یکی از لذت‌ بخش ترین میان وعده هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است. اما برای تهیه بستنی در خانه باید چند نکته را رعایت کنید.

همشهری آنلاین: رعایت برخی نکات ساده باعث می شود تا هم شما از تهیه بستنی در خانه لذت ببرید و هم طعم و مزه ای متفاوت از بستنی را در اختیار داشته باشید.

علت یخ بستن رویه بستنی

تنها دلیل یخ زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده اید و پس از نرم و باز شدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته اید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی باید بستنی را تا پیش از مصرف همواره در دمای بین 0 تا منفی 5 درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید.

تفاوت بستنی یخی و بستنی

بستنی یخی با شربت های میوه ها درست می شود واغلب برای از بین بردن مزه غذاها در دهان بین وعده ها سرو می شود. افرادی که مشکل هضم لاکتوز دارند با خیال راحت می توانند ازاین خوراکی که هیچ ماده لبنی در ساخت آن استفاده نشده استفاده کنند.

دلیل استفاده از نمک در بستنی خانگی

اگر اهل درست کردن دسرهای خانگی باشید، شاید این سۆال برایتان پیش بیاید که چرا نمک در تهیه بستنی باید استفاده شود. نمک، ماده‌ای سخت است و ترکیب آن با یخ و خامه باعث می شود مواد بستنی راحت تر سرما را جذب کند و داخل فریزر یخ ببندد. سنگ نمک نقطۀ انجماد یخ را کاهش می دهد، دمای مخلوط یخ و سنگ نمک زیر نقطه انجماد آب است.

تفاوت بستنی‌های رژیمی و معمولی

میزان چربی در بستنی رژیمی حداقل 50 درصد کمتر و میزان کالری آن ۳۳ درصد کمتر از بستنی های معمولی ست، اما این باعث نمی شود که آن را سالم تر بدانیم . به آن معنا نیست که شما می توانید مقدار بیشتری از آن بخورید. در بستنی رژیمی سعی کنید با مقایسۀ برچسب های تغذیه گزینه کم چرب تر را انتخاب کنید.

از چه زمانی بچه ها می توانند بستنی بخورند؟

بعد از یکسالگی می توان به بچه ها، محصولات لبنیاتی مانند شیر، پنیر، خامه و… داد و بستنی هم یکی از آنهاست. البته باید مطمئن باشید که شیری که در بستنی به کار رفته ، شیر پاستوریزه باشد، چون بچه ها به پروتئین شیر و دیگر ترکیبات آن حساسیت دارند.

منبع: روزنامه همشهری