دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

کوالالامپور: کارشناسان پس از مطالعات فراوان پیشنهاد داده‌اند که برای زوج‌های در شرف طلاق یک سفر2 روزه در نظر گرفته شود

گفتنی است، این سفر برای آنها مجانی خواهد بود و آنها در طول سفر قادر خواهند بود بار دیگر به بررسی مشکلاتشان بپردازند. پیشنهاد ‌دهندگان این طرح معتقدند با توجه به مجانی بودن این سفر تعداد زیادی از زوج‌های در آستانه طلاق از آن استقبال خواهند کرد و این در حالی است که ناخودآگاه خود را در فرصتی برای آشتی و مصالحه قرار می‌دهند.

از سوی دیگر این سفر تجربه نخستین سفر پس از ازدواج را به یاد آنها خواهد آورد و به همین دلیل شانس زیادی برای کنار گذاشتن اختلاف‌ها و ادامه زندگی مشترک وجود دارد.

خرید دوچرخه مسروقه

شیکاگو: مردی که دوچرخه‌اش به سرقت رفته است با چاپ آگهی اعلام کرد حاضر است به سارق دوچرخه‌اش پول زیادی بابت خرید آن بپردازد. به گفته این مرد آنچه برایش اهمیت دارد خود دوچرخه است و با وجود اینکه این دوچرخه بسیار قدیمی است حاضر نیست به جای آن مدل جدیدی را خریداری کند.

وی کیلومتر‌ها با این دوچرخه  در کشور‌های مختلف رکاب زده است . او به خبرنگاران گفت که این دوچرخه به لحاظ مالی ارزشی ندارد اما خاطراتی که با این دوچرخه رقم خورده همه زندگی اش را تشکیل می‌دهد.

این مرد ادامه داد در صورتی که سارق با او تماس بگیرد بدون در جریان قرار دادن پلیس برای وی پول می‌فرستد و امیدوار است در مقابل پول، دوچرخه‌اش را دوباره تحویل بگیرد. گفتنی است دوچرخه این مرد زمانی سرقت شد که او برای صرف ناهار به نزدیکی یک رودخانه رفته و بدون قفل کردن دوچرخه آن را در نزدیکی یک درخت رها کرده بود.

اشتباه عجیب کارمند بانک

نیویورک: با وجود اینکه کار در بانک بسیار حساس است و کارمندان بانک برای جلوگیری از اشتباه بسیار با دقت عمل می‌کنند اما گاهی هم اشتباه‌های بسیار بزرگی به وجود می‌آید. اخیرا کارمند بانکی که بیش از 20 سال به این حرفه مشغول است یکی از این اشتباه‌ها را انجام داد.

او به جای واریز مبلغی ناچیز به حساب یک جوان بیش از یک میلیارد دلار به حساب او واریز کرد. جالب اینکه جوان 28 ساله هم پس از پی بردن به این موضوع نیمی از مبلغ واریز شده را برداشت کرد.

البته مقامات بانک 3 ساعت بعد متوجه این اشتباه شدند و بلافاصله حساب این مرد را مسدود کردند اما به هر حال او موفق شده بود در زمانی که در اختیار داشت مقدار زیادی پول از حسابش بردارد. هرچند تلاش‌ها برای بازگرداندن این پول ادامه دارد اما هنوز مقامات بانک در این زمینه به نتیجه نرسیده‌اند. گفتنی است، کارمند این بانک همچنان در پستش فعالیت می‌کند.

زمان و چاقی

واشنگتن: به گفته محققان یکی از دلایل چاق شدن خوردن غذا در فاصله‌های زمانی نامشخص و نامنظم است. به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از چاقی ناشی از تاثیر زمان صرف غذا بر بدن در ساعات مشخصی از روز و به طور منظم غذا بخورید.

علاوه بر این، افرادی که عادت دارند در ساعات پایانی شب چیزی بخورند شانس خود را برای دچار شدن به چاقی افزایش می‌دهند. کارشناسان بهترین زمان صرف شام را قبل از ساعت 7 شب توصیه می‌کنند و تاکید دارند که پس از این ساعت از صرف شام سنگین و مملو از کربوهیدرات خودداری شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هنوز مشخص نیست که دقیقا چرا بی‌نظمی در صرف غذا و فواصل زمانی نامشخص برای این منظور وزن را افزایش می‌دهد اما به هر ترتیب نتیجه بررسی‌ها روی تعداد زیادی از افراد این نظریه را ثابت کرده است.

کد خبر 92720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز