رفتن ستاره‌های بزرگی مثل رونالدو، مسی، راموس، بنزما، بیل، سوارس و... دیگر لطف گذشته را ندارد. حتی ال‌کلاسیکوها هم به جذابیت قبل نیست. اما در همین لیگ امسال که از امشب آغاز می‌شود، ستاره‌های جذابی نظیر امباپه، بلینگام و وینیسیوس (رئال)، یامال، لواندوفسکی و اولمو (بارسلونا)، نیکو ویلیامز (بیلبائو)، گریزمان و خولیان آلوارس (اتلتیکو) و... حضور دارند که می‌توانند نگاه‌ها را به‌خود جلب کنند. به هر حال، اسپانیا در همه رده‌ها قهرمان اروپا و جهان و المپیک شده و نمی‌توان لیگ فوتبال آنها را نادیده گرفت.

لالیگا معصوم‌تر از دیگر لیگ‌های بزرگ اروپایی است. در این لیگ حق پخش به اندازه لیگ برتر وجود ندارد و باشگاه‌ها که عموما مردمی و بدون اتکا به دلارهای نفتی هستند، کمترین قدرت را برای خرید بازیکنان دارند.

تنها اتلتیکو در نقل‌وانتقالات این فصل خرید درشت داشت و آلوارس و سورلوث را برای خط حمله و لونورماند را برای دفاع خرید و احتمالا گلگر را به جمع هافبک‌ها اضافه کند.

رئال یک خرید بزرگ اما رایگان داشت به نام امباپه و بارسلونا یک بازیکن ۶۲میلیون یورویی از لایپزیش خرید که این بازیکن هم محصول خودش یعنی دنی اولمو بود.

رقابت امسال بین رئال، بارسا و اتلتیکو خواهد بود و بعید است خیرونا بتواند مثل فصل گذشته خطری برای مدعیان ایجاد کند. پدیده فصل قبل بازیکنان کلیدی خود را از دست داده؛ مانند ساوینیو که به منچسترسیتی پیوسته، یان کوتو که اکنون در دورتموند است و آرتم دووبیک، بهترین گلزن فصل گذشته لالیگا که به رم فروخته شد.

۳تیم تازه صعود کرده اسپانیول، رئال وایادولید و لگانس گزینه‌های اصلی سقوط خواهند بود.

منبع: روزنامه همشهری