سن‌دیگو: یک پیرمرد 70 ساله با اعتماد به نفس زیاد به یک بانک دستبرد زد. این پیرمرد وارد شعبه یک بانک شد و یادداشتی به کارمند بانک داد.

کارمند بانک پس از خواندن این یادداشت بسیار دستپاچه شد و به درخواست این پیرمرد عمل کرد. او در یادداشتش نوشته بود که مسلح است و همه موجودی صندوق را می‌‌خواهد تا بی‌سر و صدا و بدون آسیب زدن به کسی از بانک خارج شود.

این پیرمرد پس از تحویل گرفتن پول بدون اینکه کسی او را دنبال کند از بانک خارج شد. گفتنی است پلیس هنوز نتوانسته این سارق را دستگیر کند. شاهدان عینی این ماجرا به پلیس گفتند که پیرمرد ظاهری بسیار آراسته داشته  و هیچ‌کس به وی مشکوک نشده است.

حکم زندان اشتباهی

نیویورک: مرد 44 ساله‌ای در حال غذا خوردن در رستوران بود که پیشخدمت صورت‌حساب او را آورد. او برای پرداخت صورت‌حساب از کارت اعتباری‌اش استفاده کرد و در همین زمان بود که پیشخدمت به مشخصات شخصی او پی برد.

او با تطبیق اسم و فامیل این مرد با مشخصاتی که از سوی پلیس اعلام شده بود، دریافت که او همان سارقی است که پلیس از مدت‌ها پیش به دنبالش است. به همین دلیل پیشخدمت، پلیس را در جریان قرار داد و وی دستگیر شد.

ماموران نیز از آنجا که مشخصاتش همان مشخصات سارق بود او را به زندان انداختند. این در حالی بود که او 44 سال داشت و سارق اصلی 23 ساله بود. با وجود این، پلیس پس از یک هفته به این اشتباه پی برد.

سرانجام بررسی بیشتر توسط رایانه نشان داد که سارق اصلی همچنان آزاد است و این مرد به اشتباه دستگیر شده است. به این ترتیب پلیس از این مرد عذرخواهی و او را آزاد کرد.

جریمه سیگار کشیدن در مزرعه

تورنتو: مردی که در حال رانندگی با تراکتورش بود تا مزرعه‌اش را شخم بزند در کمال تعجب یک برگ جریمه 300 دلاری از پلیس دریافت کرد. وی در حال کار بود که مامور پلیس به او گفت که مرتکب خلاف شده و باید جریمه بپردازد.

پلیس به او گفت که در محیط کارش و حین رانندگی سیگار استعمال کرده است. بنا بر گفته پلیس، مزرعه محل کار این مرد محسوب می‌‌شود و او در حال رانندگی با یک وسیله موتوری بوده است.

طبق قوانین استعمال دخانیات در محل کار ممنوع است و این مرد هم باید مانند سایر افراد شاغل از قوانین پیروی کند. گفتنی است گشت پلیس از مسافت بسیار زیادی متوجه شد که مردی که روی تراکتور نشسته در حال استعمال سیگار است زیرا فاصله او با خیابانی که از نزدیکی مزرعه‌اش می‌‌گذشت بسیار زیاد بود.

این مرد برای ‌ادامه کار در مزرعه‌اش مجبور است در اسرع وقت جریمه‌اش را بپردازد و تعهد بدهد که دیگر این خلاف را تکرار نکند.

ارسال پیامک به قیمت اخراج شدن

استکهلم: قوانین سفت و سخت علیه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی موجب شد که یک راننده جوان شغلش را از دست بدهد. این جوان 32 ساله راننده یک اتوبوس بین‌شهری بود و چندی قبل در حال رانندگی یک پیامک تایپ کرده و آن را ارسال کرده بود.

اما دوربین‌های مدار بسته داخل اتوبوس این صحنه را ضبط کردند و بازرسان حین بررسی فیلم‌های ضبط شده به این صحنه برخورد کردند. آنها این جوان را احضار کردند و از او توضیح خواستند.

اما این جوان نمی‌توانست خطای خودش را انکار کند و رئیسش هم به دلیل به خطر انداختن جان مسافران او را از کارش برکنار کرد. گفتنی است که این جوان ادعا کرده است در حال ارسال پیامک برای رئیسش بوده اما رئیس او می‌‌گوید حتی در این صورت هم قوانین تغییری نمی‌کرد و او باید از کارش اخراج می‌شد.