ویسکونسین: پسر 26 ساله‌ای که در حال قدم زدن در پارکینگ دانشگاه بود ناگهان با جسمی درخشان روی زمین برخورد کرد.

او متوجه شد که یک انگشتر الماس 15 قیراطی روی زمین افتاده است. او در روزنامه خوانده بود که مردی این انگشتر را گم کرده است و به همین دلیل ازدواج با نامزدش در معرض تهدید قرار گرفته است.

این جوان پس از مراجعه به مدیر دانشگاه او را در جریان ماجرا قرار داد و از این مرد خواست صاحب انگشتر را پیدا کند. البته درستکاری این جوان بی‌نتیجه نماند و هنگامی که صاحب انگشتر برای تحویل گرفتن آن به دانشگاه آمد یک چک 10 هزار دلاری به این دانشجوی با وجدان داد و از او تشکر کرد.

مبارزه با سرعت در رانندگی

سیدنی: تازه‌ترین تحقیقات انجام شده در استرالیا نشان می‌‌دهد که کم کم اثر تبلیغات سینمایی علیه سرعت بالا حین رانندگی در بین جوانان از بین می‌رود و این در حالی است که سرعت زیاد دلیل اصلی 40 درصد تصادفات منجر به فوت در این کشور محسوب می‌شود.

به گفته محققان، نشان دادن صحنه‌های دلهره‌آور از تصادفات و چهره مجروحان و آسیب‌دیدگان دیگر به اندازه گذشته در کاهش سرعت رانندگان جوان موثر نیست. به همین دلیل مقامات به فکر تهیه فیلم‌های تازه‌ای افتاده‌اند که بتواند جوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین منظور برخی از کارشناسان پخش فیلم‌هایی را پیشنهاد داده‌اند که در آنها رانندگان جوانی که قوانین رانندگی را زیر پا می‌‌گذارند تحقیر می‌شوند. برای مثال در یکی از فیلم‌ها گروهی از جوانان با مشاهده صحنه تخلف یک راننده هم سن و سال خود، با صدای بلند او را به باد تمسخر می‌گیرند.

فراموش کردن همسر

پکن: مردی چینی مدتی پیش در حالی که در خیابان با موتورسیکلتش در حال حرکت بود تصادف کرد. او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که حافظه‌اش آسیب دیده اما به تدریج بهبود می‌یابد.

اکنون با گذشت زمان در حالی که او کم کم حافظه خود را به دست می‌آورد و همه اسامی ملاقات‌کننده‌هایش را نیز به درستی به خاطر می‌آورد، فقط همسرش را فراموش کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد  همواره از  دخترش که با آنها زندگی می‌‌کند می‌پرسد که این زن کیست و نشان دادن عکس‌های مراسم ازدواج نیز کمکی به او نکرده است. این در حالی است که پزشکان این نوع فراموشی را بسیار نادر توصیف می‌کنند.

به گفته آنها درصد بسیار پایینی از افراد پس از درمان فراموشی قادر نیستند کسی را که سالیان دراز با او زندگی کرده‌اند به خاطر بیاورند. گفتنی است همسر این مرد هم تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن به حافظه شوهرش راه یابد.

بدترین زمان برای تصمیم‌گیری

برلین: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که ساعت 11 شب تا 7 صبح، بدترین زمان برای تصمیم‌گیری‌های مهم است. به بیان بهتر در صورتی که قصد دارید تصمیم مهمی بگیرید بهتر است آن را تا حوالی ظهر به تعویق بیندازید.

به گفته محققان، در ساعات پایانی شب یعنی حدود ساعت 11 شب تا 7 صبح قدرت مغز برای تصمیم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. البته پس از ساعات اولیه صبح کم‌کم این قسمت از مغز هم فعال‌تر می‌شود. بنا بر توصیه پزشکان در صورتی که قرار است تصمیم مهمی بگیرید بهتر است یک صبحانه کامل بخورید و حتما کمی ورزش کنید تا بتوانید با قدرت بیشتری تصمیم‌ بگیرید.

گفتنی است در این ساعات اولیه صبح قدرت انسان برای تحمل درد هم کاهش پیدا می‌کند و از سوی دیگر برخی افراد هم در رانندگی دچار مشکل می‌شوند که بهترین توصیه به آنها رعایت قوانین و رانندگی با سرعت کمتر است.