پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۰ - Nov 23, 2006
ثبت نام از بيماراني كه بيمه نيستند از امروز انجام مي شود
تمام بيماران صعب العلاج تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند
گروه اجتماعي- تمامي بيماران صعب العلاج كه تحت پوشش هيچ نوع بيمه اي نيستند از صبح امروز با مراجعه به شعب سازمان بيمه خدمات درماني ثبت نام نمايند.
طريقت منفرد، معاون سياست گذاري وزارت رفاه، با اعلام اين خبر گفت: بر اساس تصميم وزارت رفاه از اين پس تمام بيماران خاص با دريافت كارت هوشمند تحت حمايت قرار مي گيرند.
وي با اشاره به اين كه اين ثبت نام شامل حال بيماران صعب العلاجي است كه تحت هيچ نوع پوشش بيمه اي نيستند افزود: پيش از اين ثبت نام از بيماران صعب العلاجي كه پوشش بيمه اي داشتند انجام شده است، با توجه به اين كه برخي از اين بيماران هيچ پوشش بيمه اي ندارند اين بار از بيماراني كه فاقد پوشش بيمه اي هستند ثبت نام انجام مي شود. طريقت منفرد درباره چگونگي ثبت نام اين بيماران گفت: اين بيماران از صبح فردا با مراجعه به تمامي شعب سازمان بيمه خدمات درماني و پر كردن پرسشنامه مربوطه جهت ثبت نام و صدور كارت هوشمند اقدام كنند. به گفته معاون سياست گذاري وزارت رفاه بيماران صعب العلاج شامل بيماران مبتلا به بيماري هاي كليوي، تالاسمي، هموفيلي و بيماران ام اس هستند كه در اين دوره ثبت نام آنان به پايان مي رسد.
پس از دريافت كارت هوشمند اين بيماران مي توانند از امكاناتي كه دولت در اختيار بيماران صعب العلاج قرار مي دهد استفاده كنند.طريقت منفرد در پاسخ به چگونگي جلوگيري از همپوشاني هاي احتمالي توضيح داد: با توجه به اين كه براي تمامي بيماراني كه تاكنون ثبت نام كرده اند كارت هوشمند صادر شده است احتمال همپوشاني در اين مرحله به حداقل مي رسد.
معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت رفاه حمايت از بيماران صعب العلاج را وظيفه دولت خوانده و گفت: دولت موظف است به بيماران صعب العلاج و خانواده هايشان كمك كند و از بروز مشكلات مالي براي اين بيماران جلوگيري كند.

توزيع كنندگان سي دي هاي مبتذل
مفسد في الارض هستند
گروه اجتماعي- دادستان كل كشور در گردهمايي سراسري رؤساي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي توزيع كنندگان سي دي هاي مبتذل را مفسدفي الارض خواند و گفت: اين افراد سلامت جامعه و خانواده ها را به خطر مي اندازند.
قربانعلي دري نجف آبادي در گردهمايي سراسري رؤساي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي كه در محل حوزه رياست قوه قضائيه برگزار شد، نظارت عام در جامعه را ضروري خواند و افزود: متاسفانه اين نظارت در جامعه كمرنگ شده و بايد بيش از گذشته افزايش يابد.دادستان كل كشور بحث پيشگيري را ضروري دانست و تاكيد كرد: اين موضوع وظيفه تمامي دستگاه ها به طور عام و وظيفه دستگاه قضائي به طور خاص است.وي استفاده از مردم در بحث پيشگيري را مهم ارزيابي كرد و گفت: بايد ساز و كار مردمي براي حفاظت و پيشگيري در مسائل مختلف فراهم شود.
دادستان كل كشور تقويت حكميت و داوري را در مسائل قضائي مهم ارزيابي كرد و افزود: حل اختلافات قضاي نبايد به دست ارگان هاي قضائي صورت گيرد بلكه بايد مشكلات به دست مردم حل شود و در مرحله آخر كارها به مراجع قضائي واگذار شود.وي نداشتن تبعات اداري و قضائي، هزينه هاي گزاف و سوء استفاده هاي غلط را از مزاياي استفاده از مردم در امور خواند.
از سوي ديگر سعيد مرتضوي دادستان تهران نيز خواستار مجازات اعدام براي هفت نفر شده كه به اتهام توزيع تصاوير ويدئويي هرزه گرايانه بازداشت شده اند.
جمال كريمي راد، سخنگوي قوه قضائيه نيز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران گفته بود كه در ارتباط با توزيع سي دي هاي مستهجن سه پرونده با هفت متهم در دادسراي تهران تشكيل شده كه دادستان در كيفرخواستي كه براي آنان صادر كرده، آنان را متهم به تجاوز به عنف و اشاعه فحشا كرده و خواستار اعدام آنان شده است.

جشن هاي دهه كرامت آغاز شد
002829.jpg
گروه اجتماعي به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) جشنواره اي تدارك ديده شده و اين ايام به نام دهه كرامت نامگذاري شده است.
به گزارش همشهري، احمد علوي قائم مقام توليت آستان قدس رضوي ضمن اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در اين دهه برنامه هاي متنوعي تدارك ديده شده كه آغاز آن امروز با نواختن نقاره در حرم مطهر امام رضا(ع) در روز ولادت حضرت معصومه(س) خواهد بود.وي افزود: به دستور توليت آستان قدس آيت ا... واعظ طبسي ستاد دايمي تشكيل شده و اين ستاد در دو محور برنامه ريزي كرده است.
محور اول برگزاري جشنها و ايجاد نشاط و شور و شادي معنوي در مردم است، قسمت دوم اين است كه اين ايام بهانه اي باشد كه مردم با سيره حضرت رضا(ع) و معارف ديني و اسلامي و معارف رضوي بيشتر آشنا شده و آموزه هاي ديني را بهتر فرا بگيرند. وي افزود: اين مراسم شبها در رواق امام خميني برگزار مي شود و شعرا و مداحان به نام كشور دعوت شده اند تا به اجراي برنامه بپردازند. همچنين در اين مراسم گل آرايي ويژه اي در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام مي شود و هر روز گروهي از اقشار جامعه به حرم مشرف مي شوند. روز اول 13 هزار نفر از خدام طي مراسم خاصي با دسته هاي گل مسير خيابانهاي اطراف حرم امام رضا(ع) تا ضريح مطهر طي خواهند كرد.
علوي افزود: در روزهاي بعدي گروههاي دانش آموزان، دانشجويان، طلاب، بسيجيان، خانواده شهدا، ورزشكاران و جانبازان براي زيارت مشرف خواهند شد.
همچنين بن هايي در قطارها و اتوبوس ها و هواپيماها و مسافرخانه ها توزيع مي شود تا زايران بتوانند از مهمانسراي حضرت استفاده كنند و درحال حاضر سالانه بيش از 2 ميليون نفر در مهمانسراي حضرت رضا(ع) پذيرايي مي شوند.
حرم مطهر حضرت رضا(ع) سالانه 20 ميليون زاير و 150 ميليون تشرف دارد كه يكي از برنامه هاي مهم آستان قدس رضوي گسترش فضاي عبادي و زيارتي بوده كه از 3 هزار متر مربع سال 1371 به 50 هزار متر مربع رسيده كه افزايش قابل توجهي جهت رفاه زايران بوده، ضمن اينكه بناهاي قديمي كه از دوران صفويه بوده مقاوم سازي شده و اين بناها و سبك معماري رضوي به عنوان الگوي بناهاي بسياري از اماكن مذهبي در آمده است.
علوي همچنين گفت: مردم عزيز كشور مي توانند برنامه هاي اين دهه را به صورت تصاوير زنده از سايت آستان قدس دريافت كنند.نشاني اين سايت : WWW.aqrazvi.org است.

آغاز   رسيدگي مجدد به معافيت فرزندان مادران مطلقه
گروه اجتماعي - به موجب قانون وظيفه عمومي به تقاضاي معافيت فرزندان مادران مطلقه رسيدگي مي شود و سازمان وظيفه رسيدگي به تقاضاي اين قبيل مشمولان را كه مدتي متوقف شده بود با طراحي مكانيزم كنترلي به منظور جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي از سر گرفته است.
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح، با تشريح چگونگي برخي معافيتهاي سربازي، توقف رسيدگي به معافيت از خدمت فرزندان مادران مطلقه را منتفي اعلام كرد. سردار سرتيپ دوم موسي كمالي ضمن اعلام منتفي شدن اين توقف، افزود: بايد تلاش شود كه هيچ گاه بين زن و شوهر، فاصله منجر به طلاق ايجاد نشود؛ ولي اگر به دلايل موجه، اين كار صورت گرفت، مي توان فرزند وي كه داراي شرايط لازم باشد را معاف كرد و در عين حال، در هر شرايطي نبايد معافيت، موجب ايجاد فاصله بين والدين شود. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح، همچنين در واكنش به خبري كه مدتي پيش در برخي از رسانه ها در مورخ 17/8/85 به نقل از رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اظهار شده است، گفت: خبر معافيت برگزيدگان مسابقات ملي مهارت كه در بعضي از رسانه ها انتشار يافته، صحت ندارد و برابر مقررات، نخبگان صرفا از سوي بنياد ملي نخبگان معرفي شده و با انجام يك پروژه تحقيقاتي و تاييد آن توسط هيات داوران و طي دوره آموزش نظامي، كارت پايان خدمت دريافت خواهند كرد.
اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا
ازسوي ديگر سازمان وظيفه عمومي ناجا طي اطلاعيه اي اعلام كرد با در نظر گرفتن قانون و آيين نامه موجود به درخواست مشمولاني كه مادرانشان مطلقه مي باشند، رسيدگي خواهد شد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام داشت، برابر ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح تا اصلاح قانون و ابلاغ روش جديد معافيت كفالت مادر مطلقه طبق مقررات جاري و با در نظر گرفتن قانون و آيين نامه موجود دقيقاً به درخواست اين قبيل مشمولان رسيدگي مي گردد.

تصادفات رانندگي سالانه 10هزار نفر را به زندان مي اندازد
فارس: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: ساليانه 10 هزار نفر به دليل تصادفات رانندگي درايران به زندان مي روند و 70 درصد از افرادي هم كه در تصادفات رانندگي كشته مي شوند سرپرست خانوار هستند كه فقدان آنها مي تواند ضربه بزرگي به خانواده ها وارد كند. سردار محمد رويانيان با بيان اينكه پليس با جديت به دنبال كاهش ميزان كشته هاي تصادفات رانندگي است، گفت:برابر آمار پزشكي قانوني و با تلاش هاي صورت گرفته در شهريور و مهرماه امسال ميزان كشته هاي تصادفات رانندگي در مقايسه با سال گذشته 6/9 درصد كاهش يافته است و در خصوص مجروحين نيز با كاهش 10 درصدي مواجه بوده ايم

درآستانه هفته حج، آموزش نكات بهداشتي حجاج ضروري است
عفونت هاي تنفسي، شايع ترين بيماري حجاج است
002835.jpg
گــروه اجـتـمـاعي- 20درصد از عفونتهاي ويروسي تنفسي به علت آنفولانزا است لذا تزريق واكسن آنفولانزا به همه زايران به خصوص مبتلايان به ديابت، اختلالات ايمني، مشكلات قلبي ، آسم و برونشيت توصيه مي شود.
مسئول بهداشت حج و زيارت با اشاره به سردي هواي مدينه منوره در اين وقت از سال، گفت: زايران لباس گرم به همراه داشته باشند و در صورت ابتلا به بيماري هاي تنفسي استراحت و استفاده از مايعات گرم را فراموش نكنند.
وي بخشي از گرفتاريهاي تنفسي زايران را ناشي از آلرژي به مواد ضدعفوني كننده و پرزهاي حوله احرام دانست و گفت: براي سهولت درمان، افرادي كه آلرژي، سينوزيت و سابقه آسم دارند بايد موضوع را به اطلاع پزشك معالج كاروان خود برسانند.وي مشكلات گوارشي را از جمله مشكلات شايع حجاج دانست و افزود: مشكلات گوارشي عموما به صورت درد سردل، يبوست واسهال هاي انفرادي (نه اپيدمي) تظاهر مي كند.
بر اساس آخرين گزارش بيماريابي زايران حج تمتع سال گذشته بيماري هاي قلبي در 5درصد، پرفشاري خون 18 درصد و ديابت در 8درصد، ورم معده 7درصد، بيماري هاي رواني 1 درصد، ايجاد حالت فراموشي درحجاج سالخورده در 16/0 درصد و اختلالات اسكلتي عضلاني در 12درصد و سرماخوردگي در 53درصد از زايران ايراني غربالگري و گزارش شده است.برهمين اساس عود سينوزيت 8 درصد، سندرم دارو در معتادان 004/0درصد، شكستگي استخوان 18/0 درصد، پيچ خوردگي پا 81/0درصد، سوختگي 6/0 درصد و تصادف 13/0 درصد بوده است.
وي افزود: كاهش ميزان مرگ و مير و ابتلا زايران خانه خدا به انواع بيماريها، كاهش حوادث و سوانح قابل پيشگيري و ميزان بروز همه گيري بيماريهاي خاص نظير مسموميت غذايي، ارتقاي بهداشت محيط، افزايش ميزان رضايت مندي و بهداشت رواني زايران ايراني، پيشگيري از ورود بيماريهاي غير بومي از اهداف تعقيب شده اي است كه همواره مد نظر بوده است.رضوي با اشاره به وجود استراتژي  هاي خاص براي مبارزه با بيماري ها ودستيابي به اهداف ويژه گفت: معاينات قبل از اعزام، انجام آزمايشات تشخيصي و غربالگري، شناسايي و تشكيل پرونده براي افراد پرخطري نظير مبتلايان پرفشاري خون، ديابت، بيماران دياليزي، جانبازان و يا افرادي با مشكلات جسمي از استراتژي هاي مركز پزشكي حج كشور است.همچنين تشخيص و بررسي فوري اپيدمي ها با تشكيل كميته اي ويژه، طراحي و اجراي پژوهشهاي كاربردي، استفاده از مواد گند زا و سموم مبارزه با ناقلان بيماريها در موارد اضطراري، گزارش دهي و گزارش گيري فعال روزانه بيماريها و بالاخره مبارزه با بيماري تب دانگ از ديگر استراتژي هاست.
همچنين حمل داروهايي چون استامينوفن كديين، شربت اكسپكتورانت كديين، داروهايي مثل ديازپام، لورازپام، كلونازپام، فنوباربيتال و...غير قانوني هستند. در مدتي كه در عرفات، مشعر و مني مستقر هستند از يخ هايي كه غيربهداشتي است مصرف نكنند چون صرفاً براي خنك كردن آب بطري است.

رفع تصرف از اراضي حريم دريا در گيلان
002832.jpg
گروه اجتماعي- رئيس كل دادگستري استان گيلان گفت: با هماهنگي تمامي ارگانهاي دولتي از اراضي ملي در حريم دريا رفع تصرف مي شود.
سهراب بيگ در ششمين جلسه شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي كه با حضور استاندار و جمعي از مديران ارشد استان و فرماندهان نظامي و انتظامي در سالن اجتماعات دادگستري كل گيلان تشكيل شد ضمن بيان اين مطلب افزود: سياست نظام در زمان حاضر مبارزه با تصرف اراضي ملي و دولتي است لذا لزوم هماهنگي دستگاه قضائي و اجرائي بسيار حائز اهميت مي باشد.همچنين عبداللهي استاندار گيلان ضمن تشكر از برگزاري اين جلسه تأكيد كرد با گذشت دو سال از فعاليت شورا اقدامات خوبي صورت گرفته ولي كافي نيست و رئيس جمهور نيز خواستار آن شده تا با همكاري دستگاههاي قضايي امنيتي و انتظامي در اين حوزه با جديت وارد عمل شود.در ادامه اين جلسه پس از اظهارات ساير اعضاي شورا موارد ذيل بعنوان مصوبات جلسه به تصويب رسيد:
۱ - نكات مورد تجاوز حريم دريا توسط متوليان امر شناسائي شده و با مشخص شدن حريم قانوني آن رفع تصرف انجام شود.
۲ - ظرف مدت يك ماه از تاريخ برگزاري اين جلسه دستگاه هاي متولي اراضي ملي و دولتي ادعاها و شكايات خود را كه سابقاً در خصوص تصرفات غيرقانوني مطرح كرده بودند با ذكر سوابق به دبيرخانه شورا جهت پيگيري ارسال كنند.
۳ - منابع طبيعي به منظور اطلاع رساني به حاشيه نشينان حريم دريا اطلاعيه صادر و زمينه رفع تصرف را برابر قوانين و مقررات با آنان ابلاغ و اتمام حجت كنند.
۴ - در صورتي كه از اين پس تصرف غيرمجازي نسبت به اراضي ملي و منابع طبيعي صورت گيرد دستگاهها موظفند با حمايت و همكاري نيروي انتظامي راسا به رفع تصرف اقدام كرده و معترضين مي توانند اعتراض خود را به مراجع قضائي تسليم كنند.
۵ - چنانچه تصرفات غيرقانوني در حوزه هر يك از دستگاهها صورت پذيرد و آنان نسبت به رفع آن اقدام نكنند به عنوان متخلف با مديران دستگاه ذيربط برخورد قانوني خواهد شد.
۶ - با سرعت بخشيدن به آزادسازي حريم دريا و مشخص شدن محدوده آن از جانب منابع طبيعي، اداره ثبت اسناد و املاك، نسبت به صدور سند برابر مقررات سريعاً اقدام كند.
۷ - سازمانها و نهادهاي خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات رفاهي (آب، برق، گاز، تلفن و ...) به اراضي كه تصرف غيرقانوني شده در كليه مناطق جداً خودداري كرده و نسبت به قطع خدمات ارائه شده به برخي از آنان اقدام شود.
۸ -كليه اوراق قضايي پرونده هاي مرتبط با تصرفات اراضي ملي در هر مرحله توسط نيروي انتظامي ظرف 48 ساعت ابلاغ و به مرجع قضايي اعاده شود و ضروري است در خصوص اين پرونده ها ضمن رسيدگي سريع و خارج از نوبت پس از خلع يد از متصرفين در اجراي حكم نيز تسريع شود.

كمك ايران به سودان
در مسائل مربوط به همانند سازي و سقط جنين
گروه اجتماعي - سيد شهاب الدين صدر، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در راس هياتي به كشور سودان سفر مي كند. به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني، رئيس پزشكي قانوني كشور سودان، طي دعوتي رسمي از صدر، خواستار حضور فعال جمهوري اسلامي ايران در اولين كنگره پزشكي قانوني سودان شد. در اين كنگره از پزشكي قانوني ايران خواسته شده با توجه به توانايي هاي جمهوري اسلامي ايران در مسائل مربوط به همانندسازي و سقط جنين در اين خصوص بحث و تبادل نظر شود.

با مردم
به موقع پخش كنيد
برخي برنامه هاي پربيننده سيماي جمهوري اسلامي ايران طبق برنامه و در زمان اعلام شده پخش نمي شود و براي بينندگاني كه برنامه هاي خود را بر اين اساس تنظيم كرده اند، ناهماهنگي هايي به وجود مي آورد. با عنايت به بعضي تغييرات اجتناب ناپذير، اميد است برنامه ها، در زمان تعيين شده پخش گردد و علاقه مندان به موقع موفق به ديدن برنامه هاي سيما شوند.
فائزه- پ- تهران
حريم تابلوهاي راهنمايي
براي آنكه تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در مقابل ديد مردم قرار بگيرد، در حد امكان بايد حريم اين تابلوها با درختان حفظ شود، چون ديده شده گاهي با رشد درختان، تابلو زير شاخه هاي درختان قرار مي گيرد.
ولدخاني- تهران
معماي تخم مرغ!
@ در مورد گراني تخم مرغ كه بنا به گفته مسئولان و كارشناسان ناشي از صادرات اين محصول مي باشد و همچنين اظهارات وزير محترم بازرگاني كه در صورت لزوم از خارج تخم مرغ وارد مي شود، اين سؤال به ذهن متبادر مي گردد كه چرا اجازه داده مي شود تخم مرغ كه از اقلام ضروري سبد خانوار است، صادر گردد تا ناچار باشيم از خارج آن را وارد كنيم؟ و به طور كلي سود حاصله از صادرات كه به زيان مردم كم درآمد مي باشد، نصيب چه تعداد مي گردد؟
اقليما خسروي پور- تهران
مشكلات ناشي از ساعات كار بانك ها
به عنوان يك كارمند بانك در گذشته كه ساعت آغاز كار 7صبح بود با صرف بيست دقيقه از منزل به محل كار مي رسيدم. حالا كه ساعت آن 9 صبح اعلام شده نزديك به يك ساعت و 15 دقيقه زمان نياز دارم به محل كار برسم و زمان خاتمه كار يعني پنج و نيم عصر نيز كه اوج ترافيك است دو ساعت زمان نياز داريم به منزل برسيم. تقاضا دارم ساعات كار بانك ها به وضع گذشته بازگردانده شود.
آهنگر- تهران
دريافت وجه اضافي از كارجويان
@ طبق اعلام صريح وزارت كار و امور اجتماعي مراكز كاريابي به جز 10 هزار ريال مبلغ هزينه اوليه، حق دريافت وجه اضافي از متقاضيان را ندارند، اما بعضي از مراكز كاريابي در شهريار تا 500هزار ريال وجه نقد به همراه سفته از كارجويان مطالبه مي كنند.
جمالي- شهريار
فارغ التحصيلان كشاورزي در جست وجوي كار
از فارغ التحصيلان رشته كشاورزي هستم، از مسئولان ذي ربط تقاضا دارد فكري به حال ما فارغ التحصيلان اين رشته كه تعداد آنها كم هم نيست، بكنند. بيش از يك دهه است كه دانش آموختگان رشته كشاورزي بخش مهمي از جويندگان كار را تشكيل مي دهند.
سعيد مسلمي- تهران
تسريع در تعريض خيابان
با تشكر و تقدير از شهرداري تهران براي افتتاح پل غيرهم سطح ميدان شهيد كلاهدوز پيروزي، خواهشمند است جهت كاهش سنگيني ترافيك محدوده چهارراه كوكاكولا تا ميدان شهيد كلاهدوز نيز كه به علت عدم تكميل پروژه تعريض خيابان پيروزي ايجاد مي شود، اقدام نمايند.
رضايي- تهران
مشكلات پل بدون سقف
هيچ كدام از پل هاي عابر پياده خيابان اشرفي اصفهاني مسقف نيستند. به همين دليل هنگام بارندگي و يخبندان با توجه به كف فلزي پل ها مشكلات عديده اي براي عابران ايجاد مي شود و گاهي نيز حوادث منجر به شكستگي دست و پاي عابران مي شود. در آستانه فصل سرما پيشنهاد مي كنم اين پل ها مسقف شود.
نورمحمدي- تهران
كنجد غيربهداشتي
نان هاي كنجدي يا خشخاشي از قديم به سفارش مشتريان و با قيمت بيشتري عرضه مي شد، اما حالا، اين كار در نانوايي ها عموميت پيدا كرده است و مسئله ديگر، غيربهداشتي بودن كنجدهايي است كه روي نان پاشيده مي شود. در اغلب كنجدهاي مصرف شده، ناخالصي غيربهداشتي وجود دارد. بنابراين اگر وضعيت پخت نان به شيوه سابق غيرممكن است، حداقل نانوايان موظف به استفاده از كنجد بهداشتي شوند، تا مردم با رغبت نان را بخورند.
كوكبي- تهران
شيلنگ ناياب خودرو
در پي فراخوان شركت ايران خودرو براي تعويض شيلنگ هاي بنزين خودروي پژو 405، به نمايندگي اين شركت مراجعه و به تعويض آن اقدام كردم، اما دوباره شاهد نشت مجدد از شيلنگ  تعويضي شدم. دوباره مراجعه كردم، اعلام نمودند كه در حال حاضر شيلنگ موجود نيست و خودرو اينجانب در پاركينگ نمايندگي در انتظار نوبت مانده است. اين كمبودها كه با جان مردم سر و كار دارد، چرا برطرف نمي شود؟
مؤذن- تهران
نياز به فضاي سبز داريم
با توجه به عمليات اجرايي شركت هاي آب، مخابرات و شهرداري در شش ماه اخير، در سطح خيابان نظام آباد ناهمواري هاي زيادي به وجود آمده است. با توجه به تراكم بافت هاي تجاري، اين خيابان نيازمند فضاي سبز مي باشد.
آقاي ضرابيان- تهران
مشكلات ارسال فيش
اخيراً فيش هاي تلفن همراه كه از طريق پست ارسال مي شود خيلي دير به دست مشتركين مي رسد. به عنوان مثال قبضي كه در تاريخ 15/7 به پست تحويل داده شده در مورخه 2/8 به دست مشترك رسيده است كه سررسيد آن 5/8/85 مي باشد!
بهمن زاده- تهران
تعرفه  سال 84 براي پزشكان تأمين اجتماعي
از پزشكان تأمين اجتماعي هستم، با توجه به اينكه 8 ماه از اول سال گذشته است. هنوز تعرفه هايي كه به پزشكان در درمانگاه ها و بيمارستان هاي تأمين اجتماعي پرداخت مي شود، همان تعرفه هاي سال 84 مي باشد. در حالي كه اين تعرفه ها نيازمند تجديد نظر است.
نام محفوظ
نام پيام دهنده  در همشهري محفوظ است
سرعت گير نصب شود
خيابان ديباجي شمالي سرعت گير ندارد و چون اين خيابان يك طرفه بوده و محل رفت و آمد، موجب بروز خطرات جاني براي عابران پياده شده است.
خسروي- تهران
درخواست بن نقدي
ما عده اي بازنشسته كشوري هستيم. از دولت تقاضا داريم به جاي بن هاي غيرنقدي كه هر شش ماه به ما مي دهند، وجه نقدي آن را پرداخت نمايند تا بتوانيم هزينه مايحتاج ضروري زندگي خود را تأمين كنيم.
مفيدي- تهران
درخواست تسهيلات براي دانش آموزان رشته تجربي
@ از مسئولان دانشگاه آزاد درخواست دارد تسهيلاتي را كه براي دانش آموزان فني حرفه اي و كار و دانش براي ورود به اين دانشگاه در نظر گرفته اند براي دانش آموزان رشته هاي تجربي و پيش دانشگاهي نيز منظور شود.
مقصود- تهران
با مردم: به آگاهي اين خواننده محترم مي رسانيم كه طبق وعده مسئولان دانشگاه آزاد، قرار است آزمون كارشناسي ارشد طبق ضوابطي براي متقاضيان ورود به اين دانشگاه حذف شود.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |