شانگهای: یک مرد‌چینی به‌خاطر پرت‌کردن خودش زیر قطار مترو توسط ماموران‌پلیس دستگیر شد. قضیه از این قرار است که این مرد در یک اقدام عجیب وغریب در‌حالی که یک دوربین فیلمبرداری در دست داشت خودش را زیر قطار انداخت

پس‌از رد‌شدن قطار مترو همه فکر ‌کردند که او مرده است اما این مرد زنده ماند و ماموران پلیس پیش از فرار دستگیرش کردند. این مرد در بازجویی‌های پلیس گفته است که قصد داشته با فرستادن این فیلم در سایت‌های اینترنتی مشهور شود! تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته این ایستگاه مترو نشان می‌دهد که این مرد حتی در زمانی که روی ریل قطار خوابیده بوده دوربین خود را برای گرفتن تصاویر بهتر تنظیم می‌کرده است!

نوزادی با خون صورتی!

پکن: رنگ‌صورتی خون یک نوزاد در چین این روزها حسابی پزشکان این کشور را شگفت‌زده کرده است. پزشکان بیمارستان کودکان اعلام کرده‌اند که نوزاد دختری در این بیمارستان به‌دنیا آمده است که خونش بر‌خلاف بقیه آدم‌ها به رنگ قرمز نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این کودک پس از گذشت 3‌هفته از تولدش نشانه‌هایی از بیماری داشته و به‌همین خاطر بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفته است. این دختر که اکنون 40‌روزه است به‌همین خاطر تاکنون تحت آزمایش‌های پزشکی مختلفی قرار گرفته است.

این نوزاد در هفته نخست تولد خود هیچ نشانه‌ بیماری نداشت اما 20‌روز بعد از تولد علائمی مانند افزایش فشار خون در او ظاهر شد. اکنون پزشکان در حال بررسی بیماری‌های عفونت ریوی،کم‌خونی و چربی خون بالادر این کودک هستند.

استقبال وال‌ها از غواص‌های میهمان

مسکو: گروهی از غواص‌ها که به‌خلیج شمال‌غربی روسیه رفته بودند با استقبال وال‌های‌سفید در زیر آب مواجه شدند! این غواص‌ها که در این منطقه قطبی بعد از شکستن یخ‌های قطور به‌داخل آب رفتند و با وال‌هایی مواجه شدند که آنها برای گشت‌و‌گذار در زیر آب کمک می‌کردند. در جالب‌ترین مورد 2‌وال‌سفید به‌آرامی دست‌های یکی از غواص‌ها را گرفتند و او را با میهمان‌نوازی تمام از میان تاریکی به اعماق آب بردند.

این گروه غواصی برای رفتن به زیر آب مجبور شدند که یخ‌های ضخیم روی آب را با استفاده از ابزار ویژه سوراخ کنند. کارشناسان می‌گویند که وال‌های سفید به اتفاقاتی که در اطراف‌شان می‌گذرد توجه ویژه‌ای دارند و از دهان‌شان برای لمس اشیا استفاده می‌کنند.

سلاح جدید پلیس برای واکنش‌سریع

لندن: پلیس‌انگلیس برای انجام عملیات‌های خود در میان ترافیک شهرهای مختلف، وسیله نقلیه جدیدی را برای ماموران خود در نظر گرفته است. با این وسیله نقلیه 3‌چرخ ماموران مرکز فوریت‌های پلیس می‌توانند با‌سرعت بیش از 200‌کیلومتر در ساعت رفت و آمد کنند و ترافیک را راحت‌تر از دیگر خودروها پشت سر بگذارند.

این وسیله نقلیه جدید ایمنی بسیار بیشتری نسبت به موتورسیکلت‌ها دارد و صفر تا صد آن فقط 4.5 ثانیه است که آن را همطراز خودروهای خوب پلیس قرار می‌دهد. این وسیله نقلیه دارای سیستم پیشرفته‌ای برای آگاهی راننده از سرعت و وضعیت آن است تا احتمال چپ‌شدن آن به‌پایین‌ترین حد برسد. همچنین ماموران پلیس حین استفاده از این وسیله نقلیه می‌توانند با استفاده از سیستم ارتباط داخلی روی کلاه کاسکت خود با یکدیگر در تماس باشند.