گروه حوادث: اگر قرار باشد سارقان شب، خودرویی را برای رفتن به محل سرقت انتخاب کنند، شاید اتوبوس تنها خودرویی باشد که هرگز از آن استفاده نخواهند کرد

اما سارقان ساده لوح لوازم‌کامیون، در سرقت‌های خود سوار بر اتوبوس به محل سرقت می‌رفتند.

اما در آخرین سرقت سر و صدای اتوبوس آنها به حدی زیاد بود که همه همسایه‌ها از ماجرای سرقت خبر دار شدند و آنها به دام افتادند.ساعت 5/2 بامداد دهم آبان‌، ماموران اداره بیستم پلیس آگاهی تهران هنگام گشتزنی در منطقه مسعودیه، متوجه اتوبوس زرد رنگی شدند که با سرعت باورنکردنی در حال حرکت به سمت اتوبان امام رضا  بود.

با فاصله اندکی از این اتوبوس، یک خودروی پژو 405 که سرنشینان آن فریاد می‌زدند دزد دزد، در تعقیب این اتوبوس بود.با دیدن این صحنه تعقیب و گریز، ماموران به سرعت وارد عمل شدند و به تعقیب اتوبوس که 2 سرنشین داشت پرداختند.

ماموران با صدور دستور ایست از راننده اتوبوس خواستند توقف کند اما وی بدون توجه به دستور پلیس، بر سرعت خود افزود و سعی کرد تا از تعقیب ماموران بگریزد.

راننده سمج

لحظاتی بعد، در حالی که خودروی ماموران به نزدیکی اتوبوس رسیده بود، ناگهان سرنشین اتوبوس شروع به پرتاب وسایلی مانند جک خودرو و باتری از داخل اتوبوس به سمت خودروی ماموران کرد. تا به این ترتیب باعث واژگون‌شدن خودروی پلیس شود.

در این مرحله با توجه به آنکه راننده اتوبوس، قصد تسلیم شدن نداشت ماموران با استفاده از قانون به کار‌گیری سلاح، چند تیر هوایی شلیک کردند اما راننده باز هم به این شلیک‌ها توجه نکرد و حتی سعی کرد با پیچیدن جلوی خودروی ماموران آنها را به سمت گاردریل منحرف کرده و باعث تصادف خودروی ماموران و دیگر خودروهای عبوری شود.

در حالی که رفتارهای عجیب راننده، باعث شده بود جان سرنشینان خودروهای دیگر نیز به خطر بیفتد ماموران چرخ‌های خودرو را هدف قرار دادند که باز هم با وجود پنچر شدن لاستیک‌ها، راننده دست از فرار برنداشت و این بار سارقان با پرتاب اجسام فلزی بزرگ به وسط جاده قصد داشتند جلوی حرکت خودروی ماموران را بگیرند، اما سرانجام با توجه به ترکیدن چرخ‌های اتوبوس و از بین رفتن کامل لاستیک‌ها، اتوبوس در سه راهی ورامین – کهریزک متوقف شده و سرنشینان آن پس از یک ساعت تعقیب و گریز دستگیر شدند.

با دستگیری متهمان، به نام‌های جمال و مهدی، آنها در همان لحظات اولیه دستگیری به سرقت لوازم داخل خودروهای سنگین اعتراف کردند.ساعاتی پس از دستگیری متهمان، یکی از سرنشینان خودروی پژو 405 که در تعقیب این اتوبوس بود نیز در آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت، این مرد در بازجویی‌ها به ماموران گفت:ساعت 2نیمه شب، خودروی کمپرسی خود را با قفل و زنجیر مقابل در خانه‌امان در تهرانپارس پارک کرده بودم که ناگهان سر و صدای یک اتوبوس را شنیدم که مقابل در خانه‌ام توقف کرده بود.

وقتی از پشت پنجره به کوچه نگاه کردم دیدم یکی از سرنشینان اتوبوس در حال شکستن شیشه کامیونم و باز‌کردن قفل و زنجیر آن است، به سرعت از خانه خارج شدم اما سارقان به سرعت با برداشتن تعدادی از لوازم خودرو، سوار اتوبوس شده و فرار کردند.

این مرد ادامه داد: بلافاصله سوار خودروی یکی از همسایه‌ها شدیم که او هم متوجه سروصدا شده و به کوچه آمده بود و به تعقیب سارقان پرداختیم، بعد از یک ساعت تعقیب و گریز در حالی که اتوبوس به منطقه مسعودیه رسیده بود، مأموران آگاهی با دیدن تعقیب و گریز وارد عمل شده و سرانجام سارقان دستگیر شدند.

وی گفت: در زمان تعقیب و‌گریز، سارقان تعدادی از وسایلی که از خودروی من سرقت کرده بودند از جمله باتری، جک و جعبه آچار ماشین را به سمت خودروی همسایه‌ که با آن تعقیب‌شان می‌کردیم پرتاب کردند که باعث خسارت شدیدی به‌خودرو شد.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته با اعلام این خبر گفت: هر دو متهم دارای چندین سابقه کیفری هستند، آنها به‌خاطر مصرف موادمخدر با یکدیگر آشنا شدند و در ادامه این آشنایی، تصمیم به سرقت لوازم داخل خودروهای سنگین و کامیون گرفتند.

سرهنگ بهروز رهبریان افزود: در بازرسی اتوبوس متهمان، با وجود اینکه آنها به هنگام تعقیب و گریز، تعدادی از لوازم مسروقه را در سطح خیابان پرتاب کرده بودند اما تعداد زیادی قطعات خودروهای سنگین از جمله باتری و جک‌های مسروقه کشف شد که نشان از تعدد سرقت‌های انجام شده دارد.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به تحقیقات آغاز شده از سوی کارآگاهان درخصوص شناسایی دیگر مالباختگان و همچنین اعترافات متهمان درخصوص سرقت از داخل خودروهای سنگین، از تمامی مالباختگانی که خودروهای سنگین آنها به‌ویژه در منطقه شرق و شمال شرق تهران، در چند ماه گذشته مورد سرقت قرار گرفته است دعوت می‌شود برای طرح شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران و یا اداره بیستم پلیس آگاهی- ویژه مبارزه با سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو- مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 51055520 تماس حاصل کنند.

کد خبر 94482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز