جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۲
آخرين راه پولدار شدن
002898.jpg
اگر مي خواهيد يك شبه پولدار شويد همين اول مطلب يادآوري كنيم لطفاً دور آدم ربايي را خط بكشيد.
شايد نقشه توپي كشيده باشيد. مثلاً ربودن همسر مدير عامل يك شركت خصوصي. شايد ربودن فرزند يك ميليونر را در سر داشته ايد شايد تا به حال آب نديده ايد كه شناگري را نشان دهيد يا هزار شايد ديگر. اما اگر حتي همدستاني براي ربودن فرزند، همسر يا فردي پولدار يافته ايد همين حالا اين نقشه را از سر بيرون كنيد.
اگر فكر مي كنيد اين توصيه را از سر حسادت بيان كرده ايم سخت در اشتباهيد زيرا ما هم بدمان نمي آيد يك شبه پولدار شويم ولي حداقل به سراغ يك راه ديگري برويد تا كمتر خودتان و همدستانتان را مضحكه عام و خاص كنيد. تازه اگر هنر كنيد و از سر دستپاچگي گروگان را نكشيد يا بلايي سرش نياوريد. زندان هاي شلوغ و متراكم ما حوصله شما را ندارد!
اگر هم حرف هايي كه شنيديد مثل حرف هاي پدربزرگ هاست خوب اشكالي ندارد مي توانيد مطلب زير را بخوانيد تا ببينيد روياي داشتن ۲۰۰ ميليون تومان پول باج گيري در قبال آزادي يك نفر حتي يك ماه هم عملي نشد و سرانجام آدم رباها به گوشه بازداشتگاه پليس آگاهي تهران كشيده شد.

آدم ربايي مدير عامل
براساس تازه ترين عمليات پليس آگاهي تهران، چهار جوان با استفاده از اطلاعاتي كه از يكي از دوستان خود گرفته بودند مدير عامل يك شركت خصوصي وابسته به يك سازنده لوازم صوتي ـ تصويري كره اي را ربوده و پس از درخواست ۲۰۰ ميليون توماني، سرانجام با دريافت مبلغ ۵۰ هزار دلار متواري شدند.
اين چهار نفر با استفاده از اطلاعات دوستشان كه در همان شركت خصوصي كار مي كرد دريافتند كه موجودي حساب مدير عامل چقدر بوده و نقاط ضعف وي در چه مسايلي است. اين عده حتي فهميدند كه مدير عامل فرد ترسويي است.
با اين اطلاعات چهار مرد جوان كه عباس، علي، مهرداد و ابوالفضل نام داشتند گرد هم آمدند و پس از آن كه نقشه هاي خود را يكي كردند حدود ساعت ۱۰ شب روز ۲۳ اسفند ۸۲ حوالي ميدان هفت تير راه خودروي مدير عامل كه رضا نام داشت را سد كردند.
آنها خود را مامور مبارزه با جرايم اقتصادي معرفي كردند و با اين حربه توانستند رضا را همراه خود ببرند. اين چهار نفر پس از انتقال رضا به بومهن از خانواده او ۲۰۰ ميليون تومان پول تقاضا كردند و پس از چهار بار تماس ديگر با گرفتن ۵۰ هزار دلار وي را حدود ساعت ۹ شب ۲۴ اسفند ۸۲ رها كردند.
گرچه با شكايتي كه خانواده رضا حدود بعدازظهر همان روز ۲۴ اسفند ۸۲ به پليس آگاهي و كارآگاهان دايره يازدهم تسليم كرده بودند ماموران تاكيد داشتند كه پولي پرداخت نشود ولي با آزادي گروگان موضوع وارد مرحله تازه اي شد.
كارآگاهان پليس آگاهي تهران و به ويژه كارآگاه بهگذر برخلاف بي ميلي گروگان آزاد شده در دستگيري افراد رباينده تحقيق در اين باره را آغاز كرد و پس از شنيدن ماجراهاي ۲۴ ساعت زنداني بودن رضا سرنخ جالبي از آدم رباها به دست آورد.

آدم رباهاي غير حرفه اي
كارآگاه رسيدگي كننده به اين ماجرا دريافت كه در گفت وگوي آدم رباها با گروگان خود، يكي از آنها ۲۲ ساله بوده و در جواب جمله اي از جانب رضا گفته است كه وي نيز ناراحتي قلبي داشته و عمل جراحي قلب باز كرده است.
با اين سر نخ كارآگاه پليس آگاهي تهران در دايره يازدهم جست وجو براي شناسايي و يافتن يك جوان ۲۲ ساله كه عمل جراحي قلب باز كرده را آغاز كرد و ديري نپاييد كه از ميان بيش از هشت هزار فرد مبتلا به ناراحتي قلبي و كساني كه عمل جراحي باز داشتند نام علي بيرون آمد و برجسته شد. بدين ترتيب كارآگاهان پليس آگاهي تهران توانستند بررسي خود را گسترده تر كرده و سرانجام دوستان ديگر علي را كه احتمال مي دادند با او همكاري كرده باشند، شناسايي كنند.
در اين بين پليس دريافت يكي از دوستان علي كه جواد نام دارد در شركتي كار مي كند كه مدير عاملش ربوده شده بود. با اين وضع و پس از آن كه پليس رد آدم رباها را در شمال كشور گرفت دريافت كه آنان براي تفريح و خرج كردن پول يك شبه به شهرهاي شمالي كشور رفته اند.
سرانجام روز ۲۲ فروردين ماه در يك عمليات غافلگيركننده هر چهار آدم ربا و جواد دوست آنها كه اطلاعات را داده بود دستگير و تحقيق و بازجويي درباره آنها آغاز شد.
در اين تحقيقات مشخص شد كه يكي از آدم رباها با پول آزادي گروگان براي نامزد خود موبايل خريده است. يكي ديگر با آن پول يك پرايد خريداري و افراد ديگر هم كارهاي مشابهي كرده بودند. از سوي ديگر علاوه بر خرج  و مخارجي كه در شمال از اين پول شده بود بخشي از پول هم در خانه آن چهار نفر به صورت تراول چك كشف و ضبط شد.
بدين ترتيب آدم رباها فقط ۲۸ روز توانستند با يك شبه پولدارشدن خوش بگذرانند.

همه آدم ربايي ها كشف مي شوند
نگاهي به درصد وقوع و كشف آدم ربايي هاي سه ساله اخير كشور نشان مي دهد كه كمتر آدم ربايي اتفاق افتاده كه كشف نشود.
براساس آماري كه نيروي انتظامي ارايه كرده است مقايسه كشف به وقوع «آدم ربايي» از ۸۲ درصد در سال ۱۳۷۹ به حدود ۹۰درصد در سال ۱۳۸۱ افزايش داشته است.
از سوي ديگر نگاهي به ميزان كشف آدم ربايي به وسيله پليس آگاهي نيز نشان مي دهد كه اين جرم توسط پليس بدون اغماض نگريسته شده و با وجود ادامه آدم ربايي كشف آن رشد داشته است بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه راه يك شبه  پولدارشدن از طريق آدم ربايي راه پرمخاطره اي است و احتمال به دام افتادن بسيار است. نگاهي به آمار پليس در اين باره گوياي اين نكته است. (جدول ذيل)
بنابراين كاملاً واضح است كه ميزان كشف آدم ربايي طي اين مدت و در سال ۱۳۸۱ از رشد ۸۸/۷ درصدي برخوردار بوده و پليس ضمن تجربه از روش هاي علمي نيز براي دستگيري آدم ربايان برخوردار شده است.

اگر مي خواهيد جزو ۱۱ درصد باشيد
شايد با اين جدول بگوييد كه خوب ما در اجراي نقشه مان بهتر عمل مي كنيم و جزو ۱۱ درصد كشف نشده قرار مي گيريم.
شايد بد نباشد بدانيد كه پرونده آدم ربايي مختومه نمي شود مگر با رضايت شاكي و هيچ شاكي هم حاضر نيست از مالش بگذرد يعني يك شبه بي پول شود تا شما يك شبه پولدار. بنابراين تو را به خدا اگر مي خواهيد براي نامزدتان موبايل بخريد يا مثلاً يك پرايد بخريد براي مسافركشي و... بياييد ما راهش را به شما نشان مي دهيم هم فروشنده موبايل قسطي سراغ داريم و هم فروشنده ماشين، تازه سود كمتري هم نسبت به بانك مي گيرد!
بنابراين خواهش مي كنم ما را با سردبيرمان در نيندازيد كه هر هفته مجبور شويم راجع به كشف يا دستگيري يك ماجراي آدم ربايي بنويسيم!

برادركشي در تهران
002901.jpg
قتل در تهران با آماري كه سردار محمد رويانيان فرمانده پليس ۱۱۰ و مركز كنترل فرماندهي نيروي انتظامي از تعطيلات نوروز ۸۳ ارايه كرده بود روند اميدوار كننده اي نشان داده بود اما اين آمار در هفته سوم فروردين  باز هم دستخوش وقايعي شد كه حكايت از استمرار قتل هاي خانوادگي در پايتخت داشت.
با اين حال هفته سوم فروردين ۸۳ در كنار وقوع قتل هاي جديد دو دستگيري و يك نجات معجزه آسا را در خود جاي داد.

قتل هاي خانوادگي
كشف جسدي در كرج كه حكايت از قتل دختري ۲۴ ساله به نام ليلا داشت با دستور بازپرس احمدي شهربابك منجر به دستگيري برادر مقتوله شد. اين جوان در تحقيقات مقدماتي به كارآگاهان و بازپرس پرونده گفت از ساري به تهران آمده بودم تا خواهرم كه دانشجوي رشته كامپيوتر است را با خود به شهرمان برگردانم. وي كه در دانشگاه تهران درس مي خواند حاضر به بازگشت نشد و من هم با او درگير شدم و او را با ضربات چاقو از پاي درآوردم.
اما قتل هاي خانوادگي تهران با ثبت دو برادركشي ادامه يافت. بازپرس بهروز هنرمند در دو روز متفاوت دو برادركشي را رسيدگي كرده و تحقيق لازم را در اين باره انجام داد. در يكي از اين ماجراها كه ماموران كلانتري ۱۲۸ تهران نو گزارش قتل سيد حميد ۳۴ ساله به دست سيد رحيم ۳۰ ساله را به بازپرس هنرمند دادند عامل جنايت ضمن اعتراف به قتل تاكيد كرد برادرش همواره خواهر و مادرش را كتك زده و به آنان توهين مي كرده كه روز حادثه در پي بروز درگيري سيد حميد با مادر و خواهرش وي به اين اتفاق اعتراض و نزاع ميان آنها به قتل سيد حميد منجر شده است.
ديگر برادركشي تهران روزجمعه در ميدان امام حسين روي داد كه هنوز علت و انگيزه برادري كه دست به جنايت زده مشخص نشده است. بازپرس هنرمند دستور تعقيب و بازداشت عامل قتل را صادر كرده است.
اما ماجراي ديگر، مرگ مشكوك يك زن ۲۵ ساله به نام ليلا در محدوده بازار بود. ماموران كلانتري ۱۱۳ بازار به بازپرس محمد عرفان كشيك ويژه قتل گزارش دادند زني جوان در سقوط از پله  جان سپرده است اما پدر ليلا با طرح شكايتي دامادش را عامل مرگ قلمداد كرد و از بازپرس عرفان خواست در اين باره تحقيق كند. وي مدعي شد دامادش ليلا را از پشت  بام به پايين پرت كرده است.
كشف دو جسد مجهول الهويه در خيابان نواب و غرب تهران كارآگاهان را بر آن داشت تا علت مرگ هر دو فرد را ضمن شناسايي هويت آنان رديابي كنند. بازپرس عرفان در اين باره به ماموران كلانتري هاي ۱۴۰ باغ فيض و ۱۴۸ انقلاب دستور تحقيق و بررسي مقدماتي داده است.درگيري دو كارگر تبعه افغاني نيز كه توسط ماموران پليس كلانتري ۱۲۴ قلهك گزارش شده است و منجر به قتل «تاج محمد» شده ديگر قتل به ثبت رسيده در هفته سوم محسوب مي شود.

دستگيري قاتلان
در نخستين روز از هفته آخر فروردين بازپرس بهروز هنرمند خبر از دستگيري عامل جنايتي داد كه آبان ماه گذشته در بلوار اشرفي اصفهاني روي داده بود. «ابراهيم دكور» عامل قتل علي اكبر توسط كارآگاهان دايره دهم پليس آگاهي در ساوجبلاغ رديابي و دستگير شد. اين مرد از آن جا به ابراهيم دكور معروف شده بود كه هرگاه مي خواست با شرارت فردي از مخالفان خود يا ... را تنبيه كند يا به اصطلاح حالش را بگيرد مي گفت: «دكورش را پايين مي آورم.»
ديگر خبر دستگيري را بازپرس مجيد متين راسخ اعلام كرد. در پي قتل يك زن ۲۴ ساله به نام شهناز و فرزند سه ساله اش عليرضا در تاريخ هفت اسفند ۸۲ در محله يافت آباد اينك دو نفر به نام هاي مجيد و اكبر به عنوان مظنونان اصلي جنايت دستگير شده اند. كارآگاهان در قتل اين مادر و فرزند يك آشنا را يافته اند كه بر اين اساس در حال تحقيق و جست وجو هستند.

نوزادي كه زنده از گور بيرون آمد
شگفت انگيزترين ماجراي هفته سوم فروردين ماه، با خبر زنده نجات يافتن نوزادي در پيشواي ورامين رقم خورد. مردي كه صداي ناله از خاك شنيده بود موضوع را به كلانتري ۱۷ اين شهر اطلاع داده و ماموران توانستند نوزادي را در يك كيسه مشكي رنگ كه روي آن نوشته شده بود غمخوار، كشف كنند.
ماموران بلافاصله موفق به شناسايي مادر نوزاد كه سميه نام داشت شدند. اما هنوز علت و انگيزه ارتكاب به اين عمل نامشخص باقي مانده است. زنده به گور كردن طفل براي دومين بار پس از مرگ الهه هفت ساله به ثبت رسيده بود كه اين بار به خير گذشت.

يادداشت
جواب نوزاد سوخته رو كي مي ده؟
002919.jpg
002916.jpg

مهشيد مجلسي
همين شنبه گذشته بود كه خبرشو تو يكي از روزنامه ها خواندم. وحشتناك بود. سوختن يه نوزاد تو بيمارستان. نه واقعاً همين بود اونم به دليل سهل انگاري كاركنان بيمارستان.
ماجرا تو شهرستان سقز اتفاق افتاده بود. حدود سه ماه قبل وقتي زني باردار براي زايمان به بيمارستان امام خميني(ره) اين شهر رفته بود حتي فكرشو نمي كرد كه نورسيده اش به اين بلا گرفتار بشه.
خبري كه تو روزنامه چاپ شده بود كوتاه بود ولي همونم كافي بود تا آدمو بلرزونه. يه نوزاد وقتي از رحم خارج مي شه و عمل زايمان انجام مي گيره، بايد مدتي توي دستگاهي مخصوص نگهداري بشه. اگه زايمان از طريق سزارين باشه كه اين كار اجباريه. گويا بيمارستان دستگاه نگهداري نوزادش خراب بوده بنابراين كاركنان بيمارستان در اقدامي غيرمعقول و غيرمنطقي نوزاد رو روي يكي از تخت ها خوابونده و براي گرم نگه داشتن او اجاقي زير تخت روشن كرده اند. هنوز به صورت رسمي مشخص نشده كه چه مدت زماني طفل بيچاره تو اون گرما بوده ولي اونقدري بوده كه يك طرف بدنش كامل سوخته. آره يه نوزاد از شدت اون گرمايي كه اجاق داشته سوخته.
نوزاد و تو تخت به پهلو مي خوابونن بنابراين نوزاد بيچاره از پهلو از سرتاپا دچار سوختگي شده بود. هرچي فكر مي كردم اين اتفاق چطوري افتاده بيشتر عصبي مي شدم. همين عيد بود كه خواهرم بچه دار شد و يه پسر گيرش اومد. وقتي به روزي كه رفتيم بيمارستانو اون بچه ريزه ميزه رو آورديم خونه فكر مي كنم بيشتر به خودم مي لرزم. جام نگرفت. آدرس روزنامه اي كه اون خبر

002913.jpg
002910.jpg

توش چاپ شده بود رو پيدا كردم و رفتم سراغشون. گفتم كه منم يادداشتامو مي نويسم و جستجوي الانم هم به نوعي براي انعكاس در روزنامس. وقتي با خبرنگاري كه اون مطلبو نوشته بود صحبت كردم عكسي رو از اون نوزاد سه ماه به من نشون داد كه حالم كاملاً  دگرگون شد. آخه چطور كسي مي تونه در قبال يه نوزاد بي جون و بي قدرت اين كارو بكنه.
از قديم گفتن، هممون هم مي دونيم كه بچه ها و زنا جزو اقشار آسيب پذير و بي دفاع محسوب مي شن. از اين مهم تر يه نوزاد كه حتي نمي تونه حرف بزنه چطور اينقدر بي احساسانه به كام شكنجه سپرده شده.
پزشكان سقز اول والدين اون نوزادو جواب كرده بودند ولي به اصرار پدر و مادر، بچه بيچاره رو به تبريز فرستادن كه تا حالا ۵/۱ ميليون تومن خرجش شده و هنوزم داغونه. تازه بعد از ۳ ماه هنوز پاي اون نوزاد باز و بسته نمي شه و سوختگي موجب جمع شدن پوست پاي اون بچه شده.
اونقدر حالم خراب شده بود كه هر لحظه فكر مي كردم تو دفتر اون روزنامه بالا مي يارم. برام آب آوردن. فكر مي كردم چرا اينقدر راحت قرباني مي شيم و قرباني مي ديم و بعد هيچ كس مسئول نيست. همين چندماهه رو نگاه كنين. حادثه زلزله بم و ساخت وسازهاي غيرمجاز و غيراصولي اونو كي مسئول بود؟ ماجراي قطار نيشابورو كه ديگر نمي شه اسمشو حادثه طبيعي گذاشت. كيه كه بپذيره اشتباه كرده؟ تازه مگه با غرامت دادن مسئله حل مي شه.
002907.jpg

خانواده اي كه بي پدر يا بي مادر شده يه عمر بايد زجر بكشه كه چي يه عده آدم سهل انگاري كردنو و حساب كتابشون، مديريتشون خرابكاري به بار آورده.
يا مثلاً تصادفاتو كه همه به گردن ديگري مي ندازن. پليس مي گه سرعت زياد و خطاي راننده، وزارت بهداشت مي گه وزارت راه و ترابري مسئوله و وزارت راه هم مي گه تقصير يكي ديگه ولي هيچ كدوم حاضر نيستن بگن، سهل انگاري كرديم. وزارت راه در ساخت و راه اندازي جاده هاي استاندارد و مجهز و وزارت بهداشت در اطلاع رساني به موقع و سريعش.
حالا اين نوزادم مثه بقيه چيزا. آخرش با يه غرامت و ديه سروتهش جمع مي شه و يه بچه بيچاره يا مي ميره يا ناقص يه عمر بايد زجر بكشه.

خبر
002904.jpg
جواهرتان را درون چشم نگه داريد
فكر مي كنيد بهترين راه نگهداري اشيا گرانقيمت شما كجاست؟
هيچ شنيده ايد كه از هرچيزي بخواهيم خوب نگهداري كنيم روي چشم مي گذاريم. حكايت نگهداري از جواهر هم دقيقاً همين است.
باور نمي كنيد به يك خبر از جام جم توجه كنيد. هفته گذشته يك موسسه در هلند، با انجام عمل جراحي روي چشم شش زن، قطعه اي جواهر را روي چشم آنها چسباند تا دوره جديدي از كارهاي عجيب و غريب براي زيبايي آغاز شود. پس از خالكوبي هايي كه مدتي باعث شيوع بيماري هاي مختلف شد و هزاران كار ديگر، اكنون چند نفر آدم بيكار، مد جديدي را راه انداخته اند و اعلام كرده اند همه كساني كه مي خواهند به روز باشند بايد با پرداخت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار يكي از اين جواهرها را روي چشم شان بچسبانند.
در هلند طي يك عمل جراحي، اين كار براي شش زن و يك مرد انجام شده است و يك جواهر ۵/۳ ميلي متري در چشم هاي آنها جاي گرفته است.هنوز معلوم نيست چه بلايي سر چشم هاي اين چند نفر مي آيد. طراحان مد جديد اعلام كرده اند انجام اين كار، ارزش امتحان كردنش را دارد حتي اگر به كورشدن شما منجر شود!

آرسن  لوپن مرد
آرسن لوپن ايران به دليل بيماري در بيمارستان درگذشت. اين دزد حرفه اي به اتهام سرقت اسناد ملكي با ارزش چند پيرزن ثروتمند دستگير شده و به آرسن لوپن ايران مشهور بود.
متهم يادشده پس از محاكمه توسط قاضي عرفان به ۲۱ سال زندان محكوم شده و حكم صادره به تاييد دادگاه تجديد نظر رسيد.
به گزارش جام جم پيش از اين با تاييد حكم،وكلاي آرسن لوپن با مراجعه به قاضي پرونده، عنوان كردند موكل آنها به علت بيماري نيازمند بستري شدن در بيمارستان است كه قاضي عرفان با اين درخواست موافقت كرد و متهم در يكي از بيمارستان هاي شيراز بستري شد.
هرچند بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي گفت: پس از اطلاع از موضوع، پيگيري درخصوص صحت و سقم مرگ اين متهم آغاز شده است، اما وي تاكيد كرد كه در صورتي كه شاكيان پرونده خواستار احقاق حقوق از دست رفته خود باشند، مي  توانند به دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.

چرخش  مالي مواد مخدر
دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر كشورمان ، چرخش  مالي  ناشي  از مواد مخدر در بعد مصرف  و نيز هزينه هاي  جامعه  از جمله  مبارزه  با آن  را در ايران ، بيش  از چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان  در سال  اعلام  كرد.
دكتر علي  هاشمي روز چهارشنبه  در نشست  راهبردي  پيشگيري  از سوء مصرف  مواد مخدر در محيط هاي  كاري  در تهران  با اشاره  به  اقتصاد مواد مخدر در جهان  خاطرنشان  كرد كه  چرخش  مالي  صنعت  مواد مخدر در جهان  نزديك  به يك  هزار و ۶۰۰ ميليارد دلار است  كه  سود خالص  سالانه  آن  ۵۰۰ ميليارد دلار و همرديف  اقتصاد نفت  و اسلحه  برآورد شده  است .
هاشمي  از «مواد مخدر» به  عنوان  معضلي  ياد كرد كه  براي  حل  آن  نيازمند همكاري  جهاني  است  و با توجه  به  نقش  مافياي  منطقه اي  و داخلي  بدون  توجه  جهاني  هيچ  كشوري  در اين  راه  به  نتيجه  نمي رسد. وي  از افغانستان  به  عنوان  ريشه  معضل  مواد مخدر در ايران  ياد كرد و افزود: باتوجه  به  روند فعلي  كشت  و توليد موادمخدر در افغانستان  و روند رو به  گسترش  توليد مواد مخدر صنعتي  در اين  كشور بايد توجه  جدي  به  اين  مسئله  داشت . به  گفته  هاشمي ، افغانستان  به  دليل  شرايط  خاصي  كه  طي  دهه هاي  اخير بر آن  حاكم  بود و وضعيت  سياسي  اين  كشور زمينه  را براي  كشت  خشخاش  و توليد مواد مخدر در اين  كشور فراهم  كرد. وي  با اشاره  به  روند رو به  رشد مواد مخدر در افغانستان  ياد آور شد كه  توليد مواد مخدر در افغانستان  در سال  ۱۹۸۰ ميلادي  از ۲۸۰ تن  به  پنج  هزار تن  در سال  جاري  رسيده  است .
دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر با بيان  اين  كه  جمهوري  اسلامي  ايران  همسو با جامعه  جهاني  براي  مقابله  با كشت  خشخاش  و توليد مواد مخدر كه  ۸۰ درصد مواد مخدر جهان  در آن  توليد مي شود اقدام  كرده  و بيش  از ۵۰ هزار دلار در اين  زمينه  در نظر گرفته  است . دبيركل  ستاد مبارزه  با مواد مخدر با اشاره  به  وجود دو ميليون  معتاد در كشور اظهار داشت  كه  يك  ميليون  و ۲۰۰ هزار نفر از اين  معتادان  را معتادان  قطعي  و ۸۰۰ هزار نفر ديگر معتادان  تفنني  هستند كه  اگر روند پيشگيري  را طي  نكنند، زمينه  تبديل  آنان  به  معتادان  قطعي  را فراهم  مي آورد. هاشمي  ميزان  معتادان  پرخطر درايران  را ۲۹۰ هزار نفر عنوان  كرد و افزود: بر اساس  اطلاعات  جمع  آوري  شده ، ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار نفر به  روش  تزريقي  مواد مصرف  مي كنند كه  اين  مسئله  هشداري  براي  سلامت  كشور است . وي  با بيان  اين  كه  طي  سال  ۸۲ روزانه  يك  هزار نفر توسط  نيروي  انتظامي  در ارتباط  با مواد مخدر بازداشت  شده اند، اظهار داشت  كه  بر اين  اساس  روزانه  حداقل  ۱۲ ميليون  نفر از خانواده هاي  ايراني  دغدغه  مواد مخدر را دارند.
هاشمي  با اشاره  به  اين كه  بيش  از ۸۰ درصد از كشفيات  مواد مخدر در جهان  طي  سال هاي  گذشته  از سوي  ايران  صورت  گرفته  است ، افزود: جمهوري  اسلامي  ايران  در راه  مبارزه  با مواد مخدر بيش  از سه  هزار و ۴۰۰ شهيد و
۱۰ هزار مجروح  را تقديم  كرده  است .

حوادث
ايران
هفته
جهان
پنجره
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
ماشين
ورزش
هنر
|  ايران  |  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |
|  ديدار  |  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |