تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۵

کارولینای جنوبی: زنی که پس از مراجعه به دندانپزشک از او خواسته بود 3 دندان خراب که در فک بالای او قرار داشتند را بکشد، 2 میلیون دلار از این پزشک غرامت گرفت.

ماجرا از این قرار بود که دندانپزشک اشتباها 16 دندان فک بالای او را از جا درآورد؛ به گونه‌ای که فک بالای این زن 28ساله خالی از دندان شد. این زن که شوکه شده بود بلافاصله به پلیس مراجعه و علیه این دندانپزشک سر به هوا شکایت کرد.

گفتنی است دادگاه این دندانپزشک را به پرداخت جریمه‌ای 2 میلیون دلاری محکوم کرد و این در حالی است که هزینه عمل جراحی فک بالا برای کاشتن 16 دندان از دست رفته تنها 80 هزار دلار است.

ازدواج در باغ‌وحش

لندن: شهردار سابق لندن با اعلام مکان ازدواجش همه را غافلگیر کرد. این مرد 64 ساله به خبرنگاران گفت که قصد دارد مراسم ازدواجش را در باغ وحش برپا کند.

شهردار سابق لندن که علاقه زیادی به حیوانات دارد پس از اتمام کار در شهرداری به‌عنوان نخستین شغلی که آن را پیگیری کرد، یک فرم مخصوص فعالیت در باغ‌وحش را پر کرد که البته هیچگاه در این زمینه مشغول به کار نشد.

با این حال این مرد و همسر 41 ساله‌اش محیط باغ‌وحش را برای ازدواجشان انتخاب کرده‌اند. آنها معتقدند که این محیط برای میهمانان‌شان هم بسیار متفاوت است و از سوی دیگر می‌توانند عکس‌های زیبایی از مراسم ازدواجشان بگیرند.

اتاق پروانه‌ها از جمله بخش‌های باغ‌وحش است که این زوج قصد دارند در آن عکس یادگاری بگیرند. البته بسیاری از رسانه‌ها معتقدند شهردار سابق برای جلب توجه، باغ‌وحش را به‌عنوان محل برگزاری ازدواجش انتخاب کرده است.

شکایت از بازیگوشی دلفین‌ها

شیکاگو: دلفین‌ها حیوانات بازیگوشی هستند که حرکات نمایشی آنها در آب برای مردم جذاب است، اما یک بازدیدکننده نمایش دلفین‌ها از مقامات باغ‌وحش به دلیل بی‌توجهی به بازدیدکنندگان شکایت کرد.

این زن در شکایت‌نامه خود به دادگاه مدعی شده است که ماموران باغ‌وحش مدام دلفین‌ها را به انجام حرکات نمایشی تشویق می‌کنند و این حیوانات هم آب را به اطراف استخرها می‌ ‌پاشند.

این در حالی است که این عمل موجب لیز شدن اطراف استخر می‌شود که سلامتی بازدیدکنندگان را تهدید می‌کند. از سوی دیگر هیچ علامت هشدار دهنده‌ای هم به این منظور در اطراف استخر نصب نمی‌شود.

به گفته این زن او بر اثر سر خوردن روی سطح اطراف استخر دچار شکستگی لگن شده و ماه‌ها نتوانسته در محل کارش حاضر شود. این زن بابت خسارت‌های مالی و جسمی که به دنبال این اتفاق متحمل شده 50 هزار دلار از مدیر باغ‌وحش غرامت خواسته است.

نویسندگی در فرودگاه

منچستر: یک نویسنده مشهور قصد دارد با اقامتی یک‌هفته‌ای در فرودگاه، کتابی در مورد اتفاقات فرودگاه به رشته تحریر درآورد. این مرد همراه با لپ تاپش درپر رفت و آمدترین قسمت فرودگاه ساکن می‌شود و هر متنی که در لپ‌تاپ تایپ می‌کند، روی صفحه نمایشگری که پشت سر او نصب شده به نمایش درخواهد آمد.

این نویسنده قصد دارد کتاب جدیدش با عنوان یک هفته زندگی در فرودگاه را در 10هزار نسخه چاپ کند و مسافران این فرودگاه نخستین افرادی خواهند بود که نسخه‌های این کتاب را دریافت می‌کنند.

این نویسنده به خبرنگاران گفت: همیشه گمان می‌کرده که محیط فرودگاه سوژه جالبی برای نوشتن کتاب است اما هیچگاه موقعیت مناسبی برای نویسندگی در این زمینه نداشته تا اینکه مقامات فرودگاه در این مورد با او به توافق رسیدند و وی از این پس می‌تواند نوشتن این کتاب‌ را آغاز کند.