سئول: سوار شدن یک پرنده در هواپیما موجب تاخیر 3 ساعته پرواز شد.

ماجرا از این قرار بود که در هواپیما برای سوار شدن آخرین مسافران باز گذاشته شده بود و در همین حین یک پرنده از در هواپیما وارد شد. این در حالی بود که تنها چند دقیقه به پرواز باقی مانده بود و خلبان ناچار شد تا زمانی که پرنده به دام بیفتد از پرواز خودداری کند.

تقریبا همه 123 مسافر هواپیما و خدمه پرواز برای به دام انداختن این پرنده تلاش می‌کردند اما هیچ کدام موفق نشدند و سرانجام 3 ساعت طول کشید تا یکی از خدمه موفق شد پرنده را به دام بیندازد. طبق قوانین، پرواز هواپیما با وجود پرنده ممکن نیست. گفتنی است اخیرا پرندگان مشکلات زیادی را برای صنعت هواپیمایی ایجاد کرده‌اند.

فرار نافرجام از زندان با روزنامه

بوگوتا: یک محکوم سابقه‌دار 49 ساله برای اینکه بتواند از روی سیم‌خاردار‌ها عبور کند از مقدار زیادی روزنامه استفاده کرد. او هر روز روزنامه‌هایی که به سلولش می‌آمد را نگهداری می‌کرد و با کمک یکی از هم‌سلولی‌هایش توانست مقداری چسب تهیه کند.

این مرد میانسال با استفاده از چسب چندین لایه روزنامه به لباس‌هایش چسباند تا سیم‌خاردار بدنش را زخمی نکند. سپس منتظر شد تا هوا کاملا تاریک شود و فرار را آغاز کند.

اما همین‌که وارد سیم‌خاردار‌ها شد، نتوانست مقاومت کند و از شدت درد فریاد زد. سیم‌خاردار‌ها علاوه بر پاره کردن روزنامه‌ها، لباسش را هم پاره کرده و به پوست بدنش رسیدند.

گفتنی است او یک بار هم در سال 1981 اقدام به فرار از زندان کرده بود که باز هم به دام افتاد و به دلیل اقدام به فرار به 3 سال حبس اضافی محکوم شد. این مرد به خبرنگاران گفت که به طور حتم دیگر برای فرار تلاش نخواهد کرد زیرا در این صورت ناچار است تا آخر عمر در زندان باقی بماند.

سارق خودمانی

سیاتل: خودمانی بودن بیش از حد یک سارق هنگام سرقت موجب دستگیری‌اش شد. این سارق جوان که از مشاهده تعداد زیادی اشیای گران‌قیمت هیجان زده شده بود آنها را جمع‌آوری کرد اما ناگهان گرسنگی شدیدی به سراغش آمد.

سارق که می‌دانست اعضای خانه تا روز بعد بازنمی‌گردند به آشپزخانه رفت و برای خودش آشپزی کرد. او پس از خوردن غذا به حمام رفت و دوش گرفت و از آنجایی که خیلی خسته بود روی کاناپه دراز کشید تا چرت بزند.

اما همین چرت چند دقیقه‌ای تا زمانی که اعضای خانه از راه برسند ادامه یافت و آنها بدون کوچک‌ترین دردسری سارق را دستگیر کردند. برای به دام انداختن سارق آنها تنها با پلیس تماس گرفتند و بیدار کردن سارق را تا زمانی که ماموران وارد خانه شوند، به تاخیر انداختند. هرچند این سارق موفق به سرقت نشده بود اما به دلیل ورود غیرقانونی به خانه دیگران به حبس محکوم شد.

مواد مخدر موزی

مکزیکوسیتی: قاچاقچیان در حال انتقال یک کانتینر موز از شهری مرزی بودند که ماموران به این کانتینر مشکوک شدند. آنها برای بررسی بیشتر از سگ‌های آموزش دیده استفاده کردند و شامه سگ‌ها نشان داد که در این کانتینر مواد مخدر وجود دارد. به این ترتیب چند موز از کارتن‌ها بیرون کشیده شد و پس از کنده شدن پوست آنها مشخص شد که داخل آنها به طرز ماهرانه‌ای پر از ماری‌جوانا شده است.

به این ترتیب چند تن موز داخل این کانتینر توقیف شد و قاچاقچیان هم به دام افتادند. گفتنی است که آنها به پلیس اعتراف کردند زمان زیادی را با استفاده از چندین کارگر صرف کرده‌اند تا داخل موز‌ها را به طبیعی‌ترین شکل با مواد مخدر پر کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ظاهر موز‌ها به هیچ وجه نشان نمی‌داد که یک بار پوستشان باز شده و داخل آنها مواد مخدر جاسازی شده است.