پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۰ - Nov 23, 2006
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد
دستگيري دختران فراري پيش از سفر
به سرزمين رؤياهاي دروغين
002934.jpg
گروه حوادث - ماموران پليس فرودگاه هاي كشور پس از 8 ماه تحقيقات نامحسوس توانستند اعضاي 13 باند زنجيره اي را كه با اغفال زنان و دختران جوان آنها را به كشورهاي حاشيه خليج فارس انتقال مي دادند دستگير كنند.
تحقيقات پليس فرودگاه هاي كشور براي شناسايي اين باندها زماني آغاز شد كه ماموران مستقر در فرودگاه مهر آباد اوايل امسال به چند دختر جوان كه با ظاهري نامناسب قصد سوارشدن به يكي از پروازهاي خارجي را داشتند مظنون شدند. اظهارات ضد و نقيض دختران درباره نحوه تهيه ويزا و رفتن به اين سفر در بازجويي هاي اوليه باعث شد تا ظن كارآگاهان نسبت به آنها بيشتر شده و به همين خاطر تحقيقات دقيق پليسي از آنها را آغاز كنند. وقتي ماموران از دختران جوان خواستند تا آدرس و شماره تماس والدين و بستگان خود را اعلام كنند، آنها به ناچار لب به اعتراف گشوده و پرده از فعاليت باند اغفال زنان و دختران برداشتند.
يكي از دختران به ماموران گفت: مدتي پيش زماني كه از خانه فرار كرده بودم با زني آشنا شدم كه يكي از اعضاي باند بود. او به من گفت كه كمكم مي كند تا زندگي خوب و مرفهي داشته باشم و از من خواست همراه وي به خانه اي كه متعلق به يكي از سردسته هاي باند بود بروم. پس از رفتن به آنجا بود كه وعده هاي رسيدن به پول ، زندگي مرفه و ازدواج با مردي ثروتمند در آن سوي آب به شدت مرا فريب داد و تصميم گرفتم تن به اين سفر دهم. وقتي اعضاي باند توانستند رضايت مرا جلب كنند برايم ويزاي يكي از كشورهاي خليج فارس را تهيه كردند و قرار شد يكي از اعضاي باند مرا به همراه چند دختر ديگر به آنجا برده و به ديگر اعضاي باند تحويل دهد.
پس از اظهارات دختران جوان، با صدور دستور قضايي تحقيقات پليسي براي شناسايي ديگر اعضاي باند آغاز شد و ماموران در تحقيقات و نامحسوس خود توانستند يكي از مخفيگاه  هاي اين باند را در تهران شناسايي كنند. پس از دستگيري اعضاي اين باند در تحقيقات پليسي مشخص شد كه 12 باند ديگر نيز به صورت زنجيره اي با اين باند در تماس بوده و به صورت گسترده و با هدف سوءاستفاده از زنان و دختران اقدام به اغفال و انتقال آنها به كشورهاي عربي مي كنند. به اين ترتيب فعاليت تمامي اين باندها زير نظر گرفته شد و ماموران در چند عمليات مختلف موفق شدند 51 زن و مرد از اعضاي تشكيل دهنده اين باندها كه قصد انتقال افراد از فرودگاه هاي مهرآباد، امام خميني (ره)، شيراز، مشهد و اصفهان را داشتند، دستگير و تحويل مقامات قضايي دهند.
سردار بت شكن، فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باندها زنان و دختران را در قالب تيم هاي 4 تا 7 نفره ساماندهي كرده و پس از تهيه ويزا ، آنان را به كشورهاي عربي و جزيره كيش منتقل مي كردند.
دستگيري جيب برهاي بين المللي
سردار بت شكن همچنين به ايسنا گفت: ماموران پليس فرودگاه هاي كشور علاوه بر دستگيري اعضاي اين باندها توانستند اعضاي باندي از طايفه فيوج را كه با سفر به كشورهاي خارجي اقدام به جيب بري مي كردند دستگير و در بازرسي هاي انجام شده از آنها، مبالغ زيادي دلار، يورو و پول ايراني كشف كنند.

مغز متفكركودك ربايي 81 روزه، تسليم پليس شد
002928.jpg
002937.jpg
002931.jpg
گروه حوادث - مرد 35ساله اي كه نقشه ربودن كودكي را طراحي كرده و با همكاري همدستانش 81 روز پسربچه 8 ساله را درخانه اي درغرب پايتخت مخفي كرده بود، وقتي با دستگيري همدستانش و آزادي كودك در عمليات موفق پليسي مواجه شد چاره اي جز تسليم خود به كارآگاهان اداره 11آگاهي تهران نداشت.
برپايه اين گزارش، ساعت 10صبح روزگذشته رضا عامل اصلي كودك ربايي وحشتناكي كه در جريان آن كودك 8 ساله اي به مدت 81 روز در اسارت آدم ربايان بود، بعد از۴۸ساعت از عمليات ضربتي پليس براي آزادي كودك خردسال و دستگيري آدم ربايان درتهران، ازمخفيگاه خود در شهرستان خاش به تهران آمد و خود را تسليم كارآگاهان پليس كرد.
سرهنگ خوئيني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ روزگذشته با اعلام اين خبر گفت: آدم ربايان پس از آنكه اين كودك خردسال را از نزديكي خانه شان در ولنجك ربودند با ارسال دو فيلم از خانواده او درخواست 300ميليون تومان كردند ، اما كارآگاهان اداره يازدهم در حالي كه با متهماني كاملا حرفه اي مواجه بودند،موفق شدند محلي را كه ربايندگان ، كودك 8 ساله را مخفي كرده بودند، در منطقه جنت آباد تهران شناسايي كرده و در يك عمليات پليسي غافلگيرانه با دستگيري آدم ربايان ، كودك ربوده شده را بعد از 81 روز اسارت آزاد كنند.
معاونت اداره آگاهي تهران در ادامه افزود: با دستگيري كودك ربايان مشخص شد طراح اصلي نقشه كودك ربايي مردي به نام رضا است كه به شهرستان خاش گريخته است. هنگامي كه كارآگاهان اداره 11 آگاهي تهران با رديابي هاي پليسي توانستند چند نفراز كساني را كه به متهم در خاش پناه داده بودند شناسايي و دستگير كنند، متهم در حالي كه مي دانست به زودي توسط كارآگاهان پليس دستگير خواهد شد، خود را تسليم پليس پايتخت كرد.
برپايه اين گزارش رضا در جريان بازجويي ها به كارآگاهان گفت: چندي پيش به خانه يكي از دوستانم در شهرستان خاش رفته بودم كه در آنجا با چند مرد افغاني آشنا شدم، آنان گفتند كه قصد اخاذي از پدر كودك۸ ساله كه مرد ثروتمندي است را دارند چون از او در كارهاي ساختماني طلب دارند و به من پيشنهاد دادند اگر طلبشان را از پدر محمد بگيرم از بدهي 19ميليون توماني ام كه به خاطر معامله مواد مخدر بوجود آمده بود، صرفنظرمي كنند و به اين ترتيب نقشه كودك ربايي را طراحي كردم .
رضا ديروز به كارآگاهان گفت: طبق نقشه ام دو نفر از مردان افغاني سوار بر خودرو پژو۴۰۵ كه متعلق به من بود كودك را ربوده و به مخفيگاه انتقال دادند و پس از آن شروع به تهديد پدر كودك كرديم. به گفته سرهنگ خوئيني ، صداي پخش شده در فيلمهاي ارسالي كه در جريان آن كودك تحت شكنجه قرار گرفته بود صداي رضا بوده و اين متهم كودك۸ ساله را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

بازپرس اصغرزاده خبر داد
اتهام دو قتل براي سارق طلاهاي زنان زائر
002919.jpg
گروه حوادث- با مرگ دو زن ميانسال كه توسط زن فريبكاري كه با مسموم كردن زنان زائر امامزاده هاي تهران، از آنها سرقت مي كرد، پرونده اين متهم به اتهام دو فقره قتل به بازپرس ويژه قتل پايتخت سپرده شد.
از اوايل سال جاري، پليس پايتخت درجريان سرقت هاي مشابهي در امامزاده ها و اماكن متبركه تهران قرار گرفت، با انجام چهره نگاري با كمك مالباختگان مشخص شد كه عامل اين سرقت هاي زنجيره اي زن جواني است كه در حالي كه خود را پزشك و يا پرستار معرفي مي كند، زنان ميانسال و مسن را در امامزاده ها و اماكن متبركه شناسايي كرده و به بهانه اينكه وضعيت جسمي آنها مناسب نيست و قند خونشان پايين آمده، به آنها آبميوه هايي كه به مواد بيهوش كننده آغشته شده بود تعارف مي كرد كه پس از نوشيدن آبميوه ها ، طعمه هاي وي بيهوش شده و زن فريبكار در فرصت پيش آمده طلاجات و اموال با ارزش آنها را ربوده و متواري مي شود.
كارآگاهان اداره هشتم آگاهي تهران هنگامي كه دريافتند اين زن هر چند روز يكبار از يكي از زائران به اين شيوه سرقت مي كند، مكانهايي را كه احتمال مي رفت وي از آنجا سرقت كند را تحت كنترل نامحسوس قرار داده و سرانجام چندي بعد اين متهم را در حال سرقت از زن ميانسالي دستگير كردند. با دستگيري اين زن به نام ايران در حالي كه 45 شاكي وي را شناسايي كرده بودند، پرونده به قاضي سليماني داديار شعبه دوم دادسراي جنايي- سپرده شد، اما در جريان تحقيقات هنگامي كه مشخص شد دو نفر از طعمه هاي زن فريبكار كه با آبميوه هاي مسموم بيهوش شده بودند، جان باخته اند ، پرونده وارد مرحله جديدي شده و ادامه رسيدگي قضايي آن به بازپرس ويژه قتل پايتخت ارجاع شد.
بازپرس حسين اصغرزاده رئيس شعبه دوم بازپرسي دادسراي جنايي پايتخت روز گذشته با بيان خبر مرگ دو نفر از طعمه هاي زن سارق گفت : اتهام دو قتل در حالي به اين زن تفهيم شده است كه وي مدعي است تنها 3زن زائر را مسموم كرده است و بقيه شاكيان را نمي شناسد و مرگ اين دو زن نيز هيچ ارتباطي به وي ندارد ولي بررسي هاي پليسي خلاف ادعاي اين زن را ثابت مي كند.

دستگيري سارق 8 ثانيه اي
گروه حوادث- تنها 8 ثانيه كافي بود تا پرويز كه به سارق 8 ثانيه اي معروف است، چرخ خودروهاي سواري را به سرقت ببرد.
اما اين سارق جوان زماني كه مي خواست چرخ خودروي پليس را به سرقت ببرد دستگير و به سرقت از 600دستگاه خودروي سواري اعتراف كرد. اواخر مهرماه امسال زماني كه اين سارق حرفه اي سوار بر يك دستگاه پژو پرشيا در حال پرسه زدن در خيابان هاي تهران بود تصميم گرفت به سراغ خودرويي كه در كنار خيابان پارك شده بود برود اما غافل از اين بود كه دو مامور پليس در خودرو نشسته بودند. به اين ترتيب پرويز هنگامي كه براي بازكردن چرخ خودروي پليس دست به كار شد از سوي ماموران دستگير و به اداره آگاهي انتقال يافت. سارق جوان وقتي تحت بازجويي هاي پليس قرار گرفت ادعا كرد براي سرگرمي و هيجان دست به اين سرقت زده و تاكنون هيچ سابقه مجرميت ندارد اما نتايج انگشت نگاري نشان داد كه وي پيش از اين به اتهام سرقت تحت تعقيب پليس قرار داشته است. به اين ترتيب اين سارق حرفه اي به دستور روستا بازپرس شعبه هشتم دادسراي شميران تحت بازجويي هاي فني قرار گرفت و به سرقت از 600 خودروي سواري اعتراف كرد. پس از اعترافات پرويز، وي براي شناسايي مالباختگان در اختيار پليس قرار گرفت.

