بنابراین دانستن چگونگی مدیریت استرس ناشی از کار به شما هم در محل کار و هم در خانه کمک میکند.
این توصیهها را برای کنترل استرس کاری رعایت کنید:
- فهرستی جاری و بر اساس اولویتها از وظایفی که باید انجام دهید، داشته باشید.
- اگر احساس میکنید وظایف شغلی زیاد شما را از توان انداخته است، این موضوع را با رئیستان در میان بگذارید.
- با مسائل کاری در حد اهمیت واقعیشان برخورد کنید.
- مسائل کاری را در محل کارتان باقی بگذارید- این مشکلات را به خانه نیاورید.
- در طول روز کاری زمانهایی را برای استراحت کوتاه مدت اختصاص دهید، به خصوص هنگامی که احساس میکنید تحت استرس هستید.
- میز کاری تان را منظم و خالی از خرت و پرت نگهدارید.
- به طور منظم ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید.
- هنگامی که وظیفهای را به انجام رساندید، به خودتان جایزه بدهید.
- تشخیص دهید چه زمانی موقع جستجو برای شغلی جدید فرا رسیده است.
HealthDay