یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان خشن شمال شرق پایتخت، 4 جوان تبهکار بودند که در جریان یکی از سرقت‌های خود، طعمه‌شان را که مردجوانی بود، ربودند تا وی را در سرخه حصار مورد آزار قرار دهند

شامگاه سی‌ام تیرماه گذشته، مرد جوانی با حضور در کلانتری 147 گلبرگ، با طرح شکایتی به افسر تجسس کلانتری گفت: یک ساعت قبل وقتی در حال عبور از منطقه‌ای تاریک و خلوت در منطقه تهرانپارس بودم، ناگهان 4جوان موتورسوار، مرا محاصره کردند و با تهدید چاقو گردنبند و گوشی تلفن همراه و پول‌هایم را سرقت کرده و به سرعت متواری شدند.

با شکایت این مرد جوان در دادسرا، قاضی هاشمیان، دادیار شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ماموریت داد تا با انجام تحقیقات، هویت سارقان را شناسایی کنند.

کارآگاهان در نخستین مرحله، با کمک جوان شاکی، 4 سارق مخوف را چهره نگاری کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند؛ چرا که مرد جوان در تاریکی شب نتوانسته بود سارقان را ببیند، اما در حالی که تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت، شکایت‌های مشابهی از نقاط مختلف در شمال شرق تهران گزارش شد.

در این مرحله، کارآگاهان با جمع بندی اطلاعات به‌دست آمده از مالباختگان، به سارق سابقه داری به نام سجاد رسیدند و به این ترتیب در آخرین روزهای مهرماه مخفیگاه این متهم را در تهرانپارس شناسایی کردند و با دستگیری وی، جوان تبهکار را در پایگاه چهارم تحت بازجویی قرار دادند.

درحالی که چندین شاکی این مرد را به‌عنوان یکی از جوانان سارق شناسایی کرده بودند، سجاد چاره‌ای جز اعتراف به سرقت‌هایی که مرتکب شده بود نداشت و بنابراین در همان ساعات اولیه، همدستان خود را لو داد و گفت: چند ماه بود که به اتفاق دوستانم علیرضا، احمد و حسن، سوار بر 2 یا 3 موتورسیکلت در خیابان‌ها و کوچه‌ها پرسه می‌زدیم و با تهدید به قتل، اقدام به سرقت از افراد مختلف می‌کردیم.

با اطلاعاتی که جوان سارق در اختیار ماموران قرار داد، عملیات پلیسی برای دستگیری سایر اعضای باند آغاز شد، اما ماموران تنها توانستند جوان 24 ساله‌ای به نام علیرضا را دستگیر کنند اما 2همدست دیگر وی موفق به فرار شده و با اطلاع از دستگیری همدستانشان به اردبیل فرار کردند.

از آنجا که 35 نفر از مالباختگان، این‌دو تبهکار را به‌عنوان سارقان اموالشان شناسایی کرده بودند، تحقیقات بر یافتن 2 عضو دیگر باند متمرکز شد اما کسی اطلاعی از مخفیگاه آنها بعد از فرار به اردبیل نداشت تا اینکه اواخر آبان ماه اطلاعاتی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد حسن و احمد به تهران بازگشته و در منطقه خاک سفید مخفی شده‌اند.

با اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، سرانجام دوم آذرماه، ماموران پلیس آگاهی پس از شناسایی مخفیگاه 2 متهم متواری در منطقه خاک سفید در فاصله چندساعت هردو نفر آنها را دستگیر کردند.

آدم ربایی برای آزار و اذیت

با انتقال حسن واحمد به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، تحقیقات از این دو عضو باند مخوف آغاز شد و در این مرحله بود که جزئیات تازه‌ای از اقدامات وحشیانه متهمان فاش شد. 

آنها در جریان یکی از سرقت‌های خود، بعد از آنکه جوان 22 ساله‌ای را محاصره کرده بودند، وی را با تهدید به قتل ربوده و در پارک سرخه حصار قصد آزار و اذیت او را داشتند که با دیدن خودروی گشت بسیج، این جوان توانسته بود خود را از چنگ این گروه خشن نجات دهد، اما سارقان با موتورسیکلت‌های خود موفق به فرار شده بودند.

این در حالی بود که در ادامه تحقیقات مشخص شد که اعضای این گروه خشن، هنگام قاپیدن گردنبند یا ربودن کیف طعمه‌های خود با خشونتی باور نکردنی به آنها حمله ور می‌شدند؛ به‌طوری که این افراد را با قدرت به سمت جوی و جدول پرت می‌کردند و یا آنکه آنها را چندین متر روی زمین می‌کشیدند که در بسیاری از سرقت‌ها منجر به زخمی شدن شدید آنها شده است.

دنیای شیشه‌ای سارقان مخوف

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: 4 متهم پرونده، اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارند و در تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم از محل سکونت‌شان نیز به‌عنوان افرادی شرور و مزاحم معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درخصوص جرم کیف قاپی افزود: کیف قاپی از مصادیق جرایم خشن است که در بسیاری از موارد به ارتکاب جرایمی دیگر از قبیل زورگیری و سرقت به عنف منجر می‌شود که قانونگذار درخصوص برخورد با چنین جرایمی مجازات‌های سنگینی را در نظر گرفته است.

کد خبر 96331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز