سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
۰ نفر

وجدان بیدار انسان‌ از دیرباز خداجوی بوده است و از گذشته‌های دور، آدمی هر خلوتی می‌یافت، دست بر آسمان برمی‌داشت و مناجات می‌کرد.

معبد

همشهری آنلاین-سیدسروش طباطبایی‌پور: و شاید در طول تاریج، زیباترین مکان‌ها هم همین مساجد، معابد، کلیساها و یا عبادتگاه‌ها بودند.

بیش‌تر بخوانید:

قطره در دریا | عکس هایی که ثابت می‌کنند ما بخش کوچکی از زندگی در زمین هستیم

در اینجا، عبادتگاه‌هایی پیش روی ماست که مکان‌هایی عجیب‌اند؛ یا در مکان‌هایی دور از دسترس ساخته‌شده‌اند یا شکلشان شگفت‌انگیز است.

معبدی بر بلندای کوه

فانگجینشان، قله‌ای در چین به ارتفاع ۲۲۸۶ متری که در اوج، به دو بخش تقسیم می‌شود و بر بلندای مخروطی‌های خود، معبد «بودا» و «مایتریا» را نگه‌ داشته است. رسیدن به این دو معبد، با عبور از پلی کوچک میسر است، اما برای رسیدن به آنجا، باید ۴ ساعت کوهنوردی کرد و از ۸ هزار پله گذشت.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

کلیسایی در دل زمین

کلیسایی که در قرن ۱۲میلادی، از تراشیدن زمین‌های رس و خاک‌های آتشفشانی در گودالی به عمق ۳۰ متر بنا شده. این کلیسا با نام «سنت‌جورج»، بخشی از کلیساهای ۱۱ پارچه در آمهارای اتیوپی است.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

مسجدی با سقف آسمانی

مسجدی بدون سقف، با دیواره‌های کوتاه که سقفش آسمان و فرشش زمین است. این مسجد که در نزدیکی استانبول ترکیه در قرن ۱۵ساخته شده، اسم با معنایی هم دارد: «فرض می‌کنم که خورده‌ام». می‌گویند بانی ساخت این مسجد، یک‌بار به بازار رفت تا قوت قالبش را بخرد. برای لحظاتی با خودش گفت «فرض می‌کنم که خورده‌ام» و اندکی خرید و مابقی را برای ساخت مسجد، پس‌انداز کرد و چنین مکان مقدسی را بنا کرد.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

جزیره‌ای برای عبادت

کلیسای آجری مریم در جزیره‌ای دنج در دریاچه «بلد» اسلوونی. دیواره‌های این کلیسا به نقاشی‌های زیبایی مزین شده است و تنها از طریق قایق می‌توان به آن رسید.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

مسجد حصیری

مسجدی در بشاگرد استان هرمزگان که برای ساخت آن، تنها از برگ و چوب درخت خرما استفاده شده است. سادگی در این عبادتگاه قدیمی، جلوه‌ای از هنر مردمان این سرزمین است که به مسجدشان نیز روحی معنوی بخشیده است.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

غار تنهایی

غارها از دیرباز مکان‌هایی امن برای خلوت‌کردن با خدا بوده‌اند؛ مکان‌هایی که حتی پیامبر خودمان هم با آن مأنوس بود. اما اینجا عبادتگاهی در ایتالیاست، یک ساختمان سنگی کوچک در ورودی غار فراساسی که در سال ۱۸۲۸ساخته شد.

عبادتگاه‌های عجیب دنیا را ببینید

کد خبر 877155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    عالی
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 0
    عالی با توضیحات کم ، خصوصا اون دو معبد که بالای کوه ساخته شده اند ، خیلی جالبه ، چقدر ساختشان سخت بوده ؟