تیم رئال مادرید امشب در نخستین بازی لالیگایی‌اش به مصاف مایورکا می‌رود.

رئال مادرید

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئال‌مادرید پس از کسب نخستین جام فصل، امشب در لالیگا به میدان می‌رود. نخستین جام رئال با پیروزی مقابل آتالانتا در سوپرجام اروپا به‌دست آمد و بسیاری از رکوردهای تاریخ باشگاه جابه‌جا شد؛ ازجمله اینکه فلورنتینو پرس از سانتیاگو برنابئو عبور کرد و پرافتخارترین رئیس تاریخ باشگاه لقب گرفت. آنچلوتی با ۵ سوپرجام پرافتخارترین سرمربی این جام شد و با ۱۴جامی که برای رئال گرفته به میگل مونیوس پرافتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه رسید. رئال با ۶قهرمانی آقای سوپرجام اروپا شد، وینی به آمار ۷گل و ۵پاس‌گل در ۱۱فینال (پیروزی در ۱۰فینال) رسید، مودریچ با ۲۷جام پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال شد و البته گلزنی امباپه در نخستین بازی رسمی با پیراهن رئال که او را در ردیف کریستیانو رونالدو، بلینگام، بیل، رونالدو و... قرار داد. پیش از این فقط آسنسیو در نخستین بازی‌اش برای رئال هم گل زده و هم جام برده بود (سوپرجام اروپای ۲۰۱۶).

مشکل رئالی‌ها این است که لالیگا و جام‌های داخلی را جدی نمی‌گیرند. آنها در کوپا دل‌ری قافیه را به بارسلونا و بیلبائو باخته‌اند و در لالیگا هم نمی‌توانند ۲فصل پیاپی قهرمان شوند. رئال‌مادرید در ۱۲سال اخیر فقط ۵بار قهرمان لیگ شده؛ یعنی برای هر قهرمانی ۲سال و ۴ماه صبر کرده. این در حالی است که آنها یک دوره ۳سال پیاپی با زیدان قهرمان اروپا شدند. آخرین باری که رئالی‌ها توانستند از عنوان قهرمانی خود در لیگ دفاع کنند، به سال۲۰۰۸ برمی‌گردد که برند شوستر توانست قهرمانی کاپلو را تکرار کند. آخرین باری هم که یک مربی در ۲سال متوالی رئال را قهرمان لالیگا کرد، لئو بین‌هاکر هلندی بود که ۳۵سال پیش این کار را انجام داد! آنچلوتی در دوره قبلی که لالیگا را برده بود، نتوانست آن را تکرار کند.
رئال امشب با مایورکا بازی دارد. مایورکا بعد از شکست ۳بر صفر در مستایای والنسیا در سال ۲۰۰۸در ۸دوره اخیر خود در لالیگا در نخستین بازی فصل شکست نخورده و نیمی از بازی‌ها را برده. رئال هم در ۱۵فصل گذشته بازی اول را از دست نداده و ۱۱برد و ۴تساوی داشته است. آنها آخرین بار در هفته نخست فصل ۲۰۰۸به دپورتیوو باختند.

رئال‌مادرید ۳۲بازی پیاپی بدون شکست در لالیگا دارد (۲۴برد و ۸تساوی) که بهتر از بهترین رکورد قبلی‌شان در سال ۱۹۸۹ است که با لئو بین‌هاکر ۲۱برد و ۹تساوی در ۳۰بازی پشت‌هم به‌دست آورده بودند. رئال در خانه مایورکا خوب نتیجه نمی‌گیرد. در ۴سفر آخر رئالی‌ها به خانه این تیم ۲بازی را باخته و ۲بازی را برده‌اند. آنها در ۱۲مهمانی قبلی تنها یک شکست داشتند و ۸بازی را برده بودند.

کد خبر 875164
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha