لندن: طبق گفته محققان، اغلب حیوانات خانگی با نزدیک شدن فردی به صاحبشان بلافاصله شروع به سر و صدا کردن می‌‌کنند که تولید این صدای خاص فقط به دلیل برانگیخته شدن حس حسادت این حیوانات است.

این در حالی است که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد احساس حسادت در سگ‌ها نسبت به گربه‌ها کمتر است.  البته در مقابل، سگ‌ها بیشتر دچار احساس افسردگی می‌شوند که با پرخوابی بروز می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست که چرا احساس حسادت در بین این دو حیوان متفاوت است اما به هر ترتیب هر کدام اندازه‌ای از احساس حسادت را در مورد صاحبان‌شان تجربه می‌کنند. در برخی موارد هم ثابت شده که درگیری 2 حیوان با هم بر سر احساس حسادت بوده است.

اشتباه سودمند

مکزیکوسیتی: یکی از مشتریان بانک پس از اینکه روبه‌روی باجه رسید یک یادداشت به کارمند بانک داد. کارمند بانک یادداشت را گرفت اما هرچه سعی کرد نتوانست آن را بخواند و به گمان اینکه مشتری قدرت تکلم ندارد از همکارش کمک خواست.

اما همکار جوان‌تر توانست دست‌خط را بخواند که نوشته بود: در صورتی که 300 دلار به من تحویل ندهید، شما را خواهم کشت. به این ترتیب آژیر خطر بانک به صدا در آمد و ماموران پیش از اینکه سارق بتواند اسلحه‌اش را از زیر کتش بیرون بیاورد او را دستگیر کردند.

گفتنی است کارمند بانک اعتراف کرده در صورتی که در ابتدا متوجه محتوای یادداشت می‌شده، از روی ترس پول را به سارق تحویل می‌داده است.به گفته سارق، بدخطی او در دوران دبیرستان هم همیشه برایش دردسرساز بوده و معلمان به دلیل بدخطی وی نمرات بدی را در کارنامه‌اش ثبت می‌کردند. این سارق احتمالا به چند ماه حبس و کار اجباری محکوم خواهد شد.

معطلی در رستوران

ماساچوست: معطلی در رستوران‌ها برای سفارش غذا یا دریافت غذای سفارش داده شده، مشکلی است که معمولا مشتریان را کلافه می‌کند. اما یک زوج جوان به اندازه‌ای از این موضوع کلافه شدند که پیشخدمت بیچاره را کتک زدند.

این زوج جوان بیش از نیم ساعت برای دریافت غذای سفارش داده شده در رستوران معطل شدند. پس از این مدت مرد جوان با لحنی تند از پیشخدمت خواست که هر چه سریع‌تر غذایشان را تحویل بدهد اما پیشخدمت گفت که غذای آنها آماده نیست و به این ترتیب بین مرد جوان و پیشخدمت زد و خورد در گرفت.

در این بین همسر این مرد جوان هم بیکار ننشست و با یکی از خدمتکاران زن درگیر شد. سرانجام پلیس برای جدا کردن این افراد وارد معرکه شد و همه آنها را به مرکز پلیس انتقال داد. در اداره پلیس مشخص شد که تقصیر با این زوج جوان بوده و آنها علاوه بر پرداخت خسارت به یک ماه حبس هم محکوم شدند.

هویت پنهانی

سیاتل: یک مرد 35 سال پیش به علت رانندگی با سرعت زیاد در بزرگراه دستگیر شد و برای اینکه پلیس گواهینامه‌اش را توقیف نکند مشخصات دوستش را که در کشور دیگری ساکن بود ارائه داد. او سپس مدارک جعلی با نام دوستش تهیه کرد.

جالب اینکه یک سال بعد به دلیل سرقت دستگیر شد اما باز هم از هویت جعلی‌اش استفاده کرد و پلیس هم متوجه نشد و در طول این سال‌ها بار‌ها سابقه خلاف و سرقتش با همین هویت ثبت شد و به زندان افتاد. اما دست‌آخر بررسی‌های رایانه‌ای پلیس پرده از راز هویت جعلی او برداشت و پس از 35سال این مرد که هم‌اکنون 58 سال دارد با هویت واقعی خودش محکوم شد و به زندان افتاد.

او به خبرنگاران گفت که در ابتدا تنها برای جلوگیری از باطل شدن گواهینامه‌اش دست به این خلاف زده بود اما پس از اینکه متوجه شد پلیس به این اقدام خلاف پی نبرده است، تصمیم گرفت با هویت جعلی کار‌های خلاف انجام دهد.