تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

«جیمی رید»، عکاس حیات‌وحش، بیش از ۱۰سال است که برای عکاسی از سوژه‌هایش، دیگر لازم نیست هفته‌ها از خانه دور شود و در دشت‌ها و کوه‌ها منتظر بماند تا شیرها، فیل‌ها، زرافه‌ها جلوی دوربین‌اش بیایند و او تصاویرشان را ثبت کند.

همشهری آنلاین: سیدسروش طباطبایی‌پور: سوژه‌های او زیر سنگ، داخل انبار متروکه و کنار فاضلاب خانه انتظارش را می‌کشند. آنها حشرات اند، زنبورها، پشه‌ها و مورچه‌هایی که برخی آنها را آفت می‌دانند و از دستشان فراری‌اند؛ اما آنها خدمات فراوانی به طبیعت و ما انسان‌ها می‌کنند، البته زیرزیرکی و پنهان. حتی زیبایی‌های این موجودات مظلوم و فداکار هم آنقدر ظریف است که به چشم ما آدم‌ها نمی‌آید.

بیش‌تر بخوانید:

قطره در دریا | عکس هایی که ثابت می‌کنند ما بخش کوچکی از زندگی در زمین هستیم

اما حالا جیمی، این زیبایی‌ها را با دوربینش شکار کرده و پیش‌روی ما گذاشته است:

او برای شکار تصویر زنبورها، شب‌ها به سراغشان می‌رود. چون این حشره پرکار، تنها شب‌ها آرام و قرار دارد؛ اما به سختی پیدا می‌شود.

یک عنکبوت نر، در شامی شاهانه، مشغول صرف کباب مگس همراه با سبزیجات.

جیمی رید می‌گوید: باورکردنی نیست که من ۱۰سال است این کار را انجام می‌دهم، اما هنوز هم به حشراتی برمی‌خورم که تا به ‌حال آنها را ندیده‌ام.

چشمان مرکب و سبز رنگ یک مگس که به او زاویه دیدی ۳۶۰درجه می‌دهد.

مگسی که با انگل‌ها در حال مبارزه‌ است.

جیمی رید، معمولا به جاهایی خیره می‌شود که دیگران به آنجا نگاه هم نمی‌کنند، جاهایی مثل فاضلاب، اما از نگاه او، از درون فاضلاب، سوسک‌های زیبایی بیرون می‌آیند که خودشان را به جیمی نشان دهند.

مورچه‌ای روی درخت کاج قدم می‌زند و به جیمی و دوربینش نگاه می‌کند.

این شب‌پره، به باغ زیبای گیاه شناسی ادینبرگ در اسکاتلند تا از تماشای شبانه گل ها لذت ببرد.

ساس سپری که در حال تخم گذاری است.