گروه بین‌الملل: درحالی‌که مصر در حال ساخت دیواری فولادی در طول مرزخود با نوار غزه برای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم روز گذشته از ساخت یک دیوار حائل در مرز مشترک سرزمین‌های اشغالی با مصر خبر داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی21دی گفت: ساخت این دیوار یک تصمیم استراتژیک است که حفظ هویت یهودی و دمکراتیک اسرائیل را تضمین می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طرح مورد تایید نتانیاهو شامل نصب تجهیزات پیشرفته مشاهده و ردیابی است که هزینه آن از سوی کابینه رژیم صهیونیستی 270 میلیون دلار تخمین زده شده است.

این دیوار قرار است طی 2 سال در 2 قطعه از مرزهای مشترک ساخته شود که یکی در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح، در شمال مرز مشترک سرزمین‌های اشغالی و مصر و دیگری در نزدیکی بندر ایلات در جنوب خواهد بود.

کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این اقدام را برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها از 266 کیلومتر مرز مشترک با مصر انجام می‌دهد. این در حالی است که در واقع رژیم صهیونیستی در تلاش است با ساخت دیوارهای مختلف به‌تدریج مرزهای خود را برخلاف قوانین بین‌المللی تثبیت کند و نوار غزه را تبدیل به زندانی کاملا محصور شده نماید.

این رژیم برای تامین امنیت خود مجبور است که جمعیت یهودی را در قلعه‌ای که دیوارهایش یکی پس از دیگری ساخته و تکمیل می‌شود، محصور کند.

این رژیم پیش از این مصر را مجبور کرده که با ساخت دیوار فولادی در مرز رفح محاصره نوار غزه را شدت ببخشد و مانع از انتقال مایحتاج ضروری فلسطینی‌های ساکن این منطقه به وسیله تونل‌های زیرزمینی شود.

درحالی‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند دولت مصر را در جریان تصمیم خود برای ساخت این دیوار جدید قرار داده‌اند،21دی مقام‌های مصر این مسئله را رد کردند. با وجود این، قاهره21دی در راستای سیاست همراهی خود با رژیم صهیونیستی اعتراض چندانی به این موضوع نشان نداد و سخنگوی وزارت امور خارجه مصر ساخت این دیوار را مسئله‌ای داخلی دانست.

پیش از این اسرائیل در مرز با نوار غزه نیز یک حصار مرزی ساخته و در مرزهای شمالی خود با سوریه و لبنان هم تاسیسات و تجهیزاتی را برای مراقبت مرزی ایجاد کرده بود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان ساخت دیوار حائل در کرانه باختری را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند با ساخت این دیوار مانع از تماس فلسطینی‌ها شود و آنها را به چند گروه جدا از هم تقسیم کند.

سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که اسرائیل تا پایان ماه جاری میلادی با صرف هزینه‌ای هنگفت 413 کیلومتر از این دیوار را که قرار است 709 کیلومتر طول داشته باشد به پایان می‌رساند. فلسطینی‌ها با اعتراض به ساخت دیوارها اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی می‌کوشد با این اقدامات بخش‌هایی از کرانه باختری را بار دیگر اشغال کند.

دادگاه کیفری بین‌المللی در 9 جولای 2004 اعلام کرد که ساخت دیوارها از سوی رژیم صهیونیستی کاملا غیرقانونی است. درحالی‌که در این حکم تصریح شده است که دیوارها باید برچیده شود اما رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی به این حکم همچنان به ساخت دیوارهای جدید ادامه می‌دهد.

در این میان نوار غزه با ساخت دیوارها تبدیل به زندانی شده است که تنها جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز آسمان آن حملات خود را انجام می‌دهند. ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی21دی به‌طور صریح مردم غزه را به انجام حملات جدید تهدید کرد.

تخریب خانه‌های 150فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت و ساز غیرقانونی، سرپناه 150 فلسطینی را به‌طور کامل تخریب کردند. مقام‌های تشکیلات خودگردان اعلام کردند که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خانه‌های فلسطینی‌ها را در کرانه باختری با وجود اعتراض شدید آنها تخریب کردند و اکنون این افراد هیچ سرپناهی برای ادامه زندگی ندارند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته تاکید کرد که توقف ساخت و سازهای این رژیم به‌طور موقت بوده و این رژیم به‌زودی شهرک‌سازی‌های خود را در کرانه باختری از سر خواهد گرفت.