در جريان بازسازي صحنه جنايت
پدر عصباني انكار كرد
002922.jpg
002925.jpg
گروه حوادث- مردي كه متهم به قتل فرزند۶ ساله اش بود در جريان آخرين بازجويي ها منكر جنايت شد.
ماجراي اين حادثه زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه عصر 19 دي ماه سال گذشته زن جواني با مراجعه به اداره آگاهي شهرري مدعي شد فرزند 6 ساله اش به نام محسن به طرز ناگهاني ناپديد شده است. اين زن در طرح شكايت خود مدعي شد: فرزندم ساعتي قبل براي بازي كردن به كوچه رفت اما دقايقي بعد دوستانش به خانه آمدند و گفتند پدرش وي را به زور سوار موتور سيكلت كرده و از محل دور شده است. اين زن در ادامه صحبت هايش بيان داشت: دو سال قبل به خاطر مشكلات خانوادگي و اعتياد همسرم از او طلاق گرفتم.
پس از آن دادگاه حضانت فرزندم را به من داد و به وي اجازه داد تا هفته اي دو بار به ديدن محسن بيايد. اين اواخر اصغر از من خواسته بود تا دوباره با هم زندگي كنيم اما من مخالف بودم از طرفي فرزندم نيز با اين كار موافق نبود و از پدرش به خاطر كتك زدنش مي ترسيد.
با طرح اين شكايت ماموران تجسس تحقيقات خود را آغاز كردند و در بررسي هاي خود از دوستان محسن دريافتند كه اظهارات مادر كودك گمشده درست است. بنابراين، اين فرضيه كه محسن توسط پدرش ربوده شده باشد قوت گرفت و به اين ترتيب شناسايي و دستگيري پدر كودك 6 ساله را در حالي در دستور كار قرار دادند كه 5 روز بعد از ناپديد شدن كودك، جسد او در حالي كه در سر و بدنش آثار جراحت وجود داشت، در خيابان آبان شهرري كشف شد.
با كشف جسد محسن پرونده وارد مرحله جديدي شد و ماموران پليس تنها مظنون پرونده را كه پدر كودك بود شناسايي و دستگير كرد. اصغر در ابتدا از اينكه فرزندش به قتل رسيده است اظهار بي      اطلاعي كرد اما زماني كه با دوستان فرزندش مواجهه حضوري شد لب به اعتراف گشود و به قتل فرزندش اعتراف كرد.
وي در جريان بازجويي هاي مقدماتي مدعي شد: فرزندم را خيلي دوست داشتم اما او به حرفم گوش نمي داد. بعد از جدايي همسرم نيز رفتارش با من بدتر شد تا اينكه روز حادثه به محض ديدن من شروع به فرار كرد. همين امر باعث عصبانيت من شد و او را به زور سوار موتور سيكلتم كرده و با هم از محل دور شديم. در طول مسير به شيريني فروشي رفتم تا برايش هديه اي بخرم اما او دائما گريه مي كرد و همين مرا بيشتر عصباني كرد، در حاليكه كنترلم را از دست داده بودم با سنگ به سرش كوبيدم و او بي حال شد. وقتي پيكر نيمه جانش را به خانه آوردم فكر مي كردم زنده است اما تازه متوجه شدم او جان باخته است. همان شب جسدش را داخل يك ساك آبي رنگ گذاشتم و آن را در داخل چاله اي در خيابان آبان رها كردم.
روز گذشته ،در حاليكه قرار بود به دستور بازپرس دانشور متهم صحنه جنايت را بازسازي كند ، وي منكر قتل فرزندش شد و مدعي شد اعترافاتش را در شرايط بد روحي بيان كرده است. بازپرس شعبه هفتم دادسراي شهرري با توجه به اظهارات ضد و نقيض اين مرد با صدور قرار مجرميت وي را راهي زندان كرد.

پليس
قبل از مرگ رسيد
گروه حوادث- اقدام ضربتي پليس باعث شد تا كارگري كه به خاطر اختلاف حساب 100 هزار توماني با صاحب كار ، قصد خودكشي داشت، از تصميم خود منصرف شود.
رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران از حضور به موقع پليس براي نجات مردي كه قصد خودكشي داشت خبر داد.برپايه اين گزارش ايوب كه كارگر ساده يك ساختمان نيمه كاره در حوالي خيابان انقلاب است به دليل عدم پرداخت حقوق خود از سوي صاحب كارش با وي درگير شده و وقتي صاحبكار حاضر نشد در آن زمان طلب وي را پرداخت كند، در حاليكه كنترل خود را از دست داده بود، با بالا رفتن از ساختمان نيمه كاره قصد داشت، دست به خودكشي بزند. با درخواست كمك از سوي مرد صاحبكار، ماموران كلانتري با حضور سريع درصحنه حادثه و با بكارگيري روشهاي روانشناسانه كارگر عصبي را آرام كرده و وي را از تصميم نابجايش منصرف كردند.

قتل دردناك دختر 14 ساله
گروه حوادث- كارآگاهان جنايي پايتخت تحقيقات تخصصي خود برروي پرونده مرگ دردناك يك دختر 14ساله را آغاز كرده اند.
ساعت 17روز سه شنبه كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران از وقوع قتلي دردناك در خيابان سينا در منطقه نواب مطلع شدند. قرباني جنايت دختري 14ساله به نام سوسن بود كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود.
در حاليكه بررسي هاي اوليه بيانگر آن بود كه عامل اين جنايت تلخ، بعد از قتل دختر نوجوان، 4سرويس طلا را ربوده است، بررسي ها براي يافتن سرنخي از قاتل آغاز شد.
شاملو رئيس شعبه يكم بازپرسي دادسراي جنايي تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: جسد مقتول توسط مادر و برادرش در اتاق نشيمن و در حاليكه چادر نماز گلداري بر سر داشت كشف شد كه اين سرنخ نشان مي داد كه عامل جنايت با اينكه بدون استفاده از زور وارد خانه شده است، ولي براي مقتول فردي غريبه محسوب مي شده است.
بررسي ها همچنين نشان مي داد كه قرباني قبل از مرگ قصد داشته است با تلفن همراه خانواده خود تماس گرفته و خبر حضور اين مرد غريبه و يا مجروح شدن خود را به وي بدهد كه موفق به اين كار نشده بود.
به گفته بازپرس دادسراي جنايي، كارآگاهان در بررسي هاي اوليه خود، مرد معتادي را كه داراي سوابق كيفري بوده و در همان نزديكي زندگي مي كند را به عنوان نخستين مظنون ارتكاب اين جنايت بازداشت كرده اند كه تحقيقات از وي آغاز شده است.

فيلها، قطار را از ريل خارج كردند
واحد مركزي خبر: برخورد يك قطار مسافربري با گله اي از فيلها در حومه شهر ويكتوريا فالس در زيمبابوه، قطار را از ريل خارج كرد .
بر اثر اين سانحه هجده نفر زخمي شدند كه حال سه تن از آنها وخيم گزارش شده است. شش فيل نيز براثر برخورد با قطار كشته شدند .

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |