دهلی نو: عده‌ای از شیرینی‌پزهای خوش ذوق هندی کیکی درست کرده‌‌اند که به آن لقب جذاب‌ترین کیک جهان داده شده است.

این کیک که در نمایشگاه سالانه شیرینی هند به‌نمایش درآمده به شکل هتل تاج محل ساخته شده است و هر روز هزاران بازدیدکننده دارد. برای درست کردن این کیک که 6.7 متر طول و4.2 متر عرض دارد حدود 5‌تن شکر مصرف شده است. مسئولان کتاب رکوردهای گینس در حال بررسی این کیک هستند و ممکن است نام آن به‌عنوان بزرگترین کیک جهان ثبت شود. هتل تاج‌محل که در بمبئی قرار دارد در سال 2008‌هدف حملات تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن صدها نفر کشته شدند. این کیک تا 27‌دسامبر با نگهداری در شرایط خاص در این نمایشگاه قرار دارد و کسی نمی‌تواند به آن چپ نگاه کند.

رسیدن به شغل رویایی بعد از 15 سال

لندن: یک جوان انگلیسی بعد از 15‌سال توانسته است شغل رویایی خود را به دست بیاورد. قضیه از این قرار است که سام جانسون،در سن 8‌سالگی برای یک شرکت تولید‌کننده اسباب‌بازی نامه نوشته و تقاضای استخدام خود را مطرح کرده بود. تقاضای آقای جانسون اما پس ازگذشت 15‌سال و فارغ‌التحصیل شدن او از دانشگاه مورد موافقت مسئولان این شرکت قرار گرفت و او حالا در سن 23‌سالگی توانسته است شغل رویایی خود را به‌دست بیاورد. او می‌گوید: من از زمانی که بچه بودم به اسباب‌بازی‌های این شرکت علاقه داشتم و به پدر و مادرم بارها گفته بودم بالاخره به عنوان طراح در این شرکت استخدام خواهم شد. سام جانسون سال گذشته در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه دربی فارغ التحصیل شده و به‌زودی کارش را شروع خواهد کرد.

ضدترس شدن به خاطر بیماری

ایوا: یک اختلال روانی باعث شده است که یک زن آمریکایی از هیچ چیز نترسد. این زن 44‌ساله پس از یک دوره بیماری اکنون احساس ترس نسبت به هیچ چیز را احساس نمی‌کند و به همین خاطر محققان دانشگاه ایوا در حال تحقیق گسترده روی فرایندهای مغزی او هستند. محققان تاکنون با استفاده از حیوانات مختلف مانند مار و عقرب این زن را امتحان کرده‌اند و با بی‌تفاوتی او نسبت به آنها مواجه شده‌اند.

برای مطمئن‌شدن از صحت ادعای این خانم حتی برای تهدید به قتل او با تفنگ و چاقو صحنه‌سازی شده اما این زن هیچ عکس‌العملی از خود در این موقعیت‌ها نشان نداده است. محققان می‌گویند نبودن‌ترس می‌تواند در مواقع حیاتی برای این زن دردسرساز باشد و در تلاش هستند که مشکل روانی او را حل کنند.