همشهری آنلاین: کودکان با عادات غذایی بد متولد نمی‌شوند بلکه والدین آنها را با این شرایط بار می‌آورند.

به گزارش سلامت نیوز، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام کرد: والدین باید به خاطر داشته باشند که اگر کودک گاهی اوقات علاقه به خوردن غذا نشان نمی‌دهد احتمال دارد که این امری طبیعی و ناشی از کاهش موقتی اشتهای او باشد.

بنابراین گزارش،‌ برای ترغیب کودک به غذا خوردن باید غذای او را متنوع، خوشرنگ، خوشبو و به صورت اشتها آور تهیه کرده و زمان غذا خوردن را برای او دلپذیر و لذت بخش کرد.

بر اساس این گزارش، والدین اکثر کودکانی که خوب غذا نمی‌خورند و بهانه گیری می کنند، نمی‌دانند که کودک آنان در حال تغییرات عادات غذایی در طول زندگی خود هستند و این والدین معمولا با فشار، کودک خود را وادار به غذا خوردن می‌کنند یا با شوخی، ادا و حقه غذا را داخل دهان او می‌گذارند که این اعمال سبب می‌شود کودک نسبت به غذا خوردن مقاومت کند و در سال‌های بعد هم دچار مشکلات بیشتر شود.

این گزارش می‌افزاید، مواد غذایی نه تنها از نظر کمیت و کیفیت باید کامل و مناسب باشد بلکه شرایط محیطی که کودک در آن تغذیه می‌شود نیز از نظر روانی مساعد و مطلوب باشد تا کودک از خوردن غذا لذت برده و به آن تمایل نشان دهد.

بر اساس اعلام انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، به کودک نباید به زور غذا داد و محیط باید آرام باشد و حواس و توجه‌اش به موضوع دیگری جلب نشود همچنین اگر کودک غذایی را دوست نداشت نباید آن را از برنامه غذایی حذف کرد بلکه می‌توان با تغییراتی و در فرصتی دیگر، آن را امتحان کرد.

آشنایی با نکاتی تغذیه‌ای برای کودکان ایرادگیر

گفتنی است:‌ به دلیل این که مغز فعال و پویای کودک آماده دریافت همه پیام‌های محیط زندگی و اطرافیان است عادات خوب غذایی هم باید از سنین پایین به کودک آموزش داده شود.

منبع: همشهری آنلاین