گروه حوادث: با دستگیری سارقان موتورسوار که دست به سرقت از صندوق عقب خودروها می‌زدند، راز یک مالخر قدیمی با کلکسیونی از اسناد و مدارک مسروقه فاش شد.

مدتی قبل تیم گشت پلیس به راکبان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار مشکی در یکی از خیابان‌های پایتخت مظنون شدند و آنها را بازداشت کرد.مردان جوان جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفتند و در تحقیقات اولیه از این دو متهم مشخص شد هر دو نفر آنها به مواد‌مخدر اعتیاد دارند و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت، کیف قاپی و شرارت هستند.

متهمان در جریان تحقیقات اعتراف کردند: ما با موتورهای پولسار مشکی و هوندای آبی رنگ در خیابان‌های مرکزی شهر پرسه می‌زدیم و از داخل خودرو  یا صندوق عقب خودروهایی که می‌توانستیم از آنها سرقت کنیم، اقدام به سرقت  می کردیم  و بلافاصله از محل متواری می‌شدیم.

متهمان ادامه دادند: ما گاهی اوقات با کمین در اطراف بانک‌ها، عابر بانک‌ها و طلافروشی‌ها، طعمه‌هایمان را شناسایی می‌‌کردیم و بعد از اینکه آنها کیف حاوی پولشان را در داخل خودرو‌یشان می‌گذاشتند، به تعقیب آنها می‌پرداختیم. سپس زمانی که طعمه‌هایمان برای لحظه‌ای خودروی خود را ترک می‌کردند وارد عمل می‌شدیم و با سرقت پول‌ها یا لوازم داخل خودرو متواری می‌شدیم.

با اعترافات متهمان به ده‌ها فقره سرقت با این شگرد، همدست فراری آنها نیز دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد. این مرد در بازجویی‌ها مدعی شد: من و همدستانم بعد از هر سرقت، اموال مسروقه را به پیرمردی به نام ناصر می‌فروختیم که سابقه‌ زیادی در خرید اموال مسروقه دارد.

بعد از اعترافات مرد جوان، ماموران محل زندگی مالخر سالخورده را شناسایی و صبح 28 آبان‌ماه قدم به خانه او گذاشتند. بعد از دستگیری این مرد، کارآگاهان به بازرسی محل زندگی او پرداختند و در همین هنگام با کلکسیونی از اسناد و مدارک مسروقه روبه‌رو شدند.

265 جلد سند مالکیت، 93 جلد شناسنامه، 36 عدد کارت ملی و ده‌ها کارت پایان خدمت، گواهینامه، مهر و ساعت مچی تنها بخشی از اموال مسروقه‌ای بود که در خانه این پیرمرد کشف و ضبط شد.

ناصر که خود نیز از افراد سابقه دار در امر سرقت است بعد از دستگیری اعتراف کرد که از سال‌ها قبل اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کرده و این کار را با همدستی یکی از دوستانش به نام جمال انجام می‌داده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: بعد از دستگیری جمال، برای تمامی متهمان پرونده قرار قانونی صادر شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.