گروه حوادث: زن جوان وقتی دید شوهر سارقش از سوی پلیس دستگیر شده، با حمله به ماموران و داد و فریاد قصد فراری دادن او را داشت اما در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند

مدتی قبل، ماموران پلیس آگاهی اراک در جریان سرقت از چند خانه قرار گرفتند که در فاصله زمانی کوتاهی رخ داده بود. ماموران با حضور در محل سرقت‌ها و تحقیقات اولیه متوجه شدند که تمامی این سرقت‌ها با یک شگرد و احتمالا از سوی یک باند صورت گرفته است.

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، هر روز بر تعداد شاکیان پرونده افزوده می‌شد و این مسئله معمای عجیبی را پیش روی پلیس قرار داده بود.کارآگاهان به‌دنبال سرنخی از سارقان نامرئی، تحقیقات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند اما تا مدت‌ها هیچ سرنخی از آنها به دست نیامد.

پلیس که تنها راه حل این معما را دستگیری سارقان هنگام ارتکاب جرم می‌دید، شناسایی محدوده جغرافیایی سرقت‌ها را آغاز کرد و متوجه شد که تمامی سرقت‌ها در مناطق خاصی از شهر رخ می‌دهد. به این ترتیب گشت‌های نامحسوس فعالیت خود را شروع کردند و با زیر نظر گرفتن محل‌هایی که احتمال می‌رفت سارقان نامرئی در آنجا دیده شوند، به کمین آنها نشستند.

مدتی بعد ماموران هنگام گشت شبانه در یکی از خیابان‌های شهر، متوجه مردی شدند که قصد بالا رفتن از دیوار یک خانه ویلایی را داشت. آنها با مشاهده این صحنه، مرد جوان را دستگیر کردند اما زمانی که قصد انتقال او به‌خودروی پلیس را داشتند، زن جوانی وارد معرکه شد و با داد و فریاد به ماموران حمله کرد.

این زن قصد داشت با سیاه‌بازی، مرد جوان را از دست پلیس فراری دهد اما ماموران که متوجه ماجرا شده بودند او را نیز دستگیر کردند و همراه مرد سارق به اداره آگاهی انتقال دادند.

در حالی که متهمان مدعی بودند از ماجرای سرقت از خانه‌ها بی‌‌خبرند، ماموران به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد آنها زن و شوهرند و همان کسانی هستند که شبانه دست به سرقت از خانه‌ها می‌زدند.

با این اطلاعات، زوج سارق که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند لب به اعتراف گشودند و به سرقت از خانه‌های ویلایی اعتراف کردند. مرد جوان که متهم اصلی این پرونده به شمار می‌رود، به ماموران گفت: من و همسرم در روزهای تعطیل یا آخر هفته‌ها با پرسه زدن در خیابان‌های شهر و زدن زنگ خانه‌های مردم، منازلی را که صاحبخانه در آن حضور نداشت، شناسایی می‌کردیم و شب‌هنگام برای سرقت به آنجا می‌رفتیم.

همسرم با نشستن در داخل خودرومان وظیفه نگهبانی در محل سرقت را داشت تا مبادا پلیس یا صاحبخانه سربرسد و من دستگیر شوم. من هم بعد از ورود به خانه، لوازم کم حجم ولی باارزش را سرقت می‌کردم و آنها را به داخل خودرو انتقال می‌دادم. بعد از سرقت نیز همراه همسرم از محل متواری می‌شدیم و اموال مسروقه را به فروش می‌رساندیم.

سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: زوج سارق تا‌کنون به سرقت از 35 خانه اعتراف کرده‌‌اند و تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان پرونده ادامه دارد.

کد خبر 96034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز