همشهری آنلاین: حامد یاری مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از معرفی رئیس جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس با معرفی دکتر اسحاق صلاحی کجور مراسم معارفه وی به عنوان رئیس کتابخانه ملی ایران ساعت 10صبح روز یکشنبه 5 تیر در سالن یوسف شریعت‌زاده این سازمان با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد با این انتخاب وضعیت مبهم الحاق این سازمان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در وضعیت شفاف‌تری قرار گیرد.

اسحاق صلاحی کجور پیش از این به عنوان عنوان رئیس ستاد و معین احمدی‌نژاد در مازندران برای انتخابات سال 1388 و دوره دهم ریاست جمهوری معرفی شده بود. صلاحی کجور دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک می‌باشد. وی عضو هیئت علمی دانشگاه و معاون یارانه‌ها و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد بود. وی همچنین نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی از چالوس و نوشهر بود که رای نیاورد.

معاون هدفمند نمودن یارانه‌ها و رفاه اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و معاون یارانه‌ها و فقرزدایی وزارت رفاه از جمله مسئولیت‌های وی در دولت نهم است.

پیش از این علی‌اکبر اشعری به مدت پنج سال ریاست کتابخانه ملی را بر عهده داشت که در در تاریخ 26 دی سال 89 خبری مبنی بر رفتن علی اکبر اشعری بر روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت که نشان می‌داد پس از این که علی‌اکبر اشعری یکسال و یکماه بدون حکم، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را بر عهده داشت، از این سازمان کناره‌گیری کرده است